Ik ben vanmiddag gestript en hielp het bij jullie? En bij wie hielp het niet en wat doen ze dan? Ik ben morge 37 weken! Hoor graag van jullie wat jullie er van ervaren ?
Dat is vroeg zeg, wat was de reden? Ik geloof dat het alleen effectief zou zijn vanaf 41 weken. Ik ben met 41+0 en 41+2 gestript. Ik kreeg er wat (voor)weeën van en wat meer ontsluiting. Maar de bevalling kwam pas echt op gang met 41+4. Het effect van het strippen moet je geloof ik binnen 12 uur merken, heb ik ooit gelezen. Dus of het echt veel heeft gedaan weet ik niet. Maar ik denk dat het wel wat heeft geholpen.
Ja er is wel n voor geschiedenis waarom ze het doen! Ik heb wel al n tijdje harde buiken en voor weeën gehad kleine ligt ok helemaal ingedaald en wel! Ik merk wel dat wa meer harde buiken heb maar of het daarom is! Weet ik ok niet!
Bij mij deed het vrij weinig. Ondanks je voorweeen en ingedaalde baby vind ik 37wk ook wel erg rieg! Volgens mij verveeld jou vk zich en heeft ze zin in een bevalling ofzo. Met 37wk is het normaal voorweeen te hebben en een ingedaalde baby,dus ik begrijp niet zo goed wat de echt reden ervan is. In ieder geval heel veel succes meid!
Ik ben, met tegenzin van de gynaecoloog, 4 x gestript toen ik 41 weken was. Auuuw onnodig veel pijn voor iets want niets uithaalt. Gynaecoloog zei dat de baby komt wanneer het zelf wil en dat strippen niks zal uithalen behalve een ongemakkelijk gevoel. Ze had gelijk, zelfs 3 x een ballonkatheter deed niks. Maar waarom zou je met 37 weken willen bevallen?? Als het in het belang van je kindje zou zijn, dan leiden ze je wel in. Dat is ook iets wat je echt niet zou willen. Ik heb zwaaaare bekkeninstabiliteit gehad en de gyn praatte het inleiden echt uit mijn hoofd omdat het een hele heftige bevalling met complicaties zou zijn
Hier gisteren ook gestript, omdat ik mentaal en fysiek vrij aan de grond zit Met week 24 in het ziekenhuis gelegen ivm pijnlijke harde buiken en dus ook vanaf die tijd al thuis. Vanaf week 32 ligt de kleine al volledig ingedaald, vanaf week 34 loop ik al rond met pijnlijke voorweeen en met week 36 had ik 1 cm ontsluiting en een verweekte baarmoedermond... Maar tot nu toe, buiten het feit dat ik nu nog meer last heb van mijn buik/rug, nog geen effect.. Er zou binnen 24 uur wat moeten gebeuren, anders heeft het niet geholpen.. Ik heb nog tot 15.30u
Bij mijn dochter 2 x gestript en dat heeft niets uitgehaald. Een paar dagen later begonnen de weeën vanzelf. Bij zoon gestript en toen begon het de volgende ochtend, maar ik weet niet of het van het strippen was. Ik was wel al over de 40 weken zwanger. 37 weken lijkt me erg vroeg maar goed, je vk zal het wel weten.
Nou denk niet dat mij verloskundige d'r eigen verveeld hoor!! Ben namelijk 2 x bevallen van een dood geboren kindje dus vandaar dat ik met 37 weken al wat geholpen word!! Ik ben vanmorgen al n bloedprop verloren en wat meer harde buiken dus ik wacht maar ff af
Oh wat heftig! Dan snap ik wel dat ze je willen helpen. Maar ben je dan niet onder behandeling bij de gynaecoloog? Ik persoonlijk zou heel erg graag aan de monitor willen hangen als ik aan het bevallen ben, dan krijgt je baby een elektrode op het hoofdje om de hartslag te kunnen pijlen. Ik ben bevallen met een ruggenprik, dan is het een gewoonte. Ik vond dat echt een geruststelling, zo kon ik zien en horen dat het goed ging met m'n kippetje. Onthoud dat een verloskundige niks mag bij de bevallig. Geen enkele ingreep. Ze mogen kindje alleen aanpakken, that's it
Ja klopt sta onder het ziekenhuis mag echt niet thuis bevallen maar bij ons krijg je dan gynocloog en dan verloskundige dat ligt eraan wie er is denk ik!!
Bij mijn eerste gestript met 37, 38 en 39 wkn. Hij kwam spontaan met 39,2. Bij mn 2e gestript met 39,1 en bevallen met 39,2 dus strippen was effectief. Bij mn 3e gestript met 38, 39 en 40 en 40,2 weken en bevallen met 40,3 weken. Strippen heeft alleen effect als je kleine er klaar voor is en je sowieso tegen bevallen aan zit. Was je baarmoedermond al verstreken en had je ontsluiting? Bij mn laatste was mn baarmoedermond steeds wel verstreken maar ik had geen vingertop ontsluiting dus daarom werkte het strippen ook niet goed. Pas toen ze de laatste x echt met haar vingers de vliezen kon raken was het strippen effectief.
Wilde nog reageren dat het bij mij ook niet heeft geholpen bij 40,4 week. Maar ik lees dat het niet meer nodig is! Gefeliciteerd! Alles goed met jou en je zoon?
Ja hier is het prima net z'n voeding op! Kleine doet het prima en met mama gaat het ok erg goed! Had niet meer verwacht na de berichten te hebbe gelezen maar hier ging. Het heel snel dus zo zie je maar echt bij iedereen anders kan zijn.