Hallo! Ik ben 33 jaar en ik heb 6 jaar geleden een keizersnede gehad. Na een lange tussenpoos , o.a. na een echtscheiding, ga ik met mijn nieuwe man voor een kindje erbij. Bij mijn eerste zwangerschap was ik erg snel zwanger (2 rondes). Nu merk ik dat het niet zo heel snel gaat. Ik ben nu bij ronde 4 aan gekomen, dus maak me nog geen grote zorgen hoor! Uiteraard ben ik wat ouder, maar ik leef naar mijn idee gezonder. Een jaar terug heb ik een check-up bij de huisarts gehad, ook een inwendig onderzoek, en zij was heel erg tevreden! Ik slik Kruidvat Gezond Zwanger (Multi vit + foliumzuur) en sinds een week tarwekiemolie. Ik heb nu wel een zwaarder beroep. Ik werk in de zorg en draai onregelmatige diensten. Ik heb circa 2 maanden terug mijn laatste Hep B vaccinatie gehad. Nu hoorde ik laatst dat het na een keizersnee lastiger kan zijn om zwanger te worden, omdat zich op de plek waar het litteken geen placenta kan bevestigen. Klopt dit? Hoeveel langer duurt het voordat vrouwen met een keizersnede weer zwanger worden. Mijn keizersnee was gepland, en er waren geen complicaties.
Hoi, Voor zover ik weet heeft dit niets met de kans op een bevruchting te maken. De bevruchting vindt ook niet in de baarmoeder plaats namelijk, dus het heeft niets met de keizersnede te maken. Dus daar zou ik me geen zorgen om maken. Bij een eisprong heb je 20% kans op een zwangerschap, vandaar dat het ook wel 9-10mnd duurt voordathet een keer raak is. Succes groeten Evelien