Pijn aan keizersnede litteken bij 2e zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lovecouple, 28 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Hallo

Ik ben nu bijna 29 weken zwanger en ik heb al een paar weken last van mijn litteken, eerst dacht ik dat het bekken pijn was maar het is toch echt mijn litteken. ik kan moeilijk lopen, geen verre afstanden lopen en niet lang lopen want dan doet het echt pijn. ook als ik soms alleen maar heb gezeten en ik moet opstaan doet het pijn. En ook op bed als ik wil keren dan doet het echt zeer.

Ik heb zelf ook al een afspraak gehad bij het ziekenhuis voor eventueel weer een keizersnede, de gyn raadde mij aan om het af te wachten allemaal maar ik denk zelf omdat ik nu al zo veel pijn heb, dat ik een natuurlijke bevalling niet aan kan, ikzelf wel maar mijn litteken niet, en ik ben bang dat ik de 40 weken niet uit kan lopen omdat er nu al te veel druk is op mijn litteken, laat staan over een paar weken als ik nog dikker word.

Is dit normaal? En is het raar als ik verlang om eventueel eerder geholpen te worden met een keizersnede zodat mijn litteken dan niet meer belast word? Ik ben nu best bang dat het litteken open springt.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

vervelend dat je zo'n last hebt van je litteken.
    De kans dat het openspringt is echt minimaal klein, dat komt gelukkig bijna nooit voor dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
    het kan ook een fase zijn, dat je nu een groeispurt hebt en daardoor veel pijn, en dat het straks weer mee gaat vallen. Dus wacht het rustig even af, en op zich is het voor je baarmoeder en litteken minder belastend om gewoon te gaan bevallen dan weer een keizersnede te doen.

Mirjam

Deel Deze Pagina