Slapen.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door echtniet27, 17 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

Hoi,

Ik kan niet meer. Ben zo verschrikkelijk moe maar wat ik ook probeer ik kan niet slapen. Overdag voel ik me zo moe en voel ik me naar. Constant gapen,geen energie,hartkloppingen,trillen en dan voor mijn gevoel zou ik wel kunnen slapen maar dan werk ik dus dat gaat niet eens. En als ik dan Thuis komt voel ik me nog moeier.

Maar zodra ik op bed lig val ik dus niet in slaap. Heb b.v. gisteravond om 20:30 naar bed gegaan. Op een gegeven moment kijk ik op mn klok en is het 02:15 en nog geen oog dicht gedaan. Nu is het al bijna 05:00 uur en nog niet,geslapen.

Dit gaat nu al een paar weken zo. En begin me nu echt zorgen te maken. Dalijk is de groei van ons kindje niet goed? Of gebeurt er iets ergs met de baby?

Ik lig te janken in me bed van moeheid i.p.v dat ik nu is een keer in slaap val.

De vk.zei dat het erbij hoort en dat het voor mij vervelend is maar geen gevaar voor de baby is.

Maar ik weet het gewoon niet meer. Ik heb het gevoel dat ik langzaam aan gek aan het worden ben.

Maar ja heb in ieder geval weer ff kunnen janken met het schrijven van dit bericht. Misschien dat het oplucht. Ga maar weer verder proberen te slapen. Over 3 uur gaat de wekker.

2. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Erg vervelend lijkt me. Kan je niet een paar daagjes vrij nemen van je werk, zodat wanneer je eindelijk in slaap valt je niet gewekt wordt door de wekker. Miscchien is dat net genoeg om weer even bij te tanken.
    Er is hier overig ook een insomnics topic, misschien hebben de dames daar nog tips voor je?

3. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Welkom in het laatste trimester :s

Hier ook al een paar weken feest,ben halve dagen gaan werken,maar gisteren bij de lunch viel ik ook alsnog bijna in slaap. Vannacht weer steeds wakker bij het omdraaien vanwege pijn aan mn bekken. Volgens mij ligt er een groot hoofd al lekker laag. Ik ga vandaag mijn baas bellen dat ik thuis werk,want ik vind autorijden onverantwoord en ben helemaal op. En de vk bellen wat ik hier nog aan kan doen,want ik heb straks geen energie meer voor de bevalling ben ik bang!

ik zou ook wat meer rust pakken als je zo vermoeid bent. Hoe lang moet je nog werken?

4. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik weet helaas precies wat je bedoeld.. Omdat ik om 5 uur op moet 's ochtends voor mijn werk, probeer ik ook tegen 21 uur/21.30 op bed te liggen. Meestal slaap ik dan tegen een uur of 1, en ben de hele ochtend op mijn werk bekaf. Als ik 's middags thuiskom ben ik klaarwakker, en dan tegen een uur of 18:00 kan ik wel slapen. Maar ja, dan komt mijn man en gaan we eten enz. Dus als ik dan weer tegen 21 uur op bed lig, begint het riedeltje weer opnieuw.. Erg vermoeiend, maar het kan idd geen kwaad voor je kleintje en ik ben bang dat als je kleintje er is, je er heel vaak uit moet 's nachts. Dus wat ik doe is het loslaten, genieten van het gewoel in mijn buik en het feit dat ik in ieder geval nog warm in mijn bed kan liggen 's nachts en nog geen borstvoeding hoef te geven of een krijsend kleintje moet sussen.. Zo sleep ik me erdoor heen. Kun je anders iets met je werk regelen, wat eerder naar huis, of later beginnen zodat je wat langer kunt liggen?

5. echtniet27

Hoi,

Behalve last van maagzuur waar ik rennie voor neem en veel miet plassen heb ik verder geen lichamelijke klachten waardoor ik niet kan slapen. Het komt dus niet omdat ik b.v pijn heb door de baby.

Het is echt zo dat zodra ik naar bed ga ik opeens klaar wakker ben/word. Vorige week ben ik naar huis gegaan vanwege aanhoudende harde buiken en ben ik 2 dagen thuis gebleven en heb ik wel geslapen zo kapot moe was ik. Maar nu lukt het slapen weer niet.

Ik ga 15 november met verlof. Ze houden al extra rekening met mij op me werk dst ik echt niet nog meer kan vragen. Ik ga vaak al een uur eerder weg of kom een uur later zonder dat ik boze blikken krijg.

Dit is mijn 4e zwangerschap en het gaat goed met de baby. Maar ben bang dat als het zo door blijft gaan dat er dalijk iets mis gaat of dat de groei belemmerd wordt.

6. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    Wat vervelend he!
    Ik heb dat ook een periode gehad en uiteindelijk slaap tabletten van de huisarts gekregen. Deze mochten (kort) gebruikt worden tijdens zwangerschap. Dat was voor mij genoeg om weer in ritme te komen.
    Nu heb ik het weer maar heb ik verlof.
    En anders toch gewoon eerder stoppen met werken. Het lijkt me dat je beter de ziektewet in kunt gaan dan grote fouten op je werk maken a.g.v slaaptekort.

7. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Goeiemorgen.

Klopt het dat je dan 4 weken van te voren met verlof gaat? Misschien een idee om dat te vervroegen naar 6 weken van te voren? Zo heb je wat langer voor de bevalling niet meet de druk om te moeten werken en kan je hopelijk goed ontspannen en slapen. En ga je met een rustiger en uitgeruster hoofd en lijf de bevalling tegemoet.
    Merk zelf dat ik beter slaap als ik voor het slapen gaan een warm bad of douche neem.
    Verder merk ik zelf dat ik een stuk lichter en minder slaap maar ik kan in de middag nog een uurtje pakken, dat scheelt wel.

Heel veel succes meid, hoop dat je snel tot een oplossing komt want, ondanks dat het niet schadelijk is voor je kindje, is het voor jou echt niet fijn!

8. echtniet27

Dank je wel voor de lieve reacties. Ga idd kijken of ik eerder met verlof kan als dit zo door blijft gaan.

9. ik zou het verlof ook vervroegen naar 6 weken van te voren. Straks ben je helemaal uitgeput en dan moet de bevalling nog komen.
    Ik heb het zelf bij mijn 2 jongens ook gehad. Bij beide heb ik toen ook een nacht in het ziekenhuis geslapen, met een slaapmiddel om bij te tanken.
    Heel veel sterkte

10. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat jouw gezondheid nu even het belangrijkste is en werk niet. Ziek melden en paar dagen even helemaal terugtrekken en kijken of je tot rust kunt komen. Zo is het geen doen. Je hebt straks heel veel energie nodig voor bevalling en kraamtijd! (Gebroken nachten...) Echt neem het serieus en stop met je werk, al is het maar voor even!

11. echtniet27

Heb het kunnen regelen. Ga nu 8 november met verlof!

Ben er heel blij mee.

12. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Wat fijn dat je het hebt kunnen regelen! Nog heel eventjes volhouden :)

13. echtniet27

Dank je wel. Nog 2,5 week werken en dan tijd voor mezelf en mn man en kindje.

Deel Deze Pagina