Genante en memorabele bevallingsverhalen

Discussie in 'De bevalling' gestart door meidenhuis, 18 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meidenhuis

    meidenhuis Niet meer actief

    Ik zal de spits maar afbijten:

    tijdens het persen bij mijn eerste vroeg ik na iedere pers: is ze er al, ik wil niet meer!!!!!
    uiteindelijk ben ik heeeeel streng toegesproken door de gyn waardoor ik ineens volle kracht perstte met als resultaat: gyn dr gezicht (incl. bril) en kleding aan het bovenlijf helemaal onder het vruchtwater:). ik heb haar niet meer terug gezien na haar felicitatie:D.

    Bij mijn tweede ging het echt enorm snel, waardoor ik direct na de geboorte (dus toen ze op mijn buik lag) vroeg aan de gyn:

    Dokter, is alles nog heel van onderen? Waarop hij antwoordde: Alles is nog zo goed als nieuw mevrouw:D hahaha.

    Verder kreeg mijn man tijdens de bevalling van mijn tweede een heerlijke maatlijd aangeboden door het ziekenhuis.... die hij aan mij heeft moeten voeren tussen mijn heftige weeën door. Met als resultaat:

    Man honger en ik alles binnen 5 minuten uitgekotst had.... op zijn schoen:).

    Maar er zullen vast wel meer genante en memorabele bevallingsverhalen/anekdotes zijn dus nu aan jullie...........
     
    Smokey11 en Loraintje vinden dit leuk.
  2. Devy

    Devy Fanatiek lid

    23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik vroeg tijdens dat ze me aan het hechten waren na een spoedkeizersnede: Nou mag ik zeker vandaag niet meer naar huis he? Laten we maar zeggen dat het niet mijn helderste moment was. :)
     
  3. Mirre

    Mirre Fanatiek lid

    4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Leuke topic!

    Op een gegeven moment na het breken van mn vliezen werd besloten tot een ruggenprik en daarvoor moest ik naar boven (OK)
    M'n partner bedacht (aangezien ik een kleine 3 kwartier weg zou zijn) dat hij wel ff in die tijd naar huis kon om mn spulletjes te halen.
    Hij zou wel ff meelopen naar de lift en helpen met het verlosbed waar ik op lag vooruit te trekken...........
    Zuster liep achter het bed, partner ervoor en ik lag met weeen heftig te creperen in 1 of ander kort, halvegaar ziekenhuis-hemdje!
    Bij de lift aangekomen trok partner zo hard aan t bed (wat schijnbaar ook niet zo stevig was....) en schoof deze in 2 delen en viel /hing ik in het gat ertussen!!:$
    Iedereen in rep en roer.....:) en ik halfnaakt ...een schreeuwende, op ontploffen staande beauty kon geen kant op!
    Hulp van alle kanten + ......TOEVALLIG net de EX-vrouw van m'n partner die langs de lift liep :$:$
    Was gelijk het gesprek van de dag, want op de afdeling waar zij moest zijn werkt een tennis-vriendin van manlief en die was gelijk ook op de hoogte van het feit dat manlief z'n partner ah bevallen was!! (net als de rest van Zwijndrecht E.O)

    De bevalling bestond uit 24 uur met de meest aparte gebeurtenissen, maar deze spande de kroon!

    Mirre
     
  4. MvYenE

    MvYenE Niet meer actief

    Hahahaha jeetje het zal je maar gebeuren :D:D:D
     
  5. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Wauw meiden, die van MIrre spant wel helemaal de kroon. :D

    Hier kan ik me niet zoveel genante momenten herinneren.

    Enkel het moment dat F. eruit was. We dachten dat we een jongen zouden krijgen, en ze werd meteen bij mij neergelegd. Gefeliciteer, u heeft een dochter.
    Ik ben toen verschrikkelijk boos geweest omdat ik het zelf niet meteen kon controleren. Ik geloofde er helemaal niks van.. hahahaha.
     
  6. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Mijn bevalling ging supersnel dus er was weinig tijd voor genante opmerkingen ;).

    Toen ik bevallen was (met knip en scheuren) ging de gyn hechten waarop ik zei; 'Doet u het niet te strak???' :D
     
    Deebje vindt dit leuk.
  7. nicole26

    nicole26 Niet meer actief

    Hihihi Mirre , en dan off all people , de ex vrouw van je man die langsloopt :D

    Nou ik weet wel dat ik tijdens de bevalling aardig heb lopen schreeuwen en schelden terwijl ik van mezelf een heel rustig persoon ben en toen het allemaal niet zo op schoot heb ik de verloskundige letterlijk bij dr kraag gegrepen en haar bedreigd dat als ik nu geen ruggeprik zou krijgen dat ik haar op zou wachten :):) Heel genant en ook de anesthesist kreeg op zn donder , het duurde me allemaal te lang , tja een kat in het nauw maakt rare sprongen zeg ik dan maar ;) Heb wel mijn excuses aangeboden achteraf en mijn moeder op het moment zelf :)
     
    roosjuh007 vindt dit leuk.
  8. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

    Hahahaha OMG sorry maar ik zie het he-le-maal voor me en lig gewoon in een deuk!:D







    zoals jij toen:p;)
     
  9. meidenhuis

    meidenhuis Niet meer actief


    OMG:$!!!!! hahaha!!! ik wil jou niet tegen komen als je aan het bevallen bent:D
     
  10. meidenhuis

    meidenhuis Niet meer actief


    hahaha ik zie je echt al helemaal liggen:D!!!!!!!!
     
