gekke mensen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sylvia29, 20 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Hoihoi, omdat we gaan stoppen met de winkel melden we de klanten nu ook gewoon dat ik thuis mama ga worden en dus ga stoppen.

Wat wel erg komische reacties naar boven brengt (buiten de minder leuke reacties natuurlijk ;)
    We hebben altijd grote zakken en die haal ik en til ik en dat is 15 kg, niets mis mee.

Nou stond de buurvrouw vanmorgen al toen ik de auto uit aan het laden was te kloppen en te gillen: dat mag niet he?
    Tuurlijk wel joh, hard lachen, ze kwam naar buiten en was nog serieus ook :$
    Oeps...

En klanten ook, dan kopen ze een grote zak en die til ik dan even naar voren of gooi ze in de auto, maar dat mag ook niet meer.
    Vanmorgen een vaste klant met zijn grote zak en hij ga je weg dat mag je niet tillen hoor geef maar hier, dus ik joh dat kan allemaal nog wel hoor.
    Tranerige ogen die man en hij nou ja...mijn opa gevoelens komen nu ook even naar boven (AAAAaachgoschieeeeeeee)

Andere klanten: oei, hou je je paard wel?
    Ja natuurlijk.
    Rij je nog wel dan?
    Ja natuurlijk, waarom niet?
    Nou...dat hobbelt zo...volgens mij is het niet gezond.
    Dus ik: aha...maar volgens de vk wel en die heeft er voor geleerd dus ik neem het maar van haar aan.
    Ja....maar het hobbelt en wiebelt.
    Ja ok, maar ik heb ook nog sex en dat hobbelt en wiebelt ook:D
    Kan ik best zeggen, gaan toch stoppen met de winkel en zij begon over hobbelen en wiebelen.

Maar al met al wel leuk, iedereen zegt tegen mijn vriend dat die maar goed op me moet passen, vertellen erbij wat die allemaal voor me moet doen want ik mag het natuurlijk niet meer, en wij doen maar braaf knikken (behalve als het over paardrijden gaat) en amen zeggen, maar je zou bijna zeggen dat ik zwaar ziek in plaats van zwanger ben.

Bij jullie ook zo erg?

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Paardrijden kan inderdaad geen kwaad, maar (te) zwaar tillen is echt niet verstandig hoor op termijn. Ik denk niet dat het nu al kwaad kan, ik heb zelf ook nog heel lang gewoon de krat met boodschappen getild enzo, maar op een gegeven moment moet je daar wel echt mee stoppen.

3. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    hihi kan die reacties ook, soms vind ik ze wel handig als ik geen zin heb om te sleuren of zo maar soms denk ik ook van ja zeg ben zwanger niet diebiel ik weet wel wat ik doe.

4. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    hey mermaid, ik ga natuurlijk straks rekening er mee houden met sjouwen, maar nu lijkt het me inderdaad nog geen kwaad kunnen, dus ga er wel kalm aan mee verder en moet zeggen dat ik altijd door de knieen ga en dan zak over mijn schouder gooi, scheelt denk ook wel, dus ben best netjes haha.
    Kratjes boodschappen doe ik nu nog wel, maar als ik echt een buik krijg lijkt me het ook niet lekker om dat voor je uit te tillen.

lenka jij bent veeeeeeel verder, jij mag gewoon lekker helemaal niets meer :p

5. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hey Sylvia,

Toch fijn dat mensen zo bezorgd zijn ;)

Maar ehm, over dat tillen. Niet doen hoor!! Kan effect hebben op je bekken later in de zwangerschap en je buikspieren gebruik je dan ook terwijl je dat beter ook niet kunt doen.

Lekker andere mensen het tilwerk laten doen, als ze het toch aanbieden ;)

Liefs

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb een collega die ook helemaal panisch wordt als ik een iets optil, op een laddertje klim of hoog reik. Op zich wel grappig (en lief bedoeld) maar ik vind het af en toe ook wel irritant. Ik ben wel zwanger, maar ik ben ook gewoon aan het werk. Als iets niet goed voelt, laat ik het wel.

7. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Ik heb een collega die ook superbezorgd is. Meestal vind ik het wel schattig, maar soms ben ik het ook helemaal zat. Zo haalt hij bijvoorbeeld geen koffie meer voor me, omdat hij vindt dat ik dat niet meer mag hebben. En laatst at ik een broodje kaas (gewoon, onschuldige jonge kaas) en moest ik de hele boterham lang aanhoren dat kaas slecht voor je is als je zwanger bent.
    Maar hij is wel erg handig als er iets zwaars getild moet worden, of als ik ergens gewoon even geen zin in heb, dus voorlopig houd ik het nog wel even met hem uit :p

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Haha, ja; die goedbedoelde maar oh zo onzinnige adviezen over wat je wel of niet meer zou mogen eten. Pfff... Denken die mensen nou echt niet dat ik dat zelf wel kan uitzoeken? Ze roepen maar wat, laatst begon er één te vertellen dat honing ook niet mag. Zucht.

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ja, hier ook bekend..

Vorige week ff met m'n moeder naar de dierenwinkel geweest, dus ff een 20kg zak hondebrokjes gekocht.. Zelf op het karretje gelegd (had ook nog 2 zakken kattenbakspul), en daarna in de auto..
    's Avonds wilde ik het in onze eigen auto leggen (nadat we hadden verteld dat ze oma wordt), en toen mocht ik het ineens niet meer zelf doen! Dus ook ff gezegd, vanmiddag kon ik het ook nog hoor! "Ja, maar toen wist ik het nog niet!"

