Minder gevoelige borsten na 12 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ilse100, 6 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilse100

Ilse100 Actief lid

4 jan 2007
    153
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Gelderland
    Hallo!

Ik ben nu 16 weken zwanger en aan het begin van mijn zwangerschap waren mijn borsten erg gevoelig. Mijn vriend moest er echt niet aanzitten. Ik merk nu dat dat de laatste paar weken is afgenomen. Als ik erop druk voel ik nog wel een soort spierpijn, maar wel een stuk minder dan in het begin.
    Is dat normaal? Ze zijn ook (nog) niet buiten proportioneel gegroeid :rolleyes: ... Wanneer zijn "ze" ;) klaar om borstvoeding te geven?
    Alvast bedankt voor je antwoord.

Groetjes Ilse

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Ilse,

er zijn vrouwen die de hele zwangerschap geen last hebben van hun borsten en prima BV kunnen geven, dus dat je nu minder last hebt van je borsten is geen probleem. Tijdens de zwangerschap worden de borstkliertjes klaargestoomd om melk te gaan produceren, maar de echte opbouw ervan en de productie wordt met name na de bevalling gestimuleerd en wel door het aanleggen van de baby. Sommige vrouwen hebben al wel lekkende borsten in de zwangerschap, dat komt door de hormonen en een aantal al actief wordende kliertjes. Het enige dat je kunt doen in de zwangerschap om de BV evt beter te laten slagen is tepelmassage zodat ze al wat meer gewend zijn aan aanraking. (al is het natuurlijk niets vergeleken met het geweld wat er straks op wordt losgelaten ;))

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina