baarmoeder gekrompen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Danique, 10 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danique

    Danique Bekend lid

    19 nov 2006
    572
    0
    0
    Vandaag op controle geweest bij de vk, ze heeft mijn baarmoeder opgemeten en die was een 1 cm kleiner dan 3 weken geleden.
    Ze heeft 2x gemeten maar kon er niks meer van maken.

    Ze vroeg toen aan mij of ik dacht of het kindje was gegroeid? ik vond het een beetje een rare vraag en heb geantwoord dat ik dat niet wist.

    Hoe kan het dat mijn baarmoeder kleiner is geworden?
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Danique,

    dat is inderdaad een vraag die ze niet aan jou moet stellen, ze moet zelf voelen en bepalen. Je mening telt natuurlijk wel, maar het is haar interpretatie. Als het vorige keer door iemand anders is gemeten, zit daar waarschijnlijk het verschil in. Want sommige meten nu eenmaal ruimer dan een ander. Ook niet iedere praktijk meet met cm omdat het zo verschillend kan zijn per verloskundige. Het gaat erom wat je op de hand voelt en daar maak je je beleid op als vk. En soms zie je toch dat het echt een beetje lager lijkt, maar dan ligt het kindje meestal wat meer in elkaar gedeukt of dwars. Dat gebeurt ook wel eens. ls ze verder tevreden was over wat ze tussen haar handen voelde, moet je je er niet ongerust over maken hoor. Het is niet echt objectief om cm te meten en alleen op basis daarvan te zeggen of een kindje gegroeid is ja of nee.

    groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina