Ik weet dat er een hele hoop commentaar zal komen, ik denk ook echt dat alleen mensen het begrijpen die in de zelfde situatie zitten. Maar hoe erg ik ook mijn best doe, of probeer, ik kan gewoon niet stoppen met roken! Ik voel mij er erg schuldig door. Ik heb 15 jaar gerookt, meestal zo rond een pakje per dag. Nu rook ik op mijn werk en buiten niet, maar thuis wel, zo tot 4/5 sigaretten per dag. Hoezo kan ik de verleiding op mijn werk wel weerstaan, maar thuis niet?? Ik wil er zo graag vanaf
misschien omdat je op je werk meer afleiding hebt maar waarschijnlijk heb je daar ook meer afkeurende blikken... Roken blijft een keuze! Jij kan de keuze maken helemaal niet re roken . Je bent echt zelf aan zet. Ik ben inmiddels bijna 6 jaar rookvrij en gestopt toen ik 5 weken zwanger was van mijn eerste. Waarom? Ik wilde hem niet vergiftigen
Ik heb zelf nooit gerookt maar weet van mijn man hoe moeilijk het is. De mensen die het je kwalijk nemen zullen dat niet weten dus trek je daar niets van aan. Mijn man probeerde ook te stoppen omdat het niet fijn was dat als hij van buiten kwam (binnen werd er sowieso niet gerookt) hij een hele rookwalm meenam en ga dan maar lekker boven het wiegje hangen met je walm... bleh! Hij kon alleen ook niet stoppen. Tot we hoorde dat onze kleine het niet goed deed en zn hartslagje steeds lager werd. ineens is hij cold turkey gestopt en heeft geen sigaret meer aangeraakt. Hij was zo geschrokken! Zo zie je maar dat als het ECHT moet, dat het lukt ookal lijkt het onmogelijk en heb je het zovaak geprobeerd. Ergens moet er een reden zijn om die knop om te zetten. Je kunt ook via de huisarts hulp vragen, ze hebben meerdere middelen namelijk. Hebben wij toen ook geprobeerd. voor mijn man hielpen die niet maar wellicht voor jou wel. sterkte!
Tja..stoppen met roken is niet meer als gewoon de volgende sigaret niet aansteken. Dat moet je jezelf voorhouden. Ik ben zelf gestopt toen ik de positieve test van mijn eerste vast had. Nooit een probleem geweest om ze te laten liggen. Uiteindelijk ben ik weer gaan roken toen ze een jaar was ofzo. .maar nu ben ik alweer bijna 2 jaar gestopt. Het is gewoon slecht voor de baby..en jezelf excuses verschaffen door te zeggen dat de stress van het stoppen ook slecht is is ergerlijk (ik zeg niet dat jij dat doet hoor maar dat hoor je rokende zwangeren vaak zeggen)
Zelf ben ik gelijk gestopt. Maar ik ken het wel, vriendin die wou ook zo graag stoppen toen ze zwanger was, maar lukte niet, ze rookte wel minder maar bleef door roken door stress en problemen. Het zal je vast wel gaan lukken! Succes.
Misschien lukt het je als je bedenkt wat voor risico's je kleintje loopt.. vroeggeboorte omdat ze t zo benauwd kunnen krijgen dat ze er gewoon uit willen.. dat roken stress voor je kindje veroorzaakt dus de smoejes van ik mag roken van vk zijn onzin(zeg niet dat jij die gebruikt hoor) dat de kans op ontwikkelings stoornissen en achterstand ernstig vergroot is...dat de hersens een veel slechtere stsrt maken en vaak kleiner zijn... dus dat zeg maar... ik was een kettingroker maar ben gestopt toen ik met de pil stopte.. was niet makkelijk neej maarja k slaap er wel lekkerder door en heb n beter geweten... succes het lukt je vast!
Helemaal mee eens! Zelf ook gestopt toen ik een positieve test in handen had en ik was echt een zware roker. Bovendien had ik enorme stress want mijn ex verliet me ook nog eens toen ik zwanger was, maar geen haar op mijn hoofd die er aan dacht roken dan maar te rechtvaardigen en weer een peuk op te steken. Iedereen kan stoppen met roken.. als je dat maar echt wilt Sorry, maar ik kijk echt vol afschuw naar rokende zwangere vrouwen. Snap echt niet wat je bezield.
Nee, ik gebruik de smoezen niet, ik weet heel goed wat de gevolgen kunnen zijn, het lukt gewoon niet! Ik lees juist dingen zodat ik ervan schrik, maar kan het toch niet laten. Schuldgevoel is groot, ik weet niet meer wat ik moet doen. Misschien inderdaad naar de huisarts. Dankje voor de niet veroordelende berichtjes!! Al zou ik ze wel snappen hoor..
misschien helpt het als je jezelf beloningen in het vooruitzicht stelt voor elke week dat je niet meer rookt. bijv. bij 28 weken mag je een bosje bloemen enzo voort of je doet iets speciaal voor de baby bij elke week die je niet meer rookt. bijv. dat dure liefbroekje kopen of wat dan ook. het kan net die stok achter de deur zijn. succes ermee! ik hoop dat het je lukt.
Wat bij mijn man ook niet hielp maar wellicht voor jou wel wat kan doen. Pakje wegleggen en jezelf sigaretten geven. Mijn man kreeg er eerst 8. Zo kon hij Voor en na zijn werk + elke pauze een sigaret roken en had hij er nog 2 a 3 voor in de avond. Toen dit goed ging zijn we na een week naar 5 sigaretten gegaan en heeft hij de kleine pauze's overgeslagen. Hij is mij gaan bellen ipv gaan roken zodat hij wat afleiding had. en 1 sigaret in de avond minder. Verder is het hem niet gelukt. Als we minderde ging hij toch weer naar de 5. Tot we het nieuws kregen en hij uit het niets al zn sigaretten doormidden brak en het pakje op de tafel gooide met gebroken sigaretten erin. Daarna nooit meer aangeraakt.
TS mag ik vragen waarom je dan niet eerst zorgt dat je stopt met roken voordat je zwanger wordt? Tenzij het niet gepland was natuurlijk
Thanx happyglow, bij mij moet er ook iets te verzinnen zijn, meestal is het 1 al ik thuis ben van de hele dag werken, 1 na het eten, 1 tussendoor en 1 voor het slapen. De vijfde komt meestal als ik niet slapen kan.. Ik vind het lief dat je met tips komt!
Hier sluit ik mij volledig bij aan. Vanaf dat ik wist dat ik zwanger was niet meer gerookt. Terwijl ik 16 jaar heb gerookt. Daarvoor ook stoppogingen gedaan met nicotinepleisters maar mislukt. Een baby in mijn buik is de beste stok achter de deur. Heb mijn schoonmoeder verloren aan longkanker en haar die strijd zien lijden. Dit wil ik mijn kind niet aan doen. Ik heb het wel eens moeilijk, helemaal als mijn hormonen opspelen, maar dan nog ga ik mijn kind dit niet aandoen. Wat ben ik voor een moeder die haar kind dit aan doet denk ik dan. Ik dronk ook graag een wijntje enzo doe ik ook niet meer. Ieder maakt zijn of haar keuze. Dit is mijn keuze en wat ik er van vind. Als ik het kan kan een ander het ook...
Lov 23, ik heb ook 15 jaar aan de pil gezeten, het was wel gepland, ik had alleen niet verwacht dat het zo snel raak zou zijn. De eerste twee maanden was het overigens wel bijna gelukt, met af en toe een trekje bij vriend(en)
Ik was zelf een behoorlijke roker, en ook iets van 10 jaar iedere dag een pakje gerookt. Gelukkig lukte het mij om voor mijn zwangerschappen al te stoppen (derde stoppoging) want ik wou dit (het ineens moeten stoppen) dus niet hebben zodra ik een kinderwens kreeg. Je moet het echt zelf willen, alleen dan lukt het. Persoonlijk vind ik een baby in je buik een behoorlijke stok achter de deur om te moeten stoppen. Ik bedoel, drink je nu ook alcohol dan tijdens je zwangerschap of eet je rauw voedsel tijdens je zwangerschap? Als je hier op antwoord: nee dat doe ik niet; waarom steek je nog wel die sigaret op dan? Het zijn gewoon bewezen feiten die je tijdens de zwangerschap beter niet kunt doen voor de gezondheid van je ongeboren kind. Probeer hier iedere x aan te denken als je er weer 1 wil opsteken, misschien helpt het?
omdat alcohol en rauw voedsel geen verslaving is. Als ze tegen mij zeggen dat ik mn chocolade/snoep moet laten liggen want het is ontzettend slecht voor de baby weet ook ik niet of dat mij lukt. Ieder zn eigen verslaving en ieder zn mate van verslaving. De een ziet zijn schoonmoeder doodgaan aan kanker de andere heeft een kindje dat eraan komt en medisch niet een juiste start maakt, zo heeft iedereen een houwvast waardoor het ze lukt. Maar wat als je verslaving zo hartnekkig is en je niets in je omgeving hebt wat je een klap voor je hoofd geeft? Niemand die dood gegaan is aan kanker, geen ouders van een overleden kindje door roken helemaal niets. Waar moet je je dan aan vast houden behalve aan het feit dat je zwanger bent en ineens moet gaan stoppen met roken omdat het niet goed is? Ik vind het een hele goede reden hoor begrijp me niet verkeerd maar ik vind het een beetje raar om te zeggen dat het iedereen maar zonder moeite moet lukken. Geef haar tips ipv veroordelingen. Gooi er wat foto's in van kindjes die door het roken te vroeg geboren zijn of weetikveel, het helpt haar niet als je haar veroordeeld dus dat hoef je in iedergeval niet te doen. en chappeau aan iedereen die gestopt is ZODRA ze wisten dat ze zwanger waren maar het helpt TS niet om daarover op te scheppen, geef eerder aan HOE dat je gelukt is zodat ze een manier heeft om het ook te proberen. zo dit moest ik ff kwijt. elke keer diezelfde rot discussies en het is zooo makkelijk om iedereen maar te veroordelen en met allemaal vingertjes te gaan wijzen.
Ik zit in hetzelfde schuitje! Paar dagen gestopt en nu weer een roken. Aargh. Waarom kan ik die verleiding niet weerstaan? Ben dan ook zó boos op mezelf! Ik geef vandaar mijm pinpas etc in beheer bij manlief. Het is triest maar dan ksn ik niks halen en móet ik wel stoppen....
En wat als je kindje wordt geboren en het mankeert iets? Of nog erger: hij haalt het niet? Wat dan? Kun jij leven met dat schuldgevoel? Want of het dan aan het roken ligt, ja of nee, zeker weten doe je dat waarschijnlijk nooit. Ik zou never nooit meer met mezelf kunnen leven als ik zoiets bewust mijn kindje aan zou doen. Je bent bewust je kindje aan het vergiftigen. Ik snap gewoon niet dat iemand dat kan doen. Vind het goed van je dat je er zo goed bij stil staat en dat je je schuldig voelt. Want dat schuldgevoel is terecht! Kappen met die vieze troep!
helemaal mee eens. we zitten hier op het forum om elkaar te helpen en niet verder de grond in te trappen.