prikfobie

Discussie in 'Gezondheid' gestart door ilseroc, 21 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Maandag moet ik me laten inenten voor de mex. griep maar o wat kijk ik ertegenop! Niet vanwege de eventuele risico want ik heb de keuze al gemaakt om me wel te laten inenten maar ik heb dus echt een prikfobie :)
    Kan er nu al spaansbenauwd van worden aan het idee dat ik maandag zo'n spuit in mijn arm krijg :(

Vraagje voor de mensen die al zo'n prik hebben gehad, voel je nou ook echt de vloeistof in je arm spuiten en doet het zeer? (vraag ik die ingeknipt en verdoofd en gehecht is ;):D)

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb hem gehad, en nee, ik voelde niet de vloeistof in m'n arm gaan en nee, het deed geen zeer. De na-pijn vond ik bij de gewone griepprik net wat vervelender. Maar de na-pijn hield in: , beetje beurse plek, blauwe plek gevoel, als je erop drukte, dan voelde je het, anders niet.
    Het was niet zo alsof m'n arm er stijf van trok ofzo. Helemaal niet.
    Probeer de arm te ontspannen, die kun je eventueel doen, door je schouder slap te laten hangen en dan je arm met je andere hand, bij je elleboog te ondersteunen/op te vangen.

sterkte!

3. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Heb m gisteravond gehad en viel alles mee hoor! Succes...

4. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ik heb hem ook gisteren gehaald.. en tja.. gewoon een prik.
    Ze prikten hier in mn bovenarm net onder mn schouder en daar zit wel wat vlees/vet/weefsel.. dus je voelt een prik..thats all.
    Na pijn hier niet echt gehad.. beetje een blauwe plek gevoel als je er op drukt idd.. en s avonds een beetje gevoelig als ik erop ging liggen.. maar meer niet.

Succes ermee

5. miffy11

miffy11 Niet meer actief

zelfde hier, ben ook doodsbang. hoor overal dat hij wel mee valt, maar dat geloof ik nooit zo.
    heb alleen nog steeds geen oproep gehad? mijn dochter al wel..

6. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Prik valt super mee! Ik had echt nergens last van. Ook geen napijn gehad. Ik had zelf ook behoorlijke prikangst (beetje dom, ben zelf verpleegkundige, dus ik prik iedere dag anderen...). Maar die prikangst is bij mij verdwenen na de bevalling. Ik ben toen en de week daarna zo ontzettend vaak geprikt, 3-4 keer per dag was niks (was nogal ziek) dat die angst nu echt verdwenen is gelukkig....
    Maar goed, hoop voor je dat het meevalt. Zeg in iedergeval vantevoren dat je bang bent, dan houden ze er als het goed is rekening mee! Sterkte!!

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

'
    Je krijgt alleen een oproep als je normaal ook een oproep voor de gewone griepprik krijgt (en je dus ook tot de risicogroep voor de gewone griep hoort).

8. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.659
    1.418
    113
    De prik valt erg mee hoor, je voelt hem amper, mijn man vroeg zelfs wanneer ga je prikken zegt die mevrouw je bent al klaar hoor loop maar door :D. Dus daar niet te erg over peikeren, hoe slapper/ontspannender jij je arm laat hangen hoe minder je er van voelt!

@ Miffy, als zwangere moet je zelf contact opnemen met je ha dat je de prik wil en krijg je niet automatisch een oproep (bij 9 van de 10 ha). Als je nu nog geen oproep hebt gehad moet je echt even bellen want in principe hebben alle risicogroepen de eerste enting al binnen.

9. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik zeg vaak tegen mezelf dat ik me niet zo moet aanstellen en dat het best meevalt want dat is vaak zo, achteraf zeg ik altijd: Was dit het nou?

Ik weet ook niet waar die angst vandaan komt maar heb het al sinds ik me kan herinneren ;)

Nou ja, ga vol goede moed heen maandag en ga niet kinderachtig doen, jullie zeggen dat je de vloeistof niet voelt in je spuiten dus dat is al heel wat ;)

Wish me luck morgen haha :D

10. Pinkie

Pinkie Actief lid

28 mei 2007
    194
    0
    0
    Gent
    Ik heb de prik zelf nauwelijks gevoeld en de vloeistof al helemaal niet. Tegen de avond begon m'n arm wat zwaar te worden, enkele dagen 't gevoel van een blauwe plek, meer niet. Veel succes morgen ;)

11. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Nou de prik zit er in hoor :D
    En het viel me 100% mee :D

De prik zelf voelde ik amper en de vloeistof voelde ik al helemaal niet in me spuiten alleen nu een flinke blauwe plek gevoel.

Nou over 3 weken nog een keer ;)

Ben trouwens wel blij dat ik het gedaan heb hoor, dat getwijfel iedere keer en steeds maar allemaal negatieve dingen lezen op internet...prik zit er nu in en als ik later de hubekelubus krijg van de vaccinatie dan is daar nu niks meer aan te veranderen 8):D

12. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    nou. ik heb het ook overleefd. stelt echt niks voor, en dat weet ik ook wel, maar tóch ben ik elke keer bang.. raar he!

Deel Deze Pagina