Hallo! Wij zijn Emme en Nieke en wij moeten voor school een profielwerkstuk maken. Voor dit profielwerkstuk goed uit te kunnen voeren hebben wij jullie nodig! We zouden het fijn vinden als er een aantal vrouwen onze enquête in kunnen vullen! Alvast bedankt! Heel veel groetjes, Emme en Nieke. De enquête: Wat is uw leeftijd? Heeft u problemen ondervonden vóór uw zwanger werd? Zo ja, wat was er aan de hand? (bv. niet zwanger kunnen raken, ziektes, tienermoeder etc.) Heeft u tijdens uw zwangerschap problemen ondervonden? Zo ja, in welke periode was dit en wat was er aan de hand? (denk aan bloedingen, miskraam, hoge bloeddruk, etc.) In het geval dat u al bevallen bent gelieve de volgende vragen ook nog te beantwoorden: Heeft u tijdens de bevalling problemen ondervonden? Zo ja, wat was er aan de hand? Heeft u een thuisbevalling gehad of bent u in het ziekenhuis bevallen? Bedankt voor de moeite!
Hi Emme en Nienke. Hierbij mijn inleg voor jullie enquete! Succes ermee! Mijn leeftijd: 21 jaar. Problemen vóór zwangerschap: geen. Problemen tijdens zwangerschap: de standaard klachten. Succes ermee!
Hoi Emme en Nienke, Bij deze ook mijn antwoorden: Wat is uw leeftijd? 25 Heeft u problemen ondervonden vóór uw zwanger werd? Zo ja, wat was er aan de hand? (bv. niet zwanger kunnen raken, ziektes, tienermoeder etc.) Nee, gelukkig niet. Heeft u tijdens uw zwangerschap problemen ondervonden? Zo ja, in welke periode was dit en wat was er aan de hand? (denk aan bloedingen, miskraam, hoge bloeddruk, etc.) Nee, geen echte medische problemen. Alleen wat reguliere klachten. In het geval dat u al bevallen bent gelieve de volgende vragen ook nog te beantwoorden: Heeft u tijdens de bevalling problemen ondervonden? Zo ja, wat was er aan de hand? Mijn zoontje had in het vruchtwater gepoept. Hierdoor moesten we naar het ziekenhuis. Mijn zoontje was niet ingedaald en had een groot hoofd, achteraf gezien té groot voor mijn bekken. Toen de vliezen braken, is hij een klein beetje scheef komen te liggen met zijn hoofdje. Door die combinatie wilde de ontsluiting niet vorderen en heb ik een ruggenprik gehad met weeënopwekkers. Uiteindelijk is hij met de vacuümpomp geboren, omdat ik hem er zelf niet uit kreeg. Heeft u een thuisbevalling gehad of bent u in het ziekenhuis bevallen? In het ziekenhuis Succes met jullie profielwerkstuk!
Hier mijn antwoorden Wat is uw leeftijd? 22 overmorgen 23 Heeft u problemen ondervonden vóór uw zwanger werd? Zo ja, wat was er aan de hand? (bv. niet zwanger kunnen raken, ziektes, tienermoeder etc.) Wij zijn na 2 jaar zwanger geraakt (uiteindelijk zonder medische hulp) Heeft u tijdens uw zwangerschap problemen ondervonden? Zo ja, in welke periode was dit en wat was er aan de hand? (denk aan bloedingen, miskraam, hoge bloeddruk, etc.) Ja, een kleine bloeding met 6 weken, extreeme moeheid (van 4 t/m 19 weken), bekken en rugpijn, vanaf 12 weken en zwangerschapsdiabetes vanaf 26 weken Succes met jullie proefwerkstuk
hai! De enquête: Wat is uw leeftijd? 25 Heeft u problemen ondervonden vóór uw zwanger werd? Zo ja, wat was er aan de hand? (bv. niet zwanger kunnen raken, ziektes, tienermoeder etc.) Nope Heeft u tijdens uw zwangerschap problemen ondervonden? Zo ja, in welke periode was dit en wat was er aan de hand? (denk aan bloedingen, miskraam, hoge bloeddruk, etc.) Ik had vooral last van mijn hormonen; stemmingswisselingen, twijfels In het geval dat u al bevallen bent gelieve de volgende vragen ook nog te beantwoorden: Heeft u tijdens de bevalling problemen ondervonden? Zo ja, wat was er aan de hand? Onze zoon was niet ingedaald en had een groot hoofd, dus heb keihard moeten persen om hem eruit te krijgen. Op het nippertje een keizersnede kunnen vermijden. Heeft u een thuisbevalling gehad of bent u in het ziekenhuis bevallen? Ziekenhuis (redelijk standaard in België ) Graag gedaan!