Kijk, dat ik de kattenbak aan vriendlief over laat, ja, da's logisch, maar ik ben toch niet kreupel ofzo?!

Tis allemaal lief bedoeld, maar af en toe best irritant :p

10. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ja, het spijt me voor je, maar ik heb ook wel gelezen dat paardrijden wordt afgereden, net zoals contactsporten en conditietraining.
    En niet meer tillen, hoor! Kun je nog zo'n stoere meid zijn, je zult er toch rekening mee moeten gaan houden dat je zwanger bent.

11. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    @sylvia
    Ik zou ook niet meer gaan tillen hoor word er niet voor niks afgeraden.:)
    Zo te lezen aan je berichtje werk je in een dierenwinkel of niet? Toevallig bij PP?

12. giraf

giraf Niet meer actief

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat hele gedoe over niet meer mogen tillen niet echt snap...
    Als je nou al een kindje hebt, dat nog niet zo goed zelf kan lopen enzo, die mag je dan niet meer optillen? Ik snap dat je niet meer hele dagen zware zakken moet gaan tillen, maar af en toe je eigen kindje oppakken, of 1x in de week je boodschappen tillen in de auto, dat kan toch niet zoveel kwaad?
    Ik kan er ook slecht tegen hoor, mensen die denken dat zwangerschap een ziekte is, die constant tegen je zeggen wat je wel en niet meer mag.. pfff.. dat weet ik zelf wel hoor... het is lief bedoelt, maar vroeger waren ze ook niet zo flauw...

13. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik werd ook gek van dat gemekker over niet meer tillen enzo... Mijn vk vertelde me dat als je binnen je grenzen blijft er niks aan de hand is. Je moet geen bovenmenselijke krachtsinspanning meer van jezelf verwachten, maar zolang je iets met gemak kunt tillen is het ok.
    Als je maar naar je lijf luistert komt het best goed :D

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Conditie opbouwen mag je tot aan de zesde maand gewoon blijven doen, daarna is het gewoon een kwestie van op conditie blijven.

Tillen: inderdaad gewoon normaal blijven doen en niet boven je eigen kunnen uit willen. Ik moest wel "tillen" tijdens mn zwangerschap. Mn vriend heeft zn knie kapot en is tijdens mijn zwangerschap geopereerd.... en boodschappen moeten wel worden gedaan hoor.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Over dat tillen, volgens mij mag dat gewoon tot 20 kilo, zolang je er geen klachten bij hebt. En inderdaad als je al een kindje hebt, zal je toch ook moeten... Eva is een lichtgewichtje van 12 kilo en ik merk nu ook wel dat het zwaarder wordt, maar je zal soms toch even moeten. Toen ik zwanger was van Eva tilde ik tot 30 weken ook nog dozen van max. 20 kg. Ging prima en dan is het ook echt geen probleem.

Paardrijden zou ik persoonlijk niet meer doen, je zal maar hard van je paard vallen.... en dan misschien ook nog op je buik terecht komen. Ik zou het risico niet durven nemen, maar goed, dat is voor iedereen persoonlijk...

16. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ohh haha, lijkt wel alsof ik mijn eigen verhaal hier lees.. Ik deed en doe nog steeds alles zelf. Maar mn omgeving is het er niet altijd mee eens.. Morgen moeten de grote boodschappen gedaan worden.. Doe ik gewoon in mn eentje. tot grote ergernis van mn man :D
    Zie het punt niet zo.. ja.. na de boodschappen ben ik wel ff moe.. maar dat overleef ik ook weer hoor.. :)

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Toen ik zwanger was van Eva deed ik tot 37 weken zelf de boodschappen. Op het laatst wel 2 shoppers ipv kratten, omdat dat niet meer handig dragen was met buik ;). En met 36 weken stond ik nog te verven op een trapje.
    Nu is het wel wat anders, het is nu echt wel zwaarder. Maar ik ben dan ook veel met Eva bezig. En er hoeft nu niet zoveel aan huis te gebeuren (was toen ik zwanger was van Eva wel zo), dus mijn vriend heeft wat meer tijd om dingen uit handen te nemen :)

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nou... als mijn man zich eraan gaat ergeren dat ik bepaalde klusjes doe, dan geef ik ze met alle liefde uit handen hoor. Haha, dan bedenkt ie zich de volgende keer wel twee keer denk ik ;)

19. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Hihi het is wel komisch dat ook de mensen hier toch wel over dat paardrijden vallen.
    Maar dat is het eerste wat door mij en mijn vriend werd nagevraagd, het paardrijden, en de dokters, echovrouwtjes (weet echt niet hoe die heten) en vk's zeggen allemaal hetzelfde: totaal niet erg, juist goed want je blijft er lekker soepel van, en stoppen als je last gaat krijgen van kwaaltjes door het rijden.

Je moet er inderdaad niet vanaf vallen, maar je moet nergens vanaf vallen of harde klappen tegen je buik aan krijgen, dus zolang ik het op mijn eigen vertrouwde paardje hou en niet op de lekkere vreemde knollies komt die helemaal in orde.

Het willen tillen is trouwens geen stoer gedoe (weet niet eens meer wie dat tikte, owww dat geheugen) maar gewoon mijn werk.

20. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Gewoon lekker alles blijven doen hoor meis, je lichaam geeft vanzelf aan wanneer het niet meer gaat. Ik kan nu gewoon niets zwaars meer tillen, dan krijg ik harde buiken. Maar zo lang het nog gaat zou ik me er niet druk om maken!

Veel plezier met paardrijden ;)

Deel Deze Pagina