Het lukt Me maar niet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door iCk, 12 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iCk

iCk Lid

3 jul 2008
    36
    0
    0
    Hallo dames

ik zit met een groot dillema:(
    Ik wil zoooooooooooo graag stoppen met roken en het lukt me niet..
    elke als ik de knop weer om gezet hebt en dat ik tegen me zelf zeg NU MOET JE STOPPEN ga ik alleen maar meer roken..
    wie o wie heeft er tips voor mij
    ik ben hier zo verdrietig van.
    jah dames ik weet het dat het slecht is.. en je zou zeggen, ach stop gewoon dat is toch niet zo moeilijk.. maar het is moeilijker dan je denkt..

dus ik hoop op veel goede tips

2. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Even googlen naar de gevolgen van het roken voor je baby. Je kind kan er niks aan doen, jij bepaalt welke gifstoffen je door je bloed pompt. Misschien is de bewustwording van die verantwoording er nog niet?

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ga eens met je huisarts prate, hij of zij kan je wellicht helpen met therapie of iets dergelijks!

Ik moest gelijk aan een reclame die op mijn werk in de kantine wordt uitgezonden denken, dat je zwangere vrouwen die roken niet moet veroordelen, maar juist steunen met stoppen en de moeilijkheden die dat geeft. Veroordelen werkt juist averechts!

Dus bij deze, ik steun je, zet 'm op!

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je de evt. gevolgen wel weet;)
    En opzoeken helpt niet hoor... In ieder geval bij mij niet;)

En ja ik rook ook nog... En weet ook echt niet hoe ik moet stoppen helaas:( dus heb geen tips voor je....:(

Misschien idd een keer naar de dokter gaan? Nu word alles nog vergoed in 2012 niet meer ;)

5. iCk

iCk Lid

3 jul 2008
    36
    0
    0
    Jah ik weet idd de gevolgen ik dnek iedereen wel toch dus zoeken Op google hoef ik niet te doen..
    Maar jah voor de mensen die niet roken is het heel erg makkelijk te zeggen !!!!!

idd kga zeker maar eens met de huisart praten.. mischien kan hij me helpen..

6. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik rookte ruim 10 jaar een pakje per dag toen ik zwanger werd. Ben toen van de een op de andere dag gestopt zodra ik erachter kwam!
    Zeg niet dat het nooit moeilijk is geweest, maar elke keer als ik het moeilijk had dacht ik aan dat kleine frummeltje wat IK blootstelde aan allerlei giftige stoffen als ik niet van de sigaretten af zou blijven.
    Ik heb tijdens m'n zwangerschap nog 1 keer gerookt, en daarna ben ik helemaal gestopt. Ook niet meer begonnen na de geboorte.

Ik weet dus hoe moeilijk het is ECHT :(. Maar bedenk je waarom je het doet. Jij hebt een keus. Je kleintje niet!!

En ik vind het een goed advies om met je huisarts te gaan praten. Misschien kan hij je helpen!!
    Wat bij mij ook werkte is dat m'n man ook stopte met roken toen ik zwanger was. Denk dat ik gek was geworden als ik hem nog had zien roken, dan is het nog veel moeilijker!!

Heel veel succes en hopelijk lukt het je snel om te stoppen!!

7. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    #7 karin1981, 12 aug 2011
    Laatst bewerkt: 12 aug 2011
    mag ik je een hand geven?! ik ben een roker, en ja ik probeer zwanger te worden...ook ik weet wat de gevolgen zijn en heb 1000pagina's gelezen over hoe slecht het is voor je baby....maar toch kreeg ik het niet voor elkaar.

Ik had een goed gesprek met mijn zus (die weet dat we zwanger willen worden) en die zei tegen me : Dat je gokt met je eigen leven dat moet je zelf weten, maar je mag niet gokken met het leven van een ander! Dat recht heb je niet. Het is al een wonder als je zwanger mag worden!!!

Ik ben wakker geschud...nu sinds 2 augustus gestopt met roken. Ik rookte een pakje (19stuks) per dag, 13 jaar lang.. En elke keer als ik wil roken bedenk ik me dat ik niet mag gokken, dat is slecht voor je :D:D

Heel veel suc6 met je strijd en het veranderen van je levensstijl.. want dat is het en je kan het !!
    groetjes karin

8. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    ja denk dat praten met je dokter een goed idee is, er zijn allerlei programma's en medicijnen die je kunnen helpen hiermee (je ha zal wel weten wat je wel en niet mag hebben)
    Maar feit blijft, het zijn alleen hulpmiddelen, mentaal moet je het zelf doen.
    Heb toevallig 2 collega's die gestopt zijn met roken (verder niet zwanger oid) en die hebben het gegaan dmv laser. Soort accupunctuur maar dan dmv de laser.
    Heeft bij beide goed geholpen, roken allebei niet meer.
    Geen idee of het ook mag als je zwanger bent, zul je even moeten googelen en dan vragen.
    Maar ook dan geldt; mentaal moet je het zelf doen, dit is een hulpmiddel.

Ik hoef je niet te vertellen wat de gevolgen kunnen zijn voor je kindje, dat zal je vast weten.
    Vind wel dat je zelf moet weten of je rookt maar vind het wel erg dat je de gezondheid van je kindje in gevaar brengt. Niet alleen nu maar voor de rest van zijn/haar leven.

sterkte ermee en ga ervoor!

9. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    heel erg goed dat je gestopt bent, het is ook zeker niet bevorderlijk als je zwanger wilt worden. En heel goed dat je nu vast gestopt bent, scheelt je weer als je straks zwanger bent!

10. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ik heb maar 1 tip voor je,koop het boek van allan carr. ik ben nu 4 weken geleden gestopt met het boek te lezen en ik heb totaal geen behoefte meer om te roken!

succes dit werkt echt en het mooiste is aan het boek dat je gewoon verder maag roken tijdens het lezen.

11. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    hier ook jaren stevig gerookt en na de positieve test in 1 keer gestopt...geen sigarette meer kopen en idd denken aan die kleine in je buik,...heb het ook moeilijk gehad maar op deze manier was het enige wat lukte in 1 keer stoppen, niet mindere dat is nog moeilijker....

mij man rookte 30 jaar zware shag en is ook voor en met mij gestopt...ook erg moeilijk gehad maar nu al 6 maanden nicotine vrij:D

dus kom op je kan het wel...

12. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    ik rook niet, nooit gerookt en nooit ergens verslaafd aan geweest.
    Mn schoonvader wel. had al 3 pogingen gedaan en steeds viel hij weer terug. totdat hij een hartinfarct kreeg en de dokter zei dat hij hem niet ging opereren als hij niet stopte met roken. Hij heeft zn pakje weggegooid en nooit meer een sigaret aangeraakt.

Ik bedoel te zeggen, je kunt het wel! En het is niet erg als je af en toe een sigaretje pakt als je het moeilijk hebt... Maar denk waar je het voor doet. bedenk dat elke sigaret die jij minder rookt al een verschil maakt, dus misschien is het voor jou beter op af te bouwen ipv cold turkey te stoppen??
    Probeer het iig en zoek zo nodig hulp. heb super respect voor degene die er echt moeite voor doen om te stoppen!

Succes

13. iCk

iCk Lid

3 jul 2008
    36
    0
    0
    Dank jullie wel voor jullie geweldige reactie..

ik heb besloten geen sigaretten meer te kopen..

als ik het niet voor het grijpen heb kan ik het ook niet pakken..