Ik ben nu voor de tweede keer zwanger maar ga van de eerste zwangerschap uit omdat ik nog niet heel ver ben. Wat is uw leeftijd? 28 Heeft u problemen ondervonden vóór uw zwanger werd? Zo ja, wat was er aan de hand? (bv. niet zwanger kunnen raken, ziektes, tienermoeder etc.) nee Heeft u tijdens uw zwangerschap problemen ondervonden? Zo ja, in welke periode was dit en wat was er aan de hand? (denk aan bloedingen, miskraam, hoge bloeddruk, etc.) nee alleen de 'normale' klachten zoals misselijkheid In het geval dat u al bevallen bent gelieve de volgende vragen ook nog te beantwoorden: Heeft u tijdens de bevalling problemen ondervonden? Zo ja, wat was er aan de hand? ja. Ik zou thuis bevallen maar raakte wat in paniek door de weeen. Ik ben naar het zh gebracht voor pijnstilling. Daar bleek Emma in het vruchtwater gepoept te hebben dus ik was sowieso in het zh beland. Emma bleek het benauwd te hebben en moest er echt uit, maar het persen wilde niet voldoende lukken. De gyneacoloog is er heel snel bijgehaald en heeft gelijk de vacuum geplaatst. Na twee weeen en heel hard trekken was Emma eruit. Ze ademde heel even niet en had een apgar score van maar 3. Gelukkig na een aantal minuten 8. maar haar bloedplaatjes waren laag en ze had veel last van misselijkheid en hoofdpijn. Ook bleek dat haar linkerarmpje niet bewoog. Ze bleek Erbse parese te hebben. dat is een zenuwaandoening waarbij bij Emma''s geval een paar zenuwen uit haar ruggenmerg getrokken te zijn. Hier door kon ze niks met haar arm. Daar zijn we nu nog mee bezig en zou haar hele leven minder zijn (ze kan nooit haar armpje helemaal gebruiken. ze heeft een week in het zh gelegen voor de bloedplaatjes enzo. Heeft u een thuisbevalling gehad of bent u in het ziekenhuis bevallen? Ik ben in het zh bevallen Veel succes ermee!
Hi meiden Ik weet niet of jullie iets aan mijn bijdrage hebben, ik ben 14 weken zwanger, maar hierbij toch wat antwoorden: Wat is uw leeftijd? 27 Heeft u problemen ondervonden vóór uw zwanger werd? Zo ja, wat was er aan de hand? (bv. niet zwanger kunnen raken, ziektes, tienermoeder etc.) Nee, ik ben met de pil gestopt en ik heb 1 natuurlijke menstruatie gehad. Daarna bleek ik zwanger te zijn! Heeft u tijdens uw zwangerschap problemen ondervonden? Zo ja, in welke periode was dit en wat was er aan de hand? (denk aan bloedingen, miskraam, hoge bloeddruk, etc.) Nee alleen de 'normale' klachten zoals misselijkheid, vermoeidheid, pijnlijke borsten en nu wat bandenpijn. Succes met jullie werkstuk! Groetjes, Caitlin
De enquête: Wat is uw leeftijd? 21 Heeft u problemen ondervonden vóór uw zwanger werd? Zo ja, wat was er aan de hand? chronische ziek, waarschijnlijk niet zwanger kunnen worden of veel miskramen krijgen,... gelukkig goed zwanger kunnen worden en maar 1 miskraam gehad. (en 2 gezonde kids ) Heeft u tijdens uw zwangerschap problemen ondervonden? Zo ja, in welke periode was dit en wat was er aan de hand? bij beide zwangerschappen: Hoge bloeddruk door mijn ziekte SSA antistof positief tijdens de zwangerschap,dit houd in dat het kindje een hartblokkade kan krijgen, ook had ik zwangerschapscholestase vanaf 30 weken bij beide met 36 weken bevallen In het geval dat u al bevallen bent gelieve de volgende vragen ook nog te beantwoorden: Heeft u tijdens de bevalling problemen ondervonden? Zo ja, wat was er aan de hand? bij beide wouden de weeen niet op gang komen, maar echt een probleem was dat niet heb wee opwekkers via infuus gekregen. Heeft u een thuisbevalling gehad of bent u in het ziekenhuis bevallen? vanwege mijn chronische ziekte en de complicatie's die er bij kwamen kijken mocht ik niet thuis bevallen Bedankt voor de moeite
Hoi dames.. ook ik wil wel even reageren..wens jullie veel suc6 met de opdracht.. De enquête: Wat is uw leeftijd? 34. Heeft u problemen ondervonden vóór uw zwanger werd? Zo ja, wat was er aan de hand? (bv. niet zwanger kunnen raken, ziektes, tienermoeder etc.) Wij zijn na bijna 4 jaar nu zwanger van een 2ling. na een iui en een icsi poging die mislukt zijn. is onze 2e icsi geslaagd. Heeft u tijdens uw zwangerschap problemen ondervonden? Zo ja, in welke periode was dit en wat was er aan de hand? (denk aan bloedingen, miskraam, hoge bloeddruk, etc.) Ik heb geen bloedingen gehad. wel al van af 10 weken banden pijn. verder geen bijzonderheden buiten de standaard kwaaltjes om. wel vanaf ongeveer de 25 week heel veel last van maagzuur en benauwdheid. (ben astmatisch) In het geval dat u al bevallen bent gelieve de volgende vragen ook nog te beantwoorden: Heeft u tijdens de bevalling problemen ondervonden? Zo ja, wat was er aan de hand? Heeft u een thuisbevalling gehad of bent u in het ziekenhuis bevallen? Ik ben nog niet bevallen maar ik moet in het ziekenhuis bevallen. Bedankt voor de moeite! graag gedaan
Leeftijd: 30 Problemen voor: nee gelijk in de eerste ronde zwanger Problemen tijdens: week 7 heftige bloeding; extreme moeheid vanaf begin, vrij snel al benauwd, veel sneller een dikke buik. Allemaal te verklaren door 3ling zwangerschap. Verder is één van de kleintjes aan de kleine kant en wordt nu extra in de gaten gehouden. Nog niet bevallen, maar weet dat het keizerssnee wordt en dat ze prematuur geboren worden.
Wat is uw leeftijd? 29 Heeft u problemen ondervonden vóór uw zwanger werd? Zo ja, wat was er aan de hand? Ja PCO vastgesteld toch spontaan zwanger geworden Heeft u tijdens uw zwangerschap problemen ondervonden? Zo ja, in welke periode was dit en wat was er aan de hand? Eerste zwangerschap miskraam met 11 weken Succes met jullie werkstuk!!
Wat is uw leeftijd? 23 (van de week 24) Heeft u problemen ondervonden vóór uw zwanger werd? Zo ja, wat was er aan de hand? (bv. niet zwanger kunnen raken, ziektes, tienermoeder etc.) Geen Heeft u tijdens uw zwangerschap problemen ondervonden? Zo ja, in welke periode was dit en wat was er aan de hand? (denk aan bloedingen, miskraam, hoge bloeddruk, etc.) Onderrug & bekken klachten, lage bloeddruk (flauwvallen etc)
Hoi Emme en Nienke, Hoop dat jullie er wat aan hebben! De enquête: Wat is uw leeftijd? 24 Heeft u problemen ondervonden vóór uw zwanger werd? Zo ja, wat was er aan de hand? Nee was bij de 2de cyclus al zwanger! Heeft u tijdens uw zwangerschap problemen ondervonden?Nee ben nu 19 weken zwanger maar als het zo door gaat mag ik mijn handjes dicht knijpen.. Groetjes...
Uiteraard wil ik meedoen Wat is uw leeftijd? 32 jaar Heeft u problemen ondervonden vóór uw zwanger werd? Ja, aantal miskramen gehad. Heeft u tijdens uw zwangerschap problemen ondervonden? Ja, aantal miskramen gehad voor en na een voldragen zwangerschap. En kindje dat bij 37 wkn in stuit heeft gelegen. Heeft u tijdens de bevalling problemen ondervonden? Ja, koorts en infectie opgelopen en Kindje had in vruchtwater gepoept. Ziekenhuisbevalling, bedoeling was thuis. Succes!
Hallo dames, ik zal de enquete op twee zwangerschappen baseren. Waarbij de bevalling(antwoorden) alleen slaat op onze oudste. Ben nu bijna 24 weken zwanger van nummer 2. De enquête: Wat is uw leeftijd? Bij de eerste 34 en nu bij de tweede 36 Heeft u problemen ondervonden vóór uw zwanger werd? Zo ja, wat was er aan de hand? (bv. niet zwanger kunnen raken, ziektes, tienermoeder etc.) Nee geen problemen. Beide kindjes in de vierde ronde na stoppen met anticonceptie zwanger geraakt. Heeft u tijdens uw zwangerschap problemen ondervonden? Zo ja, in welke periode was dit en wat was er aan de hand? (denk aan bloedingen, miskraam, hoge bloeddruk, etc.) Nee, niet echt eigenlijk. Ik ben een van de weinige gelukkigen die ook niet misselijk was tijdens de zwangerschap enzo. Wel bij beide nu een blaasontsteking gehad. In het geval dat u al bevallen bent gelieve de volgende vragen ook nog te beantwoorden: Heeft u tijdens de bevalling problemen ondervonden? Zo ja, wat was er aan de hand? Uiteindelijk hebben ze me moeten "helpen" omdat ik na dik anderhalf uur fanatiek persen nog niet echt opschoot. Ik heb een knip gekregen en onze dochter is bevallen met behulp van de "kiwi" (vacuumpomp) en heb ivm de knip uiteindelijk 6 hechtingen gekregen. Mede vanwege de vacuumbevalling moesten dochter en ik een nachtje in het ziekenhuis blijven -> extra controles van kindje (dit is standaard) Heeft u een thuisbevalling gehad of bent u in het ziekenhuis bevallen? Ik ben semi-verplicht in het ziekenhuis bevallen. Wij wonen net over de grens in Duitsland en wilde toch graag in NL bevallen van onze oudste. Nederlandse verloskundigen mogen geen medische handelingen verrichten in het buitenland en daarom moest ik dus naar het ziekenhuis. IN eerste instantie zou het poliklinisch zijn. Maar omdat de persweëen niet vorderden en ik uiteindelijk hulp nodig van de gyneacoloog is het alsnog een klinische bevalling geworden. Van dit tweede kindje ga ik ook in het ziekenhuis bevallen, maar dan in Duitsland. Hier in Duitsland is het niet gebruikelijk om thuis te bevallen. Ze kennen hier ook geen kraamzorg. Veel succes met jullie profielwerkstuk~!
