Hallo dames! Ik ben nu 30.5 weken zwanger. Gisterenavond voelde ik me niet zo lekker. Ik had 's middags geklust en omdat ik wat last had van een harde buik ging ik lekker uitgebreid douchen. Wel mijn benen geschoren dus in gebukte houding gestaan. Mijn harde buik ging niet weg en ik had ook totaal geen eetlust. Ik had een paar hapjes gegeten maar ik kreeg het echt niet weg. Toen ik op de bank ging zitten kreeg ik buikkrampen. Echt mijn hele buik behalve helemaal onderaan. Ik kreeg het er benauwd van maar echt pijn deed het niet. Het was wel heel vervelend en het voelde echt als krampen, het leek op darmkrampen. Ook had ik last van mijn rug. De krampen kwamen snel achter elkaar en hadden duidelijk een piek en werden toen weer minder. Ik ging naar het toilet en had waterdunne diarree. Ik las op internet dat diarree bij een bevalling kan horen vanwege een stof die vrij komt. Gelukkig werden de krampen daarna langzaamaan minder en na 20 minuten waren ze weg. Een bevalling was het dus duidelijk niet. De baby was wel superdruk daarna en het leek ook of hij was gedraaid. Wat was dit nou? Voorweeën, indalingsweeën (is dat niet vroeg?) of gewoon ordinaire darmkrampen? 😏 Ik had niks geks gegeten, eigenlijk heel weinig die dag.
Klinkt als darmkrampen zoals je het omschrijft. Heb je niet het norovirus te pakken? Daarbij heb je even wat flinke diarree (ik heb het zelf ook gehad) en je darmen kunnen er heftig op reageren door krampen. Dit virus is binnen 24 tot 48 uur weer uit je lichaam. Dit icm dat je waarschijnlijk net iets te druk bent geweest kan je behoorlijk beroerd maken. De VK heeft mij gezegd dat voorweeen weer afzwakken/weggaan door warmte, dus bijvoorbeeld een kruik of een warme douche/bad. Indalingsweeen kunnen een pijnscheuten richting je vagina veroorzaken (alsof er een scherp touwtje heen en weer geflost wordt tussen je baarmoeder en vagina, zo omschreven de VK en doula het) Bel bij twijfel even met je VK voor een extra controle. Dan weet je zeker dat alles goed is.
Het zouden inderdaad gewoon darmkrampen kunnen zijn maar ik twijfel nog. Ik heb al de hele zwangerschap diarree (niet zo erg als gisteren) maar deze krampen kende ik nog niet, vandaar de twijfel. Norovirus heb ik nooit gehad, rotavirus (ongeveer hetzelfde) wel en daar was ik echt ziek van. Dat ben ik verder niet. Steken richting mijn vagina heb ik de afgelopen dagen wel gehad maar nu niet meer. De harde buik is nog steeds niet weg, ondanks nogmaals douchen. Misschien morgen voor de zekerheid toch even de vk bellen.
Hallo ik ben nu 37 weken en heb veel last van oefen weeën en dat voelt alsof je hele baarmoeder onderaan bij elkaar aan het trekken is alsof alles naar boven word gezogen sorry voor het zo te zeggen. Ik lag gisteren aan de ctg en kon het zien door de verhoogde activiteit van de baarmoeder meter. Ik hoop dat je hier iets aan hebt
Bij een harde buik die zolang aanhoudt, zou ik zeker even bellen. Het kan ook door een blaasontsteking komen namelijk, dus daar wil je niet te lang mee doorlopen.
Bij mij was het net andersom. Alsof door de kramp alles naar beneden werd geduwd. Dan zullen het dus geen oefenweeën geweest zijn. Blaasontsteking had ik nog niet eens aan gedacht. Ik ga morgen toch even de vk bellen. Ik voel me nu weer goed en mijn buik voelt weer normaal maar als ik weet wat het geweest is hoef ik me een volgende keer niet zo druk te maken. Bedankt voor de reacties.
Het klinkt echt als darmkrampen of een blaasontsteking bij mijn eerste rond 21 weken ook gehad en heb helemaal in paniek de VK gebeld omdat ik dacht te moeten bevallen omdat ik krampen had om de 9 minuten en dan ongeveer een minuut. Ik heb bij mijn eerste vanaf week 34 nachten voorweeen gehad en die zijn toch heel anders als hoe jij ze beschrijft. Ik heb momenteel ook heel veel last van pijnlijke harde buiken maar die zijn zeker anders en minder pijnlijk als mijn voorweeen dus laat je urine even checken maar als je geen blaasontsteking hebt kan het nog onschuldig zijn hoor
Ik heb inmiddels contact gehad met de vk en ben met urine naar de huisarts geweest. Ik heb geen blaasontsteking en de krampen waren waarschijnlijk inderdaad darmkrampen. Die harde buiken waren wel een teken dat ik meer rust moet houden. Volgens de vk werd het tijd dat ik leerde om op mijn gat te gaan zitten. 😏 Nou, ik ga mijn best doen. Ik ben zaterdag best geschrokken dus dat zal wel iets beter gaan. Bedankt voor het meedenken!
Dat punt dat je het echt rustiger aan moet doen is lastig. Dan moet je toegeven dat je niet alles meer kunt. Heel herkenbaar. Succes!