hoi hoi sorry dat ik jullie weer lastig val maar mijn vriend wil graag dat ik naar de huisarts ga met mn vraag maar ik heb zoiets ik kan hem hier ook stellen. ik heb sinds gisteren na 2 jaar eindelijk goed de griep te pakken was het laatste jaar flink aan het sukkelen maar wou niet doorzetten nu vraag ik mij af mag ik een ibuprufen 400 gebruiken tegen de hoofdpijn? ik ben namenlijk alergies voor aspriene en is de griep schadelijk voor de kleine? en nog 1 vraagje door de griep ben ik 10 keer zo erg misselijk dan ik al was mijn keel doet erg zeer en krijg niks naar binnen niks eten is natuurlijk ook niet goed maar ik weet niet wat ik verder kan proberen heb al pap geprobeerd beschuit weten jullie nog iets wat licht verteerbaar is wat ik kan proberen ? alvast heel erg bedankt liefs ancie
hoi ancie, griep op zich is niet schadelijk voor de baby. Alleen als je heel hoge koorts krijgt kan dat gevlogen hebben al sje nog maar pril zwanger bent. Ibuprofen wordt afgeraden in de zwangerschap, je kunt paracetamol nemen. Als je daar echt niet tegen kunt dan alleen in overleg met je huisarts iets anders nemen. Niet eten is echt niet erg! Als je maar wel drinkt. Bouillon kun je nog proberen en verder gewoon iets waar je zin in hebt (crackertje, toastje soepstengel oid). Neem een multivitamine voor zwangeren erbij. Beterschap! Mirjam
oke heel erg bedankt ! ben iig gerustgesteld dat het niet zo veel kwaad kan ik zal de huisarts even bellen wat ik wel mag nemen dan aangezien de hoofdpijn niet om uit te houden is liefs en erg bedankt voor je snelle reacties ancie
goede morgen nou heb ik gisteren mn ha opgebeld en gevraagd of ik iets mag nemen tegen mn hoofdpijn en eventueel om de koorts te laten zakken nee zei hij als je koorts hebt dan moet ik lauw gaan douchen en een koude natte handoek in mn nek leggen volgens hem mag ik ook geen neusspray gebruiken ja alleen met mate een zoutoplossing nou zit mn neus zo dicht dat als ik het erin spuit het gewoon er weer uit loopt nou had ik vanacht weer 39.8 graden koorts ik douchen en koude handoek in mn nek dat hielp alleen kon ik niet slapen omdat mn neus dichzat en al sik door mn mond ademde ik echte giga hoestbuien kreeg nou ben ik op mn eigen houtje gaan stomen met eucaliptes drops in het water en dat hielp kon 3 uur weer heerlijk ademen en slapen daarna heb ik het weer gedaan nou mijn vraag was dat dom van mij kan dat geen kwaad? ik was zo wanhopig en zo beroerd dat ik dat maar deed en nog 1 vraag doordat ik zoveel hoest en moet niesen komt er wel behoorlijk wat druk op mn buik te staan merk ik want moet soms echt douchen van de bandenpijn en verlies ik drupjes urine als ik hoest kan dit kwaad voor de kleine ? nu ik de griep heb ben ik zo onzeker sorry voor al mijn vragen ! maar ik heb een nieuwe huisarts en als ik die bel met die vragen zegt ie meissie ik kan helaas niks zeggen de natuur gaat zijn gang en alles gebeurd zoals de natuur het wilt echt zo een ouderwetse (grrr) mijn eigen huisarts is helaas ook ziek dus vandaar deze ha en moet ik nog ergens op letten met de griep waarmee ik moet oppassen of vermijden? alvast reuze bedankt! en ik wil even zeggen ik vind het zo fijn dat jullie op deze forum zitten en buiten jullie dagelijkse werk alsnog iedereen wilt helpen! echt super van jullie! liefs ancie