heeeeeeeeeeeel erg bedankt allemaal

ik zou jullie op de hoogte houden van hoe het gaat

14. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    ik ben ook aan het probeeren om te stoppen met roken als ik thuis ben gaathet wel goed want in huis word niet gerookt en mijn man rook zware sjag en dat vind ik viez en die gaat ook naar buiten pas al ik op een verjaardag ben vind ik het moelijk om niet te roken maar dan denk ik weer aan dat kleintje in mijn buik en dan lukt het aardig of ik loop even naar de wc even afleiding zoeken en me zelf op de wc even toe sprken dat het echt beter is om niet te roken

en als het je echt niet lukt om te stoppen is het zeker goed om bij de huisarts of bij de verslokundige/gyn het aan te geven dat je het moelijk vind en of ze je kunnen helpen dat je heel graag wilt stoppen

heel veel succes met stoppen hoop echt voor je dat het je lukt

15. MissMies

MissMies Lid

19 jan 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moeilijk, tis voor iedereen verschillend...ik ben zelf gestopt met roken toen ik 11 weken zwanger was en is me best mee gevallen tis ff paar dagen door bijten. Mischien kan je samen met iemand stoppen, ik ben samen gestopt met mijn partner. Het is wel moeilijk elke keer als ik dacht dat ik moest stoppen ging ik ook meer roken. Mischien moet je eens afwegen wat de voor en nadelen zijn en dat in je hoofd houden!!!

16. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    ben ook wel blij dat ik gestopt ben, maar echt...ik mis me vriendje soms wel hihihi

een paar tips die voor mij hielpen:
    - een datum vaststellen dat je stopt
    - bewust je laatste sigaret roken
    - geen koffie meer s'ochtends
    - wel een pakje sigaretten bij me hebben zodat ik de paniek/stress niet heb van : aaaaaahhhhh ik vergeet ze. Pakje zit nog steeds dicht :D
    - geen pepermunt kauwgom meer eten
    - en als ik echt trek had dan ging ik maar fruit klaarmaken, tegen de tijd dat ik klaar was, was de trek in een sigaret weg ;) en het is gezond;)

Heel veel suc6 !!! JE KAN HET !!!!!! :D:D

17. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Ohw k wil je iig heel veel succes wensen..
    Ik heb het zelf heel erg af moeten bouwen..
    Zit nu nog op 1 half sigaretje per dag, maar denk dat ik daar binnenkort ook mee ga stoppen. Hij smaakt me meer niet dan wel..

Moet eerlijk zijn heb er dus heel lang (25 weken) over moeten doen om van 1 pak zware vannelle shag in 2 dagen, naar een half L&M sigaretje per dag te minderen.
    Dit is heel moeilijk geweest maar op een gegeven moment gaat t vanzelf (voor mijn gevoel).. Gewoon idd niks meer kopen.. Das het beste. Dat heb ik nu ook door haha..

Succes!!!

18. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    oh wat me nog ff te binnen schiet.

De nicotine is binnen 5 dagen uit je lichaam...en wat is nou 5 dagen op een mensen leven ;) dat gaf mij wel een rustig gevoel :D

19. maureenx

maureenx Actief lid

5 aug 2011
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook gestopt met roken, ik had de test gedaan (positief dus zwanger) en we hadden de afspraak dat ik mijn pakje op mocht roken en dan zou stoppen, Ik heb nog 5 sigaretten gerookt en inmiddels ruim twee weken gestopt. in mijn pakje zitten nog steeds 4 sigaretten. Die draag ik in mijn tas mee. Dat is voor mij een fijn idee, dat helpt mij behoorlijk. Verder hou ik me ook vast aan het idee dat ik nu gestopt ben ivm zwangerschap en niet zeg dat ik het nooit meer zal roken als ik straks mijn kindje heb mogen krijgen. Ik denk ook maar aan het schuldgevoel dat ik zou hebben als ik niet stop en mijn kindje zou iets mankeren door mijn gerook.. dit zijn mijn ervaringen. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Groetjes Maureenx

20. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ik had ergens een afbeelding gezien van een baby in de buik vol met rook :$ ik vind hem ff niet zo snel,maar dat gaf bij mij ook wel de doorslag. gewoon het idee dat je baby helemaal in rook zit;)

Deel Deze Pagina