Hallo, Ik ben bevallen van twee gezonde meiden, de laatste inmiddels bijna drie jaar geleden. Beide bevallingen zijn middels een keizersnede gegaan, aangezien ze te lang bleven zitten. Na ons laatste kindje zijn mijn man ik en vrijwel direct gegaan voor een derde kindje. Ik was ook al heel snel (binnen twee maanden) ongesteld en we willen graag nog een derde. Inmiddels zijn we bijna drie jaar verder zonder resultaat. Ik begin mij af te vragen of er misschien iets mis is en ik naar de ha moet gaan, maar twijfel toch nog. Ik heb namelijk een zeer regelmatige cyclus en voel me kiplekker. Toch heb ik af en toe wel wat klachten, zoals een zeer opgeblazen buik en rugpijn. De medische molen in lijkt me helemaal niet prettig, maar toch zou ik graag advies krijgen. Hebben jullie er een idee bij? Zouden het bv verklevingen kunnen zijn? Gr van Jolene
Hoi Jolene, eventuele verklevingen van een sectio behoren niet voor een slechtere eisprong/bevruchting te zorgen. Ze kunnen hooguit zorgen voor geen/een verkeerde innesteling, maar dan zou je toch positief moeten testen. Of het zou elke keer fout moeten gaan net voor je NOD. Dat je denkt dat je je menstruatie hebt. Dat kan natuurlijk ook. (zoals überhaupt het merendeel (70%) van alle zwangerschappen trouwens) Je hebt geen pijn aan je baarmoeder tijdens je menstruatie? Ik denk dat de kans klein is dat het ligt aan littekenweefsel/verklevingen dat jullie niet zwanger worden. Maar ik ben geen expert op het gebied van fertiliteit, dus heb geen feitelijke antwoorden. Omdat jullie al meer dan een jaar weer kinderwens hebben, mag je gerust eens op gesprek bij een gynaecoloog/fertiliteitsarts op de fertiliteitspoli. Dan kun je je vragen gericht stellen aan een deskundige. Je hoeft daarna verder niets te doen hoor, maar gewoon een informatief gesprek kan geen kwaad. Groetjes Brigitte
Dag Brigitte, Dank voor je reactie. Ik voel geen bijzondere pijn aan mn baarmoeder tijdens mijn menstruatie. Ik denk dat ik toch eens naar de ha ga voor meer informatie/eens kijken waar het aan kan liggen. Nogmaals dank! Jo