Wanneer voelden jullie de baby voor het eerst?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door blike1987, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer voelden jullie de baby voor het eerst?

  1. voor de 14e week

  2. 15 weken

  3. 16 weken

  4. 17 weken

  5. 18 weken

  6. 19 weken of later

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. blike1987

    blike1987 VIP lid

    14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    ik ben benieuwd in welke week jullie de baby voor het eerst voelde, kan niet wachten!!
     
  2. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Heel vroeg al, zo rond de 13 weken. Het is dat ik het gevoel al herkende van een vorige zwangerschap, anders had ik niet in de gaten gehad dat het de baby was.
    Het begon als het gevoel van een kriebelende veer aan de binnenkant van m'n onderbuik.
     
  3. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hier met 16 weken, een gek bubbelend kriebeltje, alsof iemand met de vingertop langs de binnenkant van m'n buik ging...
    Het eerste echte duidelijke schopje kreeg ik met 18 weken (of althans, toen merkte ik 'm voor het eerst op)
     
  4. Bri

    Bri Niet meer actief

    m'n eerste met 16 weken, de tweede nog wat eerder (volgens mij al met 13 of 14 weken)
     
  5. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Ayla voelde ik voor het eerst met 18 weken. Deze 2e beeb met 17 weken. Ik had/heb beide zwangerschappen de placenta aan de voorkant.
     
  6. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Met 15 weken wat plopjes en kriebeltjes, met 18 weken voor het eerst een duidelijk schopje.
    Ik had de placenta aan de voorkant.
     
  7. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik weet het niet precies maar volgens mij rond de 15 weken... Voelde idd als gekriebel en kon het ook pas later echt plaatsten als bewegingen van de baby.. Op het moment zelf twijfelde ik daar nog aan! :)
     
  8. angiebaby

    angiebaby Fanatiek lid

    12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    heel vroeg al heb altijd al een hele gevoelige buik gehad t is mn eerste kindje maar met 12 en halve week voelde ik t al
     
  9. Zonn

    Zonn Fanatiek lid

    11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik de baby de laatste dagen voel (ben bijna 16 weken)...wat kriebelig en bubbelig...iets wat ik nooit eerder gevoeld heb. Ben benieuwd wanneer ik een schopje ga voelen, duurt denk ik nog ff.
     
  10. Chai

    Chai Niet meer actief

    Met 16 weken vond ik het echt schopjes.
    En daarvoor voelde ik haar ook wel al, maar dat was heeel anders en ook moeilijk te beschrijven.
     
  11. Woefje85

    Woefje85 Fanatiek lid

    3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik merkte het voor het eerst op rond mijn 18de week! (eerst zwangerschap dus wist ook niet wat ik moest voelen ;))

    Ik zal het nooit vergeten, was op de dag dat zijn grote neef is geboren! Hij zal wel denken, ik ben er ook nog :p:p!!
     
  12. blondi

    blondi Fanatiek lid

    3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Hoi Blike!

    Ik heb de baby gister voor het eerst gevoeld en ik ben vandaag 19 weken. Maar de placenta zit wel aan de voorkant bij mij.
    Ik voelde iets van beweging/gedraai dus ik duwde even flink op m'n buik en toen kreeg ik 3x een schupje of stompje tegen mijn vingers!
     
  13. Chocoladekoekje

    Chocoladekoekje VIP lid

    25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Hmm, 14 weken, maar die staat er niet bij. Heb dus maar 15 weken gestemd :p
     
  14. mamv1

    mamv1 Niet meer actief

    Ik voelde de kleine duidelijk met 15 weken, en daarvoor wel wat kriebelend..
    Mijn vriend voelde het met bijna 18 weken :D
     
  15. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Met 18 weken ongeveer.
    Bij mij zit de placenta bovenin aan de voorkant.

    Nu is het wachten tot mijn vriend het ook kan voelen. Kan het namelijk nog niet aan de buitenkant voelen.
     
  16. griekie

    griekie Bekend lid

    2 jan 2009
    579
    1
    0
    Tussen 9 en 10 weken voelde ik voor het eerst plopjes. Vanaf 12 weken voelde ik dit bijna elke dag vooral 'savonds. Op precies 18 weken voelde ik de kleine tegen mijn hand aan schoppen toen ik deze op mijn buik had liggen. 4 dagen later kon mijn man de kleine ook voelen schoppen vanaf toen elke dag. Dit is mijn eerste zwangerschap.
     
  17. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ik voelde Thirza met 14 weken al. Dacht toen dat dat nog niet kon, maar een paar dagen later voelde ik het weer en vanaf 16 weken voelde ik haar dagelijks. Maar ze was nogal een drukteschopper en ik heb (en had ook tijdens de zwangerschap) een dunne buik, met de placenta achter.
     
  18. Liz

    Liz Fanatiek lid

    9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    bij 17 weken..en vriendlief voelde r met 18 weken bij mij..
     
  19. cherryl

    cherryl Fanatiek lid

    27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik heb voor 15 weken gestemd. dit was zo bij mijn eerste zwangerschap.
    bij de tweede voelde ik het met 13 weken. (maar toen wist ik natuurlijk ook wat ik moest voelen ;))
     
  20. Bougainville

    Bougainville Niet meer actief

    Met 18 weken..
    Dus een paar dagen geleden is de kleine begonnen met schoppen en hard ook!
     

Deel Deze Pagina