Bij hoeveel weken bevallen na draaipoging of keizersnede door Stuit?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mupkuh, 8 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Hey meiden,

Onze beepje ligt helaas in een stuit :( Heb al diverse dingen gelezen over eventueel draaien, stuitbevalling en keizersnede.

Vroeg me nu af bij de hoeveel weken de mama's met deze ervaring bevallen zijn. En of ze gewoon meteen voor een keizersnede gekozen hebben, gewoon bevallen zijn na het draaien of een keizersnede nadat het draaien niet gelukt is.

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    mijn baby ligt ook in stuit en ik heb gekozen voor draaipoging al is het slagingspercentage maar laag. dit vind vrijdag as plaats. mocht t niet lukken dan word de keizersnede gepland maar dit vind helaas pas gewoon op de uitgerekende datum plaats ondanks dat ze verwachten dat mijn mannetje 9a10 pond zal zijn

3. Babsb

Babsb Actief lid

29 okt 2008
    190
    0
    16
    onze baby lag ook in stuit en wij mochten ook kiezen of versie of keizersnede
    wij hebben voor versie gekozen en moet zeggen dat het me reuze meeviel
    tuurlijk doet het pijn dat ontken ik niet maar als je goed op de ademhaling let kom je al een heel eind
    de versie was bij ons met 36 weken en heeft in ziekenhuis plaats gevonden wat ik zowiezo zou aanraden

de kleine ligt nu goed en ben nu 40 weken en 2 dagen

succes met de draaipoging of de beslissing die je neemt

groetjes Babs

4. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Onze dochter bleek met de bevalling in stuit te liggen, een versie is hier dus geen optie geweest. Ze is geboren met 38 weken en 3 dagen, gewoon op de vaginale manier, maar dit mag maar tot 7 pond!

5. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Sidmick, dan laten ze je helaas nog lang rondlopen.

@ Babsb, dan heeft de kleine het nog goed naar zich zin.

@ Dribbel, vond je het niet ontzettend raar om zo te bevallen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Hier heb ik goed hoop dat ons beepje vanacht gedraaid is. Nu maar hopen dat ie niet terugdraait...

6. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Hier kwamen we er met 36 weken achter dat dochter in stuit lag en met precies 39 weken is ze geboren d.m.v een geplande keizersnede.

7. Maartje83

Maartje83 Lid

15 dec 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij lag onze kleine ook in een stuit (eigenlijk tussen stuit en dwars in). Wij hebben toen gekozen voor een versie, dat is gedaan bij 36+2. Het viel me reuze mee, wel even vervelend die weeenremmers maar verder ging het prima. Daarna is ie goed blijven zitten, ligt nu met het hoofdje naar beneden. Ben inmiddels 39+5 en rustig aan het afwachten! Succes.

8. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Gelukkig is onze kleine idd vanacht gedraaid precies wat ik dacht. Dus ben helemaal happy kan nu alleen maar hopen dat ie ook zo blijft liggen.

Bedankt voor de reacties allemaal :D

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Meneer hier heeft de hele zwangerschap in stuit gelegen.
    Met 37 weken en weinig vruchtwater een draaipoging gedaan welke is mislukt, de draaipoging was gevoelig maar viel me eigenlijk best mee. Stuitbevalling was geen optie in mijn geval dus gingen voor een geplande keizersnee met week 39. Op precies 38 weken braken echter m'n vliezen waardoor het een iets minder geplande keizersnee werd.

Oh sorry, lees nu pas dat ie al gedraaid is...blijven liggen zo hè ;)

10. Rono

Rono Niet meer actief

Ik heb met 39.2 een draaipoging gehad, toen bleek dat lucas dwars was gaan liggen.... overigens mislukt en met 40.1 keizersnede gehad

11. Groot

Groot Actief lid

15 dec 2011
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij 36+5 een versie gehad in het ziekenhuis met weeenremming (pijnlijk, maar niet dramatisch), en ben bij 41+1 "gewoon" bevallen van onze dochter!

12. nie82

nie82 Niet meer actief

Hoi,hoi!

Ik ben ruim 4 weken geleden bevallen van ons meisje, ze lag in onvolkomen stuit.
    Ik ben binnen 3,5 uur bevallen, na een inleiding. Het was dus een stuit bevalling en is me 200% meegevallen. Ik zeg nu tegen iedereen: ik doe liever de bevalling opnieuw, dan de eerste dagen na de bevalling.
    Ons meisje kon niet gedraaid worden ivm een voorliggende placenta, dus daarover kan ik je niets vertellen.

groetjes, Nie

13. Missy1985

Missy1985 Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.009
    0
    36
    Ik ben met 37,4 bevallen van een gezonde dochter 2540 gram. Doormiddel van een stuitbevalling! Van vliezenbreken (eerste teken van mijn bevalling) tot mijn dochter in mijn armen duurden maar 4 uur!! Prima bevalling gehad! En misschien deze keer weer een stuit bevalling, dit kleintje ligt ook in stuit!

Ow ja..... de kleine was te klein voor een drraaipoging en ze was al iets ingedaald dus geen versie gehad!

14. naverona

naverona Actief lid

26 apr 2011
    249
    0
    0
    admintratief/secretarieel medewerkster
    Nieuwpoort
    hoi hoi,

mijnn dochtertje lag meerdere malen al in stuit ( kon ik voelen ) maar bij iedere echo toch weer goed gedraaid.ze was volgens de schattingen ook klein en zou dus voldoende ruimte hebben omdat ze al de 3de was.

maandag 2 januari lag ze dwars met de voeten in mn bekken..dus draaipoging met 38.1 2 dagen later..

4 januari belde het zh de afspraak af met de mededeling dat er geenplek was..dus na heel veel ellende een ander zh gebeld..

mocht die middag komen en wat bleek ze kon zo niet geboren worden..ze lag half dwars half in stuit met de voeten in mn bekken en de navelstreng daarvoor.

draaipoging toch maar geprobeerd maar mislukte en heb daarna geliujk een een spoed keizersnede gehad, maar mocht ik het ooit nog een kermeemaken dan laat ik niet meer draaien..man wat doet dat zeer zeg...en de kleine vond het ook n iet erg fijn..

xxxxxx

Deel Deze Pagina