aaaaaahhhhh ik word gek van mn schoonmoeder!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door denise23, 21 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    nu heeft ze dus het lef om (via facebook notabene) te vragen of ze dan na de geboorte een paar nachten kan komen logeren...!!!
    ok ze wonen wat verder weg ( 2,5 uur rijden) en ze zijn natuurlijk van harte welkom om ons kleine meisje te komen bekijken maar logeren in mn kraamtijd...? nee dankje!
    ik heb hier dus ook netjes op gereageerd door aan te geven dat het dan een beetje druk wordt in huis en dan reageerd ze doodleuk: ach, 1 man meer of minder maakt dan ook niet meer uit!
    nu heeft vriendlief aangegeven aan de tel dat het echt niet kan en nu voelt ze zich weer niet welkom bij ons??!!

pff wat moet ik hier nou mee?
    het is toch ook niet normaal om in iemand zn kraamtijd eens een paar nachten te gaan logeren?

ik zie het al voor me zeg, ik nog uitgeput en herstellend in bed, een kleine die 's nachts huilt, een grote zus die overal aan moet wennen, kraamhup overdag en dan mn schoonmoeder op zolder?????

2. GelukkigeDaphne

GelukkigeDaphne Actief lid

13 jun 2012
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer voor je schoonmoeder, doen wat je zelf wil is het belangrijkst!

Mijn schoonvader woond in zuid duitsland, voorheen logeerde hij ook bij ons maar aangezien de logeerkamer nu babykamer is geworden is er geen plek meer.

Hij heeft bij mijn zwager aangegeven dat de auto al klaar staat voorals de kleine is geboren.. schoonpapa lief moet dan nog z'n 8 uur rijden voordat hij bij ons zal zijn. Hijmag dan leker in een hotelletje duiken!

3. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Jammerdebammer hoor... Nee is nee. Echt je kraamtijd niet laten beïnvloeden door zoiets en gewoon voor jezelf kiezen. Deze tijd krijg je niet weer terug, sm heeft dan gewoon pech! En als ze zich daar niet goed bij voelt: haar emoties dus haar probleem!

4. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Jeeee denies! Ik begrijp je volkomen. Hoef in deze periode ook geen logees. Het is daarnaast veel te bijzonder en mooi om deze dagen door te brengen met je eigen gezinnetje. Daar hoort ze begrip voor te hebben. Wat een lastige situatie. Ruzie of onenigheid zit je nu ook echt niet op te wachten. Kan ze niet in de buurt ergens logeren?
    Ik zou echt bij mn beslissing blijven als ik jouw was.

5. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik kan me jouw reactie wel voorstellen, de ene (schoon)moeder is de andere niet. Mijn eigen moeder zou zich waarschijnlijk ook hebben opgedrongen als ze nog had geleefd, helaas is mijn moeder 2 jaar geleden overleden en mijn vader 3 jaar geleden (voor mij is het nu weer heel moeilijk dat mijn beide ouders niet meer leven en dit niet meer mee mogen maken).

Ik ken jouw schoonmoeder verder niet, maar misschien kan je haar mooi laten helpen in huis? Koken, wassen, etc? Dat is dan wél weer handig!

6. Netje84

Netje84 Actief lid

2 apr 2012
    296
    0
    0
    Alsjeblieft zeg, wat een egoïstische schoonmoeder!
    Laat je niet door haar overrompelen hoor, dit is toch echt haar probleem en niet het jouwe. Zij heeft de taak als schoonmoeder om jouw wensen te respecteren, en ze moet begrijpen dat dit echt een heel domme vraag is!
    NB: Deze opmerking kan ook wel in het "meest vervelende opmerkingen" topic! ;)

7. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    bedankt dat jullie me snappenmeiden'!
    en haar laten helpen is btw geen optie, ze heeft hier 1x een paar nachten gelogeerd en toen ik de tafel ging dekken, ging zij een uurtje slapen, toen ik af ging wassen, ging zij lekker sigaretjes roken, als ze naar de wc ging, kon ik de remsporen wissen etc etc ze doet niks zelf dus helpen....euhmm nee helaas.

8. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Aahh bah.. Mijn schoonmoeder woont dan niet ver weg maar zij zou dit dus ook voor elkaar krijgen. Denk dat uitleggen bij zo'n mensen geen zin heeft. Die denken er namelijk heel anders over.

Zo hebben mijn schoonouders een keer gezegd dat ze zich geen opa en oma voelde ( ze vonde dat ze onze zoon te weinig zagen, iedere 2 weken ongeveer) dus wilde ze 1 x in de maand een hele dag met hem. Ja dag het is geen omgansregeling. Zij snapte ook echt niet dat we dat niet wilde. Dus gewoon discussie gesloten.

9. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Mijn sm wil denk ik ook wel een keer logeren, maar dan ná de kraamperiode. Zij is wel iemand die de handen uit de mouwen steekt, maar ik denk dat ik er nog goed over na moet denken. Ze kan nl. nogal bemoeizuchtig zijn (zij het wel goedbedoeld).

10. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Lastig hoor.
    Ben ik even blij met ons kleine huisje, waar echt geen logeerkamer is.
    Mijn SM zou anders precies hetzelfde presteren (maar dan zonder FB).

Lastig voor jullie hoor. Geen goede adviezen van deze kant, ik weet namelijk niet, hoe ik hier zelf onder uit zou proberen te komen.
    Maar ik denk in elk geval dat jullie privacy in dit geval VER voorrang heeft boven haar logeerwensen.

11. Intense

Intense Actief lid

11 sep 2012
    302
    0
    0
    Overijssel
    Dat het überhaupt in haar opkomt om VOOR TE STELLEN !!!
    Ze moet zich schamen !!!
    Ohhh meis doe alsjeblieft wat je/jullie zelf willen !!
    Je kunt deze mooie en belangrijke kraamtijd NOOIT NEVER meer over doen !!!
    Maar bereid je er wel op voor dat je schoonmoeder er nog een schepje bovenop gaat doen......hoop ik niet voor je, maar als je daar alvast rekening mee houdt, kan het alleen maar meevallen.

Ik wens jullie liefde en wijsheid toe !!
    En haar mening is compleet niet van belang

12. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    zooo dan nou hier echt niet hoor. geen denken aan neem dan maar een hotel, dag dan wil ik genieten van mn kraamtijd nieuwe gezinnetje en kersverse zoon..

nee meid je hebt gelijk!!

13. Als ik bevallen ben (of zelfs nog bevallen moet) heb ik mijn hele familie over de vloer! Mijn ouders en zus in hetzelfde huis (logeren hier 3 weken), natuurlijk grote zus en papa, mijn schoonmoeder die in deze stad een appartement heeft dus die komt dan ook dagelijks over de vloer, en mijn schoonvader die naast ons woont :p Ik vind het wel gezellig. En als ik het zat ben dan zet ik ze allemaal buiten en zeg ik ZOOO en nu ben ik moe, allemaal wegwezen! En dan gaan ze ;) Maar wij hebben geen kraamzorg dus ik ben blij met al die extra hulp. En ik vind het gezellig ook nog. Ik heb het bij mijn dochter ook zo gedaan en ik vond het heel fijn. Maargoed ik woon dan ook een beetje afgelegen dus anders zou de familie hun kleinkind pas met een halfjaar zien..

Maaar om tot de kern te komen, als je er geen zin in hebt zeg je gewoon nee (goed gedaan) en dan heb je er gewoon lak aan wat zij ervan vindt, komt ze wel overheen. Ik heb ook een persoon die ik absoluut niet bij het hele gebeuren wil hebben (schoon-oma) en als zij mijn rust komt verstoren zet ik d'r ook zo weer buiten. Doeiii!

