Ik heb het vanaf 24 weken al, maar nu vind ik het wel heftig. heel vaak, vooral in de avond, dan zit ik op de bank, voel ik me benauwd worden, ga ik sterretjes zien en moet ik echt op mijn zij liggen. Daarna trekt het weg, maar zodra ik ga zitten komt het weer terug. Ik kon daar altijd wel mee dealen, maar sinds vanavond helpt op mijn zij liggen niet meer! Ik blijf benauwd, moet er bijna van overgeven... Ik adem rustig naar mijn buik, altijd, en toch gaat het niet weg. Het voelt zo onaangenaam!
Ik herken het, bij mij ging het ergste voorbij toen de baby indaalde (met 32 weken). Daarvoor kon ik ook flink onwel worden van de benauwdheid.
Och dan ben ik misschien wel aardig vroeg maar ik heb vooral de benauwdheid met trappen etc. dat het me teveel is soms ook als ik gewoon op de bank zit pff verschikkelijk vooral omdat je er zo weinig mee kan maarja even doorbijten nog
Ik was ook erg benauwd en slijm enz. Ben naar de huisarts gegaan en die heeft me ventolin gegeven. Die mag je tijdens zwangerschap gebruiken. Ik gebruik het wel, maar alleen als ik er echt behoorlijke last van heb....en het werkt.
Ik herken het ook, alleen niet zo heftig als dat jij het omschrijft. Meer het gevoel van te weinig adem krijgen en af en toe misselijk. Maar dat komt denk ik ook door het gedraai van de kleine tegen mijn maag. Volgens mij is ie bij mij eergisteren ingedaald, ik heb het idee dat ie lager zit en dat ik weer meer lucht heb. Heb dinsdag weer controle, ben benieuwd of dat inderdaad zo is. Ik denk dat je er weinig aan kunt doen, behalve inderdaad goed doorademen, op je houding letten (niet onderuitgezakt zitten, dus goed doorstrekken) en rustig aan doen...
ik heb dat ook sinds een week of drie en is inderdaad een heel erg onaangenaam gevoel nog tien weekjes volhouden