Hallo, ik ben op 4 november bevallen van een zoon en het is nu 4,5 weken later en ik vraag me af of ik weer met de pil kan beginnen zo ja ik heb gehoord dat je dan de eerste maand nog niet beschermd bent klopt dat? kan ik ook zomaar een willekeurige dag beginnen met de pil? weten jullie het? Ik hoop dat jullie mij wat informatie kunnen geven over jullie ervaring. groetjes jennifer
Het klopt dat die de eerste maand niet veilig is. En je mag pas met de pil beginnen als je weer ongesteld bent en niet tijdens het vloeien van de bevalling. Ik heb een paar weken geleden een afspraak gehad over het pilgebruik na de zwangerschap misschien is het wel verstandig om dat ook te doen.
Ik heb de pil na 3 weken weer van de huisarts voorgeschreven gekregen. Mocht meteen beginnen ondanks dat ik nog vloeide. Ik ben op de vrijdag begonnen, zodat ik niet in het weekend ongi wordt
ik ben ook vorige maand begonnen met de pil als je gelijk ermee begint duurt het een maand voor het veilig is begin je op de eerste dag van je menstruatie dan is het wel gelijk veilig
Let er wel even op dat als je BV geeft, je niet iedere pil mag slikken. Sommige zijn schadelijk doordat je kindje dan verkeerde stoffen via de BV binnenkrijgt. Er is er eente die wel kan, maar daarbij moet je wel heel erg consequent zijn in het innemen van de pil op een vast tijdstip. Doe je dat niet dan is het niet veilig. Tenminste, zo vertelde mijn VK het aan mij.
Toen ik stopte met de bv, was ik nog niet ongesteld geweest, maar mocht ik wel beginnen met de pil. De 1e maand kun je beter extra voorzorgs maatregelen treffen, de 2e maand is hij weer veilig.
Tegen mij werd gezegd als ik 2 weken naar de bevalling met de pil begon was die direct veilig. (Dit zei de verloskundige, dokter en apotheek) Heb ook even gebeld vanmiddag naar het nummer wat op de pil stond hihi en die zeiden het zelfde. En ze zeiden dat als ik zou beginnen nadat ik me menstruatie had afgewacht dan was de 1ste strip onveilig. En ook nog als ik tussen de 21ste en 28ste dag na de bevalling zou beginnen was die ook direct veilig. Ik ga dus vandaag beginnen met de pil heb dit ook gezegd tegen die mensne die ik vanmiddag gebeld heb en hun zeiden van nou dan istie gewoon veilig.
k ben na 10 weken begonnen met de pil k heb eein keizersnede en ben nog nie ongesteld geworden maar mocht al wel met pil beginnen