In ziekenhuis bevallen door KS bij de vorige, vertel!

Discussion in 'De bevalling' started by Angel78, Oct 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angel78

Angel78 VIP lid

Jul 18, 2011
    5,883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Bij de vorige heb ik een geplande KS gehad.
    Nu zal ik in het ziekenhuis moeten bevallen.
    Vertel, hoe gaat dat?
    Onder leiding van je VK of GYN?
    Bij GYN: vanaf wanneer moet je daarheen?
    Ik heb me al aangemeld bij mijn VK, maar moet ik ook een GYN bellen?

2. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,867
    9,378
    113
    Gelderland
    Je moet idd in het ziekenhuis bevallen. Rond 36 weken wordt je overgedragen aan de gyn en die zal ook de bevalling doen. De gyn hoef je zelf niet te bellen meestal krijg je rond de 20 weken een gesprekje bij de gyn maar dat kan natuurlijk overal anders zijn.

En natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

3. mel05

mel05 Fanatiek lid

Nov 13, 2009
    3,253
    1
    38
    Gefeliciteerd!!

Klopt wat Luna zegt. Zelf kreeg ik vanaf 20 weken groeiecho's en daarna steeds een kort gesprekje met de gyn. Tot 36 weken ook nog bij de vk gelopen.

Bij de bevalling zelf kwam de gyn pas in beeld toen tijdens het persen bleek dat de kleine in nood kwam. Gelukkig deze keer geen kz maar een knip en tangverlossing.

4. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    je moet dan niet de vk bellen nu, maar je gyn want die zal jouw eerste controle willen doen.
    vaak mag je dan onder controle blijven van je eigen vk tot een week of 30 (of je blijft bij de gyn, das verschillend) en dan kom je dus weer terug bij je gyn.
    Bevallen gaat (als er geen complicaties zijn) onder begeleiding van de vk VAN HET ZIEKENHUIS, dus niet je eigen vk, of een gyn.

Maar deze vragen zullen je allemaal wel uitgelegd worden bij je eerste controle bij de gyn.

ennuh proficiat!

5. Angel78

Angel78 VIP lid

Jul 18, 2011
    5,883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Ik kan mijn eigen GYN niet bellen, want ik ben verhuist naar een andere provincie. Kan ik dan een andere gyn hier zomaar bellen??

6. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Nee, je dient gewoon een verloskundige te bellen. Zij verwijst je tzt door naar een gynecoloog.

7. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik heb ook eerst de VK gebeld. Ik heb volgende week daar mijn laatste afspraak.

Ik heb vorige week pas mijn eerste afspraak bij de gyn gemaakt. Die heb ik de 31e en dan gelijk een liggingsecho ivm stuitligging.

8. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik had bij de 2e de eerste controle en echo bij de gyn. Vervolgens kreeg ik de keuze: complete zwangerschap bij gyn blijven of tot week 35 bij de vk en dan over naar de gyn. Ik heb gekozen voor het laatste, omdat ik het net even wat minder medisch vond.
    Wel alvast vanaf week 30 groeiecho;s in het zh gehad en toen bij 35 weken overgedragen naar de gyn. Laatste controles dus bij de gyn.
    Oudste was een spoedks, doordat ze bij het persen te groot bleek voor mijn bekken. Tweede werd weer te groot (gemeten op de groeiecho's) en is met een geplande ks gehaald.

9. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik weet niet beter (zo heb ik het al 2 keer gedaan en dat werd ook gezegd door ziekenhuis) dat je eerste zwangerschapscontrole na een ks gedaan moet worden door een gyn. als je verhuisd bent kun je gewoon het ziekenhuis bellen waar je nu onder valt, de poli gynaecologie en zij wijzen je dan een gyn toe.

Share This Page