14. valien

valien Actief lid

19 okt 2012
    107
    0
    0
    Ai ai ai! Wat een gedoe zeg, denk dat ik me jouw gevoel hierbij wel een beetje voor kan stellen. Als ik het zo lees vind ik nog het meest vervelende aan dit verhaal, dat zij het jou blijkbaar aanrekend als jij een antwoord geeft op haar vraag, en gewoon je grens aangeeft.
    Hoop dat het je lukt om het je niet teveel aan te trekken, en je de eventuele spanningen kan laten varen! Kop op!

15. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Als je er geen zin in hebt moet je dat gewoon aangeven. Zelf zal ik wel mijn (eigen) familie over de vloer hebben, zoals Luca al zegt ik vind het wel gezellig, maar het is je eigen keuze idd! Als jij er zo tegen op ziet moet je dat aangeven en je vriend ook nog eens. Nee is nee, je wil haar niet in huis dus ze kan niet blijven slapen. Als ze in de buurt wil blijven kan ze naar een hotel en kan ze op afspraak bellen om langs te komen, als jij dat wil.

16. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Het is jouw kraamtijd en geloof de rust wil je hebben in je huis. Je wilt jezelf zijn en niet altijd opletten omdat andere mensen in de buurt zijn. Als je schoonmoeder zo wilt reageren, dan doet ze dat. Het is 2.5 uur rijden als ze dat te veel vind, dan zal ze een hotel in de buurt moeten zoeken en daar gaan overnachten. Je moet wel gewoon jezelf kunnen zijn en niet constant op andere letten.

17. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL

Haha, dat had ik kunnen schrijven :D wij hebben hier ook geen kraamzorg en ik vind het het helemaal niet erg dat ouders en schoonouders langskomen en blijven logeren. Die weten ook wel van aanpakken en dan wordt ik lekker verzorgd. Daarnaast weet ik nix van babies en mijn schoonmoeder heeft altijd op de kraamafdeling in het ziekenhuis gewerkt als verpleegster, dus ik heb hoge verwachtingen van haar :D Mijn zusje komt rond die periode weer terug uit afrika, en hoeft pas in september weer naar school, dus die mag ook langduring langskomen, het enige waar ik minder trek in heb is schoonbroertjes met vriendinnen tegelijk met de rest van de familie, hier hebben we t nog niet over gehad, maar ik neem aan dat ze zelf ook wel snappen dat wij echt niet de hele familie tegelijk over de vloer willen. Daarnaast wil ik mijn 2 beste vriendinnen hier ook hebben, en die zie ik zo weinig dat die ook hier gewoon moeten slapen vind ik. Wie wanneer komt vechten ze allemaal maar uit, maar ouders, schoonouders en mijn 2 beste vriendinnen mogen hier allemaal slapen, en ook best in mijn kraamtijd, de rest van het jaar genieten we wel weer van elkaar :D (Wij wonen op 12 uur autorijden van de families en vrienden)

En de mensen waar ik dus nog geen zin in heb, die meld ik dat inderdaad gewoon. (gelukkig geen facebook familie vetes hier)

18. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Mijn schoonmoeder zou mogen komen hoor. Vind het een normale vraag voor iemand die zover weg woont.

19. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Waarom? Ik vind het een normale vraag..

20. Netje84

Netje84 Actief lid

2 apr 2012
    296
    0
    0
    Hmm, dat vind ik dan weer een weinig empatische opmerking, of ligt dat aan mij?

In ieder geval, ik denk, gezien de reacties tot nu toe, dat er meer mensen zijn die dit absoluut niet zouden willen (en terecht, want in je kraamtijd moet je nu eenmaal veel rusten en genieten met je eigen gezinnetje) dan mensen die het heel normaal vinden om hun schoonfamilie meteen een aantal dagen lang over de vloer te hebben.

Dus TS, trek daar je conclusies uit, want je schoonmoeder heeft niet het recht om boos te zijn om hoe jij je kraamtijd wilt indelen!

Deel Deze Pagina