Ik vraag me af... Hoe voelen harde buiken? Ik heb nog al een vetschort op mijn buik dus zit er een flinke zachte laag over mijn buik. Daardoor heb ik niet gewoon een harde 'voetbalbuik'. Maar nu twijfel ik of ik niet gewoon harde buiken heb. Ik slaap al nachten lang slecht, dan voel ik erg goed mijn baarmoeder, die doet pijn vooral bij elke beweging. Ik ben juist wel onrustig omdat ik dan niet meer lekker lig. Ik voel anders waar de baby ongeveer ligt maar dan voel ik alleen een hele baarmoeder die overal harder is. Ik vind het zo vreemd dat het pas laat in de avond en 's nachts is. En vraag me ook af of dit dus harde buiken zijn. Ik heb het inderdaad wel vrij druk en dat zou er geloof ik mee te maken kunnen hebben...
hoi! het druk hebben kan idd harde buiken veroorzaken.. bij mij voelt het echt alsof mijn huid helemaal strak en gespannen word en na een poosje zakt dat gevoel weer af.. heb het vooral s avonds als ik net lekker rustig ga zitten! zal vast voor iedereen wel weer anders zijn
Ik heb ook nog niet veel ervaring met harde buiken, maar had laatst wel een soort spierkramp in mijn buik en dacht dit moeten wel harde buiken zijn. Of kan je harde buiken alleen maar aan de buitenkant voelen, nee toch? Ik had het nadat ik veel te fanatiek gesport had.... Ben ook benieuwd naar andermans omschrijvingen.
bij voelt het inderdaad ook alsof er spieren overbelast en verkrampt zijn. de buitenkant van mijn buik is wel knetterhard en ik voel mijn hele romp reageren op een harde buik. een harde buik is voor mij niet te missen, deze doen echt veel pijn. helaas heb ik ze erg veel door de ligging van onze knul
het voelt inderdaad alsof je hele baarmoeder onder spanning staat. Kan me voorstellen dat je het niet altijd even goed kan voelen van buitenaf. Heb zelf ook een mooi laagje isolatie op vooral de onderkant van m'n buik. Is vooral een teken om het rustiger aan te doen. In mijn geval moest ik het zo rustig gaan doen dat ik vanaf week 25 volledig thuis zit en daarvoor ook al grotendeels ziekgemeld was. Ik zou het bij je volgende vk bezoek in ieder geval even melden. Dan kan ze samen met jou bekijken of het inderdaad nodig is om het rustiger aan te doen.
Ook ik heb harde buiken en je moet inderdaad rustiger aan doen. Ik werk sinds vorige week halve dagen en ik moet zeggen dat dat wel helpt. Alleen in het weekend moet ik ook rustig aan doen anders krijg ik zo weer harde buiken.
Je mag er niet teveel krijgen. Zeker niet met enige regelmaat. Dan kunnen de harde buiken overgaan in voortijdige weeën. Vandaar ook het rustig aan doen. Hoeveel je er mag hebben hangt af van de termijn in je zwangerschap. Harde buiken horen er wel bij.
Hoi, ik heb ook zo af en toe last van harde buiken en mijn verloskundige vertelde dat die er zo rond en na 20 weken wel bijhoren. Ze vertelde mij dat het komt omdat je baarmoeder in de eerste 20 weken echt groeit en daarna gaat hij rekken. Dat kan dan voor harde buiken zorgen. Maar ze mogen niet te lang aanhouden (niet meer dan een aantal minuten) en ook geen echte pijn doen zei ze.