voorweeen na gemeenschap?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door tweety, 13 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hallo


    ik heb sinds gisteren wat slijmverlies met bloedsliertjes erbij. smorgens 1x en savonds ook een paar keer. vanacht niet en vanmorgen weer wel. net op co geweest bij de vk en die gaf er eigenlijk geen aandacht aan. afgelopen maandag had ik na gemeenschap weeen activiteit en 2 cm ontsluiting. verder zette niks door en mocht ik weer naar huis. inwendig onderzoek vandaag was nog steeds 2 cm ontsluiting en idd je hebt wat bloedverlies zei ze maar verder dus niks. hoeveel kwaad kan dat lichte bloedverlies? is dit een teken ergens van?

    dit is onze 3e zwangerschap bij de 2e hebben we een kz gehad met een verticaale snede in de baarmoeder dus ik krijg met 39 weken een geplande kz. is het nu verstandig om tot die tijd geen gemeenscha te hebben of maakt dat niet uit. ik vrees dat er dan weer weeen gaan komen en we dan dus wel een kz krijgen zoals afgelopen maandag is gezegt.
     
  2. Evelien

    Evelien Fanatiek lid

    23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

    Bij een orgasme komt er oxytocine vrij, dit is het ook hormoon dat voor weeen zorgt. In de uitgerekende periode ben je hier dus gevoeliger voor. Het hebben van gemeenschap zal de bevalling niet opwekken, daar is echt meer voor nodig. MAar je kan er wel voorweeen van krijgen. ALs je twijfelt of het de bevalling is moet je wel je gyn bellen natuurlijk.
    Het beetje slijm met roze bloed erin kan door de gemeenschap komen. Als je helderrood bloed verliest zonder gemeenschap moet je wel aan de bel trekken.

    Groeten Evelien
     
  3. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hoi,

    bedankt voor je antwoord. ik vrees alleen dat ik het niet helemaal eens ben met dat het de bevalling niet opwekt want onze jongste is dus met 36,2 weken geboren binnen een half uur na de daad begonnen de weeen en werdt ie 6 uur later geboren.

    maar mijn vraag was dus of het kwaad kon maar dat kan het dus niet. mocht het door gaan zetten na 37 weken en de kleine wordt gehaald met een kz is dit niet erg voor de kleine??
     
  4. Gea T

    Gea T Actief lid

    26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo,

    Nog even als aanvulling op Evelien haar verhaal: In de regel wek je het niet op met geslachtsgemeenschap, is met onderzoek aangetoond. Waarschijnlijk was je anders ook bij 36+ wkn bevallen. Maar ik begrijp dat dat waarschijnlijk voor jou anders voelt. Je kunt het wel een prikkel geven waardoor je het proces versnelt. Dus in principe mag je gewoon geslachtsgemeenschap blijven hebben. Mocht je hierop weeën krijgen zou dat waarschijnlijk toch gebeuren, ook als je geen gemeenschap hebt. Je zult dan inderdaad een vervroegde keizersnede krijgen. Vanaf 37 weken is een kindje in principe klaar en rijp en verwacht je geen grote problemen meer. Maar volg ook vooral je gevoel. Als het voor jou niet goed voelt moet je het gewoon niet doen. Succes met de laatste loodjes!

    Groetjes Gea
     

Deel Deze Pagina