onzeker over de lengte van mijn zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sandra3012, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandra3012

16 jan 2012
    15
    0
    0
    ik werk fulltime
    Amstelveen
    Hoi dames,

Na drie miskramen mag ik eindelijk me weer aansluiten bij de zwangere dames en ben echt enorm blij daarmee.
    Maar nu is de vraag hoe lang ben ik zwanger:( volgens de berekeningen zou ik nu in mijn 5e week moeten zitten maar volgens de zwangerschapstest zat ik begin vorige week al over de 5 weken.
    Het zou allemaal kunnen want ben de afgelopen keer korter ongesteld geweest dan normaal maar ik was toen ook ziek (misselijk/erg moe en last van diaree):$ dus heb er niet erg op gelet.

Nu denkt de dokter dus dat ik niet ziek was maar gewoon zwangerschaps kwaaltjes al had en dat het misschien dus al langer is dan ik denk.

Morgen moet ik voor een vroege echo in het ziekenhuis komen maar maak me erg veel zorgen.
    Je leest zoveel dingen op de forums waar je als aanstaande moeder helemaal niet blij van word.
    Ik hoop dat ze iets kunnen zien en het goed zit want ik zou het echt heel erg vinden als het weer mis zou gaan.

Zijn er moeders die ook niet precies wisten hoe ver ze waren?

Pffff ik ben zoooooo zenuwachtig!!!:(

2. Suits

Suits Actief lid

1 aug 2011
    242
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Ik kan me voorstellen dat je erg zenuwachtig en onzeker bent!
    Probeer die nare verhalen lekker uit je hoofd te zetten en de positieve kant te bekijken , na je miskramen ben je weer zwanger!

En morgen weet je hopelijk meer! Met een hele vroege echo is nog niet altijd wat te zien.

Heel veel succes, maar vooral ook plezier morgen met het bekijken van je spruitje morgen!
    En laat je we weten hoe het gegaan is?

Dikke knuffel

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Die testen met indicator zijn gebaseerd op gemiddelden en als je hoog in je HCG zit, zegt zo'n test dus dat je langer zwanger bent dan je echt bent. Je eigen berekening lijkt mij betrouwbaarder.
    Fijn dat je op tijd een echo krijgt, dan weet je beter waar je aan toe bent. Houd er wel rekening mee dat als je toch nog wat korter zwanger bent dan volgens eigen berekening, (innesteling kan soms even duren), dat je nog weinig ziet op zo'n vroege echo. Schrik dus niet als er nog geen hartje is.

Succes en hopelijk gaat deze keer alles goed!

4. sandra3012

16 jan 2012
    15
    0
    0
    ik werk fulltime
    Amstelveen
    Nou vandaag is het dan eindelijk zover, vanmiddag zal ik erachter komen of ik nu nog heel kort of al veel langer zwanger ben hahahaha.
    Het ene moment denk ik ik ben nog maar erg kort maar als ik dan naar alle kwaaltjes kijk die ik toch al langer heb dan dat denk ik hmmm zou het misschien dan toch????

Het maakt me daarom ook erg onzeker dus het is wel goed om het vanmiddag te weten hoe ver ik ben.
    Dan kan ik me er gewoon bij neer leggen en alleennog maar me druk maken of alles goed zal blijven gaan.

Het enige wat wel al heel postitief is, is dat ik nu wel van alle kwaaltjes iets heb hahaha gelukkig niet te veel.

5. Gazy

Gazy Niet meer actief

Ik kan me wel voorstellen hoe je je voelt. Ik heb geen mk gehad, maar wilde alles weten, en pas als ik het wist voelde ik me zekerder...

heel veel plezier vanmiddag, probeer ervan te genieten!

6. mijn3ekindje

mijn3ekindje Actief lid

24 feb 2011
    303
    0
    0
    Hoe is het afgelopen in het ziekenhuis ik bleek bij de jongste ook verder te zijn dan ik dacht

7. sandra3012

16 jan 2012
    15
    0
    0
    ik werk fulltime
    Amstelveen
    nou er was alleen een leeg vrucht zakje te zien en ik zou nu vijf weken zijn. ze wil me volgende week al terug zien en als ze dan niks ziet wil ze het hebben over het weg laten halen van de vrucht zak.
    Maar ik vind dat wel erg kort op elkaar want ik lees ook weer dat sommige vrouwen dat ook hebben gehad en pas met 7 weken iets konden zien.