Hallo! Wij zijn Emme en Nieke en wij moeten voor school een profielwerkstuk maken. Voor dit profielwerkstuk goed uit te kunnen voeren hebben wij jullie nodig! We zouden het fijn vinden als er een aantal vrouwen onze enquête in kunnen vullen! Alvast bedankt! Heel veel groetjes, Emme en Nieke. De enquête: Wat is uw leeftijd? 24 Heeft u problemen ondervonden vóór uw zwanger werd? Zo ja, wat was er aan de hand? (bv. niet zwanger kunnen raken, ziektes, tienermoeder etc.) Ja we hebben 4 jaar erover gedaan, hulp gehad van het ziekenhuis ivm PCO. Uiteindelijk spontaan zwanger geworden. Heeft u tijdens uw zwangerschap problemen ondervonden? Zo ja, in welke periode was dit en wat was er aan de hand? (denk aan bloedingen, miskraam, hoge bloeddruk, etc.) Nergens last van, alleen last van de normale dingen.. In het geval dat u al bevallen bent gelieve de volgende vragen ook nog te beantwoorden: Heeft u tijdens de bevalling problemen ondervonden? Zo ja, wat was er aan de hand? Heeft u een thuisbevalling gehad of bent u in het ziekenhuis bevallen? Bedankt voor de moeite! Heel veel succes dames! Hopelijk hebben jullie wat aan de antwoorden.
De enquête: Wat is uw leeftijd? 29 Heeft u problemen ondervonden vóór uw zwanger werd? Zo ja, wat was er aan de hand? (bv. niet zwanger kunnen raken, ziektes, tienermoeder etc.) toen ik na een jaar nog niet zwanger was zijn we naar de huisarts geweest, na dat bezoek hebben we onderzoeken in het ziekenhuis gehad en uiteindelijk na 3 jaar waren ze in het ziekenhuis erachter gekomen dat ik endometriosche heb, 4 maandan daarna geopereerd en 4 maandan daarna begonnen met IVF. Na de eerste IVF behandeling ben ik bij de 2de terugplaatsing zwanger geraakt van onze dochter Heeft u tijdens uw zwangerschap problemen ondervonden? Zo ja, in welke periode was dit en wat was er aan de hand? (denk aan bloedingen, miskraam, hoge bloeddruk, etc.) in week 5 en week 7 erge bloeding gehad, gelukkig bleek bij de 9 weken echo alles goed te zijn. Daarnaast erg misselijk geweest en afentoe nog steeds. Gr Silvana
De enquête: Wat is uw leeftijd? 27 Heeft u problemen ondervonden vóór uw zwanger werd? Zo ja, wat was er aan de hand? (bv. niet zwanger kunnen raken, ziektes, tienermoeder etc.) geen problemen Heeft u tijdens uw zwangerschap problemen ondervonden? Zo ja, in welke periode was dit en wat was er aan de hand? (denk aan bloedingen, miskraam, hoge bloeddruk, etc.) depressie aan het einde van de zwangerschap. Gelukkig kwam mijn dochter 'spontaan', anders ozu ik op de uitgerekende datum ingeleid worden. In het geval dat u al bevallen bent gelieve de volgende vragen ook nog te beantwoorden: Heeft u tijdens de bevalling problemen ondervonden? Zo ja, wat was er aan de hand? Tijdens de bevalling zelf niet, maar toen de placenta eruit moest, trok de stagiare iets te hard aan de navelstreng en aangezien mijn navelstreng blijkbaar heel zwak vast zat aan de placenta, trok ze hem los waardoor ik meteen flink begon te bloeden. In eerste instantie kregen ze de placenta er ook niet uit en riepen ze dat ik met spoed geopereerd moest worden, maar de gyn werd eerst geroepen en die heeft hem eruit gedrukt. Heeft u een thuisbevalling gehad of bent u in het ziekenhuis bevallen? ik ben thuis begonnen maar omdat ik pijnstilling wilde, naar het ziekenhuis gegaan. Was ik erg blij om achteraf (zie placenta verhaal) Bedankt voor de moeite!
Hallo Emme en Nieke, Hierbij mijn bijdrage: Ik ben 33 jaar. Zwanger worden lukte niet op de natuurlijke manier door taai / ondoorgankelijk slijmvlies. We hebben eerst zes inseminaties gehad (iui) en daarna 1 IVF poging waardoor direct zwanger. Klachten heb ik niet echt, ik ben wel soms ineens doodmoe, alsof ik een marathon heb gelopen (hoort er blijkbaar vaak bij rond de 7-12 weken), soms misselijk maar dat gaat weg als ik wat eet en ik voel vaak lichte krampjes. Heel veel succes met jullie werkstuk! Groetjes josjo