Groot kind...!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Emma2, 28 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Hallo verloskundigen!

Tijdens mijn zwangerschap is het gewicht van mijn kindje veel lager geschat dan hij in werkelijkheid woog. Er is zelfs gezegd dat hij maximaal 3800 gram zou zijn bij de geboorte. Uiteindelijk ben ik doorgelopen tot precies 42 weken, toen ik ben bevallen. Heb daarvoor met erg veel lichamelijke klachten (veel rug en bekkenpijn) bij de manueel therapeut en mensendieck therapeut gelopen. De bevalling verliep niet makkelijk, na 20 uur weeen om de 3-4 minuten had ik nog slechts 1 cm ontsluiting en ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis. Na 32 uur had ik volledige ontsluiting, maar bleek dat zijn schouder muurvast zat. Uiteindelijk is het met veel duw en trekwerk wel gelukt en heeft hij er gelukkig niets aan over gehouden. Alleen ik zit nog steeds met erge bekkenklachten en krijg fysio. Mick was 4940 gram bij de geboorte, dus ze zaten er ruim 1 kilo naast.

Is het nu zo dat ik een volgende keer wel op dezelfde manier (vaginaal) kan bevallen ivm mijn bekken of is dat niet te zeggen?

En kan ik "eisen" dat er tegen de 40 weken een echo wordt gedaan om een betere schatting van het gewicht te maken?

Ik heb begrepen dat de kans op een volgend zwaar kind even groot of zelfs nog groter is. Heb ik dan het recht ingeleid te worden op of voor de 40 weken?

Groetjes, Emma

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi emma,

Dit zijn hele goede vragen die je eens met je verloskundige en/of met een gynaecoloog moet bespreken.Een tweede kindje hoeft niet perse groter te zijn. Mick heeft de weg vrijgemaakt dus het betekent ook niet dat de bevalling er het zelfde uit gaat zien als bij mick. Hoe het gaat met je bekken is ook een klein beetje afwachten hoe je zwangerschap zal verlopen. Blijf fysio doen gedurende je zwangerschap en overleg met je fysio hoe hij tegenover vaginaal bevallen staat. Hij kent jou bekken het best. En ga in de loop van je zwangerschap praten met een gynaecoloog.

Je hoeft niet te eisen voor een groeiecho dat zullen ze zowiezo doen! Ook zal je suiker gecontroleerd worden.

Groetjes Imke

Deel Deze Pagina