Hoi hoi Ik ben eind deze week 33 weken zwanger van onze eerste ukkie. Nu heb ik sinds week 28 al veel harde buiken ( ook in rust ) en regelmatig menstruatie achtige krampen in de onderbuik. In de afgelopen 5 weken zijn de krampen die ik af en toe en onregelmatig krijg, verergerd qua pijn. Soms doen die krampen echt zeerrrrrrrrrrr De ene keer blijft het bij 1 of 2 krampen, maar ik heb er ook momenten bij zitten dat ik een half uur lang achter elkaar krampen krijg. Heb al een ctg gehad bij de gyn, en daar waren de harde buiken ook op te zien. Vorige week ontdekte ze dat de baarmoederhals 1 cm verstreken was ten opzichte van 4 weken geleden. Zijn er nog meer mensen die ook die krampen herkennen ?? Gyn vondt 6 harde buiken in een uur, wat ik regelmatig heb, wel veel, maar kon me niet meer vertellen dan : gewoon je rust houden en niet te veel doen. Heb geen platte rust voor geschreven gekregen, moet alleen mijn taken op een dag verdelen, meer niet. Toch maak ik me zorgen. Gyn gooit mijn krampen op voorweeen, maar waarom is mijn baarmoederhals al 1 cm verstreken dan ?? En is het normaal om iedere dag krampen te krijgen ?? Ik maak me erg ongerust, maar kan geen pijl trekken op de gyn.
Er zijn heel veel zwangere die weken met wat ontsluiten rond wandelen. Ook hebben veel last van voorweeen. Als de gyn het goed heeft onderzocht kan je er vanuit gaan dat het klopt wat de gyn zegt. Als je je er onzeker bij voelt of denkt dat het niet klopt, gewoon weer de gyn bellen en opnieuw laten onderzoeken. Gewone weeen zijn ook pijnlijk en je hele buik word als een harde bal. Ook horen ze langere periode in regelmaat terug te komen. Als je gaat douchen of in bad gaat kan het de weeen verzachten. Gaat de weeen weg bij een bad of warme kruik zijn het voorweeen. Soms is het verschil heel lastig te herkenen. Dus bij twijfel altijd bellen. Liever een keer te veel dan te weinig.
Meis, als je het niet vertrouwd, gewoon weer bellen! Zolang jij nog niet gerustgesteld kan worden moeten ze dat blijven doen. Sterkte ermee!!
Dank jullie wel voor jullie antwoorden. @86laura Ik ben inderdaad er niet gerust op. Komt voornamelijk ook omdat 2 gynaecologen iets anders zeggen. De ene gyn zei : oh je baarmoederhals is 1 cm verstreken, en ik vindt dat je veel harde buiken hebt, dus je moet vanavond je eigen even melden op de verloskamers dan wordt er weer een ctg gemaakt en een inwendige echo. Die avond zijn we dus op de verloskamers geweest, en toen zei een andere gyn dat deze voorweeen geen verstrijking van de baarmoederhals veroorzaakte. Vervolgens moesten we 3 dagen later weer op controle komen, en die gyn die begreep onze angst niet, want volgens hem was er niets aan de hand. Ondertussen heb ik 2 dagen geleden ook wat slijm verloren, en ik hoef me eigen maar te bewegen of ik krijg gelijk een harde buik en krampen. Heb ook al dagen hoofdpijn en moe, en sinds gisteren misselijk en overgeven ( bloeddruk is overigens goed, meet dit elke dag zelf even ) Hij schommelt tussen de 113/65 en de 120/74