Ik zou het erg vinden als ik iets goeds laat weg halen als het gewoon goed is,
    ze zei zelf ook dat ze nog niet zeker kon zeggen of het niet goed was of niet dus ik had meer een nieuwe afspraak verwacht na twee weken.
    Maar zelf was ik zo in shock dan ik niks meer kon zeggen en zit er nu aan te denken om zelf die afspraak te laten verzetten om dat zeker te weten dat je dan iets zou moeten zien.

Ik word echt gek nu van de onzekerheid ik baal dat ik ben gegaan pfff

8. mijn3ekindje

mijn3ekindje Actief lid

24 feb 2011
    303
    0
    0
    Volgens mij is er normaal bij 5 weken ook alleen maar een vruchtzakje te zien

9. Mams26

Mams26 Actief lid

8 jun 2012
    410
    0
    0
    Regio Utrecht
    Ik wist ook absoluut niet hoe ver ik was, er was ook alleen een vruchtzakje te zien en een placenta in ontwikkeling! Nu moet ik de 24e terug komen, en dan kan ze ons vertellen hoe ver ik daadwerkelijk ben!

Verzet je afspraak, luister naar je eigen gevoel! Vind het extreem onbeschoft hoe je behandelt bent daar! Ongelooflijk grof!

Succes meis, ik duim voor je!

10. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Wat is daar grof aan? Ze volgen een protocol, over een.poosje mag ze terugkomen en wordt bekeken hoe de vlag erbij hangt. En dan wordt naar aanleiding daarvan beaproken of je nog wilt afwachten of al wilt overgaan tot een ingreep. Daar kun je zelf een beslissing over nemen.

Tuurlijk is het onzeker en vervelend hoe het loopt, maar daar heeft hoe je behandeld (d) bent geen invloed op.

11. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik had met 5 weken (vorige zwangerschap) ook een leeg vruchtzakje.
    Moest ook een week wachten en die week was hels, werd ook gepraat over weg laten halen.
    Meid asjeblieft maak die keuze niet te snel.
    Hier pas bij 7 weken een kloppend hartje en ons zoontje is inmiddels bijna 14 maanden oud!

12. sandra3012

16 jan 2012
    15
    0
    0
    ik werk fulltime
    Amstelveen
    Bedankt voor al jullie berichtjes en steun ik heb de hele nacht liggen denken en piekeren en @xd24 ik heb echt het gevoel dat ik dus ook moet wachten want ik zou de rest van mijn leven dan blijven nadenken of ik er wel goed aan heb gedaan om het weg te laten halen.

Ik hoor vaker dat het pas later is te zien bij sommige vrouwen en ik wil dan ook pas later een echo laten doen zodat ik dan zeker ben dat er niks zit (baat het niet schaad het niet toch?)

Ik ga volgende week wel naar die afspraak en ga dit dan ook daar gewoon bespreken en als zij het er niet mee eens zijn ga ik gewoon naar een ander toe, ik geef niet op totdat het zeker is.

word dus vervolgd!! en wie weet met goed nieuws en zo niet dan heb ik er tenminste alles aan gedaan en kan ik met een gerust hart het los laten.

13. raspberry

Ik denk dat het fijn is hoor, om volgende week gewoon al weer te gaan: is het wel goed, dan weet je dat dan tenminste al, en hoef je niet nog een week langer in spanning te zitten. En is het nog onduidelijk, dan zou ik idd ook wachten: NOOIT ingrijpen/in laten grijpen als jij niet absoluut 100% zeker bent dat het mis is, want anders gaat het je later geheid achtervolgen :(
    Afwachten kan geen kwaad, houdt alleen in de gaten dat je geen koorts krijgt, want dat zou op een ontsteking kunnen duiden. In dat geval moet je altijd weer even je HA en/of gyn bellen.
    Sterkte met afwachten!

14. Mams26

Mams26 Actief lid

8 jun 2012
    410
    0
    0
    Regio Utrecht

Ik vind het grof dat ze gelijk bespreekt over het eventueel weghalen van de vruchtzak, zoiets zeg je niet tegen een vrouw die zo kort zwanger is, en zeker niet tegen iemand die al eerder miskramen heeft ervaren! Vind ik niet normaal....

