Verlies helft tweeling, is er kans voor andere?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lemontree, 3 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lemontree

lemontree Niet meer actief

Goedemiddag,

Met 6.1 heb ik een vroege echo gehad (ivm licht bloedverlies en een eerdere miskraam) daarop waren 2 vruchtzakjes en 2 kloppende hartjes te zien. Het was een twee-eiige tweeling. met 6.5 s'avonds laat begon ik vanuit het niks ineens heftig te bloeden. En vooral in stolsels eigenlijk. De volgende dag konden we komen voor een echo. In het eerste vruchtzakje was een kindje te zien met een goed kloppend hartje. Dat zag er allemaal goed uit. Maar in het tweede vruchtzakje was alleen nog maar een dooiertje te zien. Ze kon echt niks meer van het kindje vinden. Wel zat er nog wat bloed in mijn baarmoeder. Ik heb die dag nog wat bloed verloren, maar heel minimaal. Vanaf 7.0 verlies ik alleen heel soms wat donkerbruin/ bijna zwart bloed.

Door alle zenuwen en de schrik ben ik vergeten te vragen wat nou ongeveer de kansen zijn dat het 2e kindje het wel of niet red. Kan het uberhaupt goed aflopen voor het 2e kindje? Of zien jullie bij bloedverlies dat het eigenlijk altijd eindigt in het verlies van beide kindjes? En ik vraag me af of het een goed teken is dat het bloeden gestopt is? Of komt het vruchtzakje er nu even goed nog uit waardoor de andere extra risico loopt? Of had ik dat nu dan al moeten verliezen na het hevige bloedverlies? En waar is dat kindje eigenlijk gebleven nu?Zou dat niet nog in het vruchtzakje moeten zitten maar dan bv zonder kloppend hartje? Buikpijn heb ik helemaal niet gehad trouwens.

Sorry voor het lange verhaal en de vele vragen. Het is gewoon super onzeker, maar ik begrijp ook dat niemand mij die zekerheid kan geven hoor. Ik loop hier nu alleen mee om, en ik heb een googleverbod ;)

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

wat vervelend om te lezen dat jullie een vruchtje verloren hebben. Hopelijk blijft het met het andere vruchtje goed gaan. De kans hierop is zeker aanwezig, nu het bloeden gestopt is. Het andere vruchtje wordt vaak opgenomen door het lichaam. Het verdwijnt en is na de bevalling van het andere kindje niet meer terug te vinden. Ik duim met je mee dat alles goed gaat!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina