IJsland leuk als zwangere met dikke buik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ellen1973, 16 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Hallo, mijn man en ik willen in mei er nog 1 keer samen een weekend op uit, voor we met 3 kinderen zitten. 2 Kinderen kunnen makkelijker woden ondergebracht bij familie namelijk ;)

    Maar goed, ik heb wel zin in IJsland. Is iemand hier wel eens geweest? Is het wat als zwangere? Ik zal dan bijna 30 weken zwanger zijn.

    Ja, Parijs en Londen is ook leuk, maar ken ik al op mijn duimpje. Dus daarom dacht ik aan Reijkjavik?!

    Bedankt voor je reactie!

    Groetjes, Ellen
     
  2. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    sorry, maar ben nooit in ijsland geweest, ik ben wel in londen geweest, (was toen 24 week zwanger ofzo) maar dat vond ik wel zwaar....je sjouwt toch heel wat af... maar dat neemt niet weg dat ik het heel gezellig heb gehad hoor.... het is maar net wat je doet... ik heb in drie dagen een paar keer oxfordstreet heen en weer gelopen en dingen bekeken. en dat heeft me wel wat opgebroken... dus het is een tip, luister goed naar je lichaam!!!!!
     
  3. Door dat ik dit jaar niet op wintersportvakantie ga heb ik hier ook over nagedacht,maar ben er nog steeds niet uit.Wel grappig om iemand deze vraag te zien stellen.ijsland is niet het eerste waar je aan denkt.Ik dacht ook al aan Lapland.Maar die reisjes zijn erg duur
    http://giodio.web-log.nl/log/4620006
     
  4. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Ellen,

    Klinkt goed! Mag je uberhaupt nog wel vliegen als je zover bent...?

    Wij hebben nog geen kinderen maar gaan ook zeker binnenkort nog uitgebreid op vakantie!
     
  5. Over vliegen gesproken.Mijn schoonzus vloog toen nog naar China.
    Maar het is wat ik zou doen.Ijsland is dichter bij.Maar elke vliegmaatschapij hanteert andere regels.het is wel zo dat ik met 30 weken niet meer ga vliegen.maar dat heeft voor mij ook wel een redenenen.Als je zwangerschap goed verloopt is het ook anders
     
  6. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik dacht dat 7 maanden de grens was.. bij elke vliegmaatschappij?

    groetjes
     
  7. Ik heb het even opgezocht:Bij een zwangerschap zonder enige complicaties mag u vliegen tot 36 weken. Hiervoor hoeft u geen medische verklaring te overleggen. Vanaf 36 weken zwangerschap is het niet meer toegestaan te vliegen.

    Bij een zwangerschap van een meerling mag u vliegen tot 34 weken zonder een medische verklaring te overleggen. Vanaf 34 weken zwangerschap is het niet meer toegestaan te vliegen.

    Bij een zwangerschap met complicaties is het te allen tijde een vereiste dat u een medische verklaring kunt overleggen. Deze medische verklaring moet binnen zeven dagen voor vertrek zijn uitgegeven. Vanaf 34 weken zwangerschap is het niet meer toegestaan te vliegen

    Het verbaast mij eerlijk gezegd.Maar kwam dit antwoord vaker tegen.nou mij niet gezien;mag hopen dat ik deze zwangerschap tot 40 weken uitdraag
     
  8. weeltje

    weeltje Actief lid

    21 aug 2005
    102
    0
    16
    moeder/huisvrouw
    helmond
    Wij gaan 22 februari nog ff 8 dagen naar gran canaria :) .
    Ik ben dan 21 weken zwanger en is dan een ideale tijd om nog ff weg te gaan.
    Kan alleen niet wachten tot we gaan :oops: haha.
     
  9. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik weet niet beter dat je na 28 weken niet meer mag vliegen, maar ja... volgens mij is dat overal anders, en hangt het ervan af, waar je heen gaat.... bv londen is een uurtje vliegen, maar amerika weer bijna 10 uur..... ik zou er even goed na informeren bij je reisburo en vliegtuig maatschappij.
     
  10. milou

    milou Niet meer actief

    hé ellen,

    je gaat voor een weekendje naar ijsland?? dat lijkt me prima te doen als je 30 weken ben (heb zelf geen ervaring met die 30 weken, maar ben wel in ijsland geweest). reijkjavik is een heel maffe stad, zeker 's avonds laat in het weekend, heel hip. overdag kun je met de bus een aantal mooie plekken bezoeken. de blue lagoon is erg futuristisch en lekker, en natuurlijk geysir en strokkur moet je gezien hebben. en dan kun je ook nog wel even langs de gullfoss. volgens mij lgt er ten zuiden van reijkjavik ook nog wel een zwavelbronnen veld. nou dan is je weekend alweer voorbij als je dit allemaal gezien hebt.
    op reijkjavik na zijn het allemaal bezienswaardigheden die niet vermoeiend zijn (hooguit de busreis). en misschien moet je reijkjavik dan met een taxi doorkruisen ofzo.

    veel plezier.
     
  11. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Sluit mij aan bij Milou... Zolang je niet echt buiten de stad gaat is er niks aan de hand... Als je echt verder Ijsland wil zien zou ik het afraden omdat je al snel in the middle of nowhere zit op hobbelweggetjes dus als je dan ineens iets hebt is de hulp niet echt dichtbij... Maar ik neem aan dat je gewoon voor een stedentripje gaat!
    Anna
     
  12. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Fijn Milou en Anna hier kan ik wat mee!

    Over het vliegen: het hangt af van de maatschappij. Bij de vorige zwangerschap vloog ik met 32 weken naar Engeland. Was met Easyjet. Ik moest toen wel een zwangerschapsverklaring meehebben. En ze deden wel een beetje moeilijk bij de terugvlucht (34 weken zwanger). Ja, ik mocht wel mee hoor, maar die stewardessen bij de incheckbalies waren niet van alle protocollen op de hoogte volgens mij.

    Over IJsland: om eerlijk te zijn wil ik daar gewoon een keer geweest zijn. Ik heb het idee dat ik er met kinderen voorlopig anders niet aan toekom. En andere steden, Lissabon en Rome of zo, die kunnen dan nog wel (met kids!), denk ik.
    Het is wel koud in IJsland, maar dat maakt me niet uit. Het lijkt me waanzinnig om te zien die Blue Lagoon en het landschap.

    Bedankt voor jullie reacties! Ik lanceer dadelijk weer een nieuwe vraag, hihi.
     
  13. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ijsland moet erg gaaf zijn, vrienden zijn er van de zomer geweest op huwelijksreis. Veel plezier alvast. Liefs Jenny
     

Deel Deze Pagina