15. tulip

tulip Niet meer actief

lousaa, ik ben het met mams26 eens, ze had ook gewoon kunnen zeggen, ik wil je volgende week terug zien om te kijken hoe het ontwikkelt, daar kan ik nu nog niks over zeggen. Je begint dan idd niet meteen over weghalen, dat vind ik ook heel grof.

ts, ik weet ook nooit hoelang ik zwanger ben, omdat ik erg lange wisselende cyclussen heb. Ik ben in de vorige zwangerschap zwanger geraakt in een cyclus van 83 dagen... en nu in 1 van 56 dagen. Ik heb een echo met 4 weken en 3 dagen gehad (wisten we dus niet van te voren) en toen zag ze alleen verdikt baarmoederslijmvlies. Nu kwam ik met 6 weken en 3 dagen en een kloppend hartje. Maar heb ook van mensen gehoord die pas met 7 weken een kloppend hart zien.

16. raspberry

Niks grofs aan, want TS schrijft zelf dit:
    nou er was alleen een leeg vrucht zakje te zien en ik zou nu vijf weken zijn. ze wil me volgende week al terug zien en als ze dan niks ziet wil ze het hebben over het weg laten halen van de vrucht zak.

Dus de gyn zegt helemaal niet dat er dan sowieso direct een curettage ofzo volgt, enkel dat als er dan niets zichtbaar is, ze het daarover wil hebben.
    Lijkt mij niet grof, maar gewoon reeel, alhoewel wel ietwat aan de voortvarende kant.

17. Mams26

Mams26 Actief lid

8 jun 2012
    410
    0
    0
    Regio Utrecht
    Nou, nu weer ontopic!

Ik hoop dat het allemaal goed ontwikkelt, zal voor je duimen, en nogmaals, volg je eigen gevoel!

18. sandra3012

16 jan 2012
    15
    0
    0
    ik werk fulltime
    Amstelveen
    meiden nogmaals bedankt voor al jullie berichtjes.
    Ik wacht alles rustig af en ga zeker niet te snel beslissingen nemen.
    En ik vind het zelf wel erg jammer dat er afgelopen donderdag meteen werd gezegd dat het bijna wel zeker mis is en dat ik meteen al werd geconfronteerd met het feit dat ik het misschien zou moeten weg laten halen.
    Liever had ik gehad dat ze hadden gezegd nou het ziet ernaar uit dat het nog te vroeg is iets te zien laten we volgende week of de week erop nog eens afspreken en kijken wat we dan kunnen zien.

Dat komt net even iets minder hard aan, maar goed ben over de shock heen en de verdriet dat het mij heeft gedaan en volg nu gewoon mijn eigen gevoel.

Ik zal nog laten weten wat er donderdag is besproken en natuurlijk hoop ik op goed nieuws en zo niet dan zien we wel weer verder.

19. sallebel

sallebel Actief lid

24 jun 2008
    191
    0
    0
    Limburg
    blighted ovum noemen ze dat oftewel windei.. hie rook meegemaakt.. helaas ook curretage van de vruchtzak mioeten ondergaan.. sterkte. ik blijf je volgen. hou je ons op de hoogte?

20. sandra3012

16 jan 2012
    15
    0
    0
    ik werk fulltime
    Amstelveen
    nou dames ben vanmiddag dus weer in het ziekenhuis geweest en heb het eerst gehad over wat er vorige week was gezegt en ik dat best wel vervelend vond. De verloskundige gaf me gelijk dat die gyn dat niet had mogen zeggen.
    ze vroeg hoe ik me voelde en ik zei heel erg goed ondanks alles.ijn vriend was ook mee en die zij meteen dat hij gewoon dnt dat het helemaal goed is daarbinnen.
    dus heb die echo gekregen (inwendig) en wat denk je..... een heel klein garnaaltje met een kloppend hartje.
    En ik bleek toch een week langer te zijn dan ik dacht.
    we waren echt super blij om dat te zien. ik hoef pas over vier weken terug te komen.

Dames ik wil jullie nogmaals bedanken voor alle berichtjes die hebben me door deze oh zo erg lange week heen gekregen.

Deel Deze Pagina