  11. Troeltje

    Troeltje VIP lid

    28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Wow, Mirre wat een verhaal!!

    Ik heb hier naar mijn weten geen genante momenten meegemaakt. Nee, na ff denken kan ik me er echt geen bedenken!
     
  12. wendelaa

    wendelaa VIP lid

    30 nov 2008
    8.641
    0
    0
    Noord Brabant
    hahaha....Mirre, jou halen we niet meer in

    Tja, ik de vk van t z.h brak mijn vliezen....en een tsunamie was er niets bij! Ik zag t omhoog spatten en de vk had t vruchtwater onder dr oksel zitten!

    Op een gegeven moment kwam het hele gevolg binnen, gyn+gyn in opleiding+vk+verpleegkundige+stagair....en ik zei, welja ben net een kijkdoos!

    Of toen ik onder de douche uitkwam met(wist ik toen niet) bijna volledige ontsluiting en persdrang) de gyn binnenkwam en ik in een shirt, met blote kont richting de deur over t bed hing

    Er waren wel meer momenten dat de gyn of vk moest lachen om iets wat ik zei, maar die weet ik niet meer....
    Heb dan ook echt de humor erin proberen te houden, zover als t kan dan haha
     
  13. Shaylen

    Shaylen Niet meer actief

    hier geen genant bevallingsverhaal maar 1 genante opmerking van mijn man toen ik op het punt van bevallen stond in het ziekenhuis, ik had weeen om de 5 minuten, zegt mijn man (een echte workaholic) tegen de verpleegster:
    "is het verstandig om morgen vrij te nemen of ziet het er naar uit dat ik nog wel kan werken?"
    ik zag die ogen van haar groter worden en toen zei ze: "meen je dat nou serieus?"
    daarna barste iedereen in lachen uit en mijn man deed om zichzelf te redden ook maar net alsof ie een grapje maakte, ik kon er op dat moment niet om lachen trouwens, ik lag te creperen van de pijn :D
     
    meelanor en Smokey11 vinden dit leuk.
  14. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    haha wat leuk dit...

    ik had tijdens het laatste uurtje persen echt geen puf meer en zei" ik wil niet meer hoor... en opeens kwam er geen wee meer en stonden ze met zn drieen inclusief mijn man naar me te kijken en te wachten.. toen moest ik opeens lachen en zei 10 uur moet ze er echt uit want ik kan niet meer.. 10.09 is ze geboren haha...

    oja ik was ontzettend uitgescheurd en daarvoor ook nog eens ingeknipt, dan lig je daar na de bevalling nog met je benen wijd bij te komen komt er ineens een kinderarts binnen en toen zei ik... ja sorry dokter ik lig er niet echt florisant bij.. toen schoot hij in de lach haha..
     
  15. Shaylen

    Shaylen Niet meer actief

    hahaha, schiet me net ook te binnen doordat ik het verhaal van mora27 lees.

    ik zei vlak na de bevalling (totaal ruptuur en vacuumpomp) "zo, wanneer mag ik naar huis?"
    zegt de gyn:" ehm, nou....eerst maar es koffie doen?" :D
     
    Oilell en Lizzie93 vinden dit leuk.
  16. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Ik werd met persweeen gedropt in de hal van het ziekenhuis, vk moest ff haar auto parkeren. Moest ik zelf nog 50 eurocent vragen aan de balie en zei nog netjes dankjewel enzo. Dus ik zitten, kwam er weer een wee aan. Dus ik opvangen met een soort sissend slangengeluid, kneep die stoel helemaal fijn. Kreunen en al. En echt al die mensen die zaten te wachten STAARDEN ME AAAAAN! Het toppunt was toen er iemand kwam vragen: zeg waar heb jij die stoel vandaan? (midden in een perswee!) Toen heb ik haar aangekeken met een hele boze blik schijnbaar want ze deinsde gewoon achteruit!
     
    meelanor vindt dit leuk.
  17. nicole26

    nicole26 Niet meer actief

    OMG dan zou ik echt razend zijn , dat je graag werkt is tot daar aan toe maar om nou onder een bevalling zoiets te vragen :x ik zou met dingen gaan gooien naar hem als hij bij me stond ...
     
  18. Shaylen

    Shaylen Niet meer actief

    ja ik was ook de enige die er niet om kon lachen maar hij heeft het meer dan goedgemaakt hoor ;)
     
  19. nicole26

    nicole26 Niet meer actief

    Tja je moet het ze ook niet kwalijk nemen eigenlijk , mannen missen gewoon af en toe een stukje inlevingsvermogen .... ;)
     
  20. Shaylen

    Shaylen Niet meer actief


    echt wel, hahah, tot ze er met de neus bovenop staan, dan pas dringt het door, toen de kleine er was stond ie te huilen als een klein kind, echt lief :D
     

Deel Deze Pagina