Pijnlijke heupen 's nachts

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Dehtje, 25 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dehtje

Dehtje Actief lid

20 aug 2009
    134
    1
    0
    Sinds 3 dagen word ik 's nachts wakker van de pijn in mijn heupen. Ik draai om de 1 of andere reden in mijn slaap niet meer om. Als ik dan wakker word van de pijn doet het draaien op de andere zij ook pijn. Het geeft dan wel verlichting, ik val dan ook weer in slaap totdat ik weer opnieuw wakker word van de pijn. Zo gaat het een paar keer per nacht. Overdag heb ik weinig last van mijn heupen, ik voel ze af en toe wel maar lang niet zo heftig als 's nachts.

Heeft iemand hier ervaring mee en evt. tips???

2. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik ben zaterdag 36 weken zwanger, en ik heb hier snachts ook enorm last van, kan je dus de hand schudden heel vervelend.

3. linnepinnie

linnepinnie Actief lid

5 feb 2007
    252
    1
    0
    Slaap je al met een kussen tussen je benen? Dat kan namelijk helpen! Ik vind het voedings kussen daarvoor ideaal. Tussen mijn benen door en dan voor mn buik langs zodat ik daar ook meteen steun heb. Wel een heel gedoe met omdraaien, maar dat wordt toch al steeds lastiger... Succes!

4. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Heel herkenbaar, kussentje helpt maar een klein beetje..
    Als ik weer wakker word dan ga ik gewoon even uit bed en loop een stukje, daarna gaan liggen op de andere zij en dan slaap ik vrij snel.
    Dat is het enige wat bij mij nog helpt..

5. Dehtje

Dehtje Actief lid

20 aug 2009
    134
    1
    0
    Ik slaap al met een kussen tussen mijn benen, verlicht ook wel even maar daarna toch weer pijn.
    Jullie zijn allemaal al wel wat weken verder dan ik hadden jullie er ook al eerder in de zwangerschap last van?

6. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Ja, helaas heb ik er ook last van.. ik had al last van mijn bekken en ga naar de fysio, maar sinds paar dagen hier ook snachts meer last.. en begint dan ook echt op pijn te lijken.. ik slaap al vanaf het begin met een kussen tussen mijn benen.. morgen weer fysio, ben benieuwd wat hij zegt..

7. linnepinnie

linnepinnie Actief lid

5 feb 2007
    252
    1
    0
    Ja deze keer al heel vroeg. Kan echt niet zonder mijn voedings kussen. Niet dat de klachten dan helemaal weg zijn, maar het is wel duidelijk beter dan zonder. En nu met 37 weken mag ik zowiezo mijn handjes dichtknijpen dat ik nog best goeie nachten er tussen heb. Als ik sommige verhalen hier lees:$

8. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Ik heb ook erg last van mijn heupen en onderrug 's nachts. Heel vervelend en ik weet ook niet wat ik eraan kan doen. Dus hou me op de hoogte als je tips krijgt.

9. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Ik heb er al weken last van en ik ben nu 36 weken precies. Overdag voel ik niets, alleen 's nachts word ik er knettergek van.
    Tips heb ik niet, ik laat het maar over mij heen komen.

Ik bedenk mij maar zo, over 2 weken en 6 dagen ben ik ervanaf en dan komen er weer andere pijntjes (tepelkloven e.d.)

Mss dat helpt om ipod op te zetten, beetje afleiding?

10. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er sinds vorige week last van.. dus sinds 31 weken. Knettergek word ik ervan.
    Ik lees mee, als iemand de gouden tip heeft?
    Kussentje tussen mn knieen helpt niet.. ik loop meestal wat rond en ga dan weer liggen en dan gaat het meestal wel maar daardoor slaap ik nóg minder dan ik al deed. Volgens mn verloskundige komt het doordat de kleine aan het indalen is en daardoor is mn bekken 'losser geworden'.

Als je bij 23 weken al zoveel last hebt zou ik het wel even overleggen met je verloskundige, misschien heb je BI of kun je door middel van fysiotherapie andere slaaphoudingen aanleren?

11. Bri

Bri Niet meer actief

Ja, ben nu 25 weken maar heb hier ook al een tijdje last van. 't Is wel m'n 2e zwangerschap, de eerste keer begon die bekken-ellende wat later. Toen heb ik ook wat verlichting gehad door zo'n drukverlagend topmatrasje op het bed te leggen (traagschuim). Omdraaien werd daardoor helemaal een hel (zwaaaaar) maar er kwam wat minder druk op m'n heupen.
    Een zachte matras is nu sowieso wel fijner dan een stevige matras en dat kussentje tussen je knieën kan ook wat helpen. Voor de rest? tja, wachten tot na de bevalling.... dan kun je in elk geval weer op je rug gaan liggen!

12. Tally72

Tally72 Actief lid

28 feb 2008
    161
    0
    0
    Activiteitenbegeleidster
    Heiloo
    Als de heupen alleen bij het liggen pijnlijk zijn, en een kussentje tussen de benen niet afdoende, kan soms een klein steuntje in het holletje van de rug ook net dat beetje zijn wat beter steun geeft; dmv een -opgerolde- handdoek of smal kussentje. (Ik gebruikte een hittepit, soms warm, was in de winter wel lekker, maar meer dus als steuntje) Wellicht is dit een tip?

groetjes Chantal

Deel Deze Pagina