Rug, buik en beenweeen en het breken van de vliezen...

Discussion in 'De bevalling' started by Dora, May 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dora

Dora Bekend lid

Apr 25, 2006
    762
    0
    0
    ik weet het is al vaker gezegd..een wee is niet te omschrijven... en dan heb je nog de verschillende soorten weeen... :confused:

maar als jullie het zouden proberen :( .. hoe omschrijf het dan? ik ben zo benieuwd naar of ik het herken als het eenmaal begint...
    ;) is er iemand met een lichte omschrijving?

en het breken van de vliezen.. hoe gaat dat en voelt dat dan? ....

alvast dank! xxx

2. Mist

Mist Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    1,201
    1
    0
    Brabant
    Tja buikweeen voelde ik als een soort menstruatiekramp die opzette een piek had en dan weer wegebde en dan steeds pijnlijker..

Rugweeen is moeilijker te beschrijven, vond ik echt vreselijk pijnlijk en echt slecht op te vangen. Gewoon een vreselijke pijnscheut in je rug die wel steeds in heftigheid toe en afnam, maar de pijn ging nooit helemaal weg. Mijn man moest dan ook zoveel tegendruk geven dat hij bang was dat hij mijn rug brak ;)

3. Vanja

Vanja Lid

Sep 17, 2005
    54
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Katwijk zh
    ik had rugweeen, en die waren echt verschrikkelijk. als ik het moet omschrijven, tsja, alsof iemand met een stormram op je onderrug aan het inbeuken is. en ik kon ze echt niet opvangen. je wenst het echt je ergste vijand nog niet toe. buikween voelen als menstruatiekrampen X 100 het komt langzaam op, bereikt een hoogtepunt en ebt daarna weer weg.

Mijn vliezen waren boven gebroken, waardoor ik steeds maar kleine beetjes vruchtwater verloor. Dacht eerst dat ik moest plassen, maar ik had er geen controle over, het bleef maar met stroompjes komen. Het rook ook wat zoetig en was doorzichtig.

4. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik vind het dus helemaal niet op een soort van menstruatiekramp lijken.
    Ik vind het echt een heel ampart gevoel wat je totaal niet kan omschrijven.
    Ik dacht altijd ja dat kan toch wel maar dat kan echt niet het is zo'n raar gevoel.

5. Mist

Mist Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    1,201
    1
    0
    Brabant
    Tja ik denk dat iedereen het altijd anders voelt, ik moet ook zeggen dat ik altijd heel erg last had van mijn menstruatie met buikpijn waar ik de eerste dag bijna plat van moest liggen. Bij mij was het daar dus ook echt goed mee te vergelijken, maar das bij iedereen anders..

net zoiets als het breken van de vliezen, veel mensen hebben daar ook een gevoel bij, ik vond het echt niet ergens naar voelen, je voelde op den duur gewoon water lopen that's it (bij mij dus ;) )

6. brussie

brussie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    1,927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Toen mijn vliezen braken voelde het ook zo, een soort van pats! Bij mij was het dus ook echt een plens!
    Weeën: uhmm, je voelt je baarmoeder gewoon samenkrampen.
    Persweeën: die zijn er gewoon en kun je (bijna) niet tegen houden, zeker de eerste persdrang niet (ik niet dan..)

7. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik ervaarde mijn rugweeën alsof ik niet meer kon staan, zo'n druk op mijn rug. Ik moest hangen en tegendruk krijgen.

De vk heeft mijn vliezen gebroken en daar heb ik niets van gemerkt, alleen dat er ineens een plens warm water tussen m'n benen kwam.

8. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Vliezen breken; de vk voelde hoeveel ontsluiting ik had en toen braken mn vliezen. T zelfde idee als een ballon met water lekprikken maar dan in je buik/vagina. :) kan t echt niet beter omschrijven :)

Rugweeën; heb je wel s onderrugpijn gehad door n verkeerde houding? Nou dit is écht 100x erger en dan overdrijf ik niet. T komt op en ebt weer weg na gemiddeld een dikke minuut.. Mijn man moest ook idd heel erg hard om mn onderrug knijpen/duwen/masseren anders denk je echt op dat moment dat je t niet overleefd. :(

De rest weet ik niet, heb ik niet gehad.

9. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    weeen heb ik dus ook niet ervaren als menstruatie krampen.
    meer enorme steken in m'n schaambotje en de uitgang, laat ik het maar zo omschrijven, hihi.
    en het breken van de vliezen heb ik totaal niet gemerkt, beeb zat al zo dicht bij de uitgang dat het water er niet meer langs paste...

10. juut26

juut26 Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    4,862
    0
    0
    Roosendaal
    Hmmm...weeen zou ik omschrijven als gewoon een soort ontzettend kramp gevoel. Alsof er een reus met een grote vuist zit rond te woelen en alles weinig subtiel door mekaar kneedt (wat een fantasie he?)

Toen bij mij de vliezen braken, voelde ik op zich niet heel veel. Ik hoor wel (en mijn man ook) een echt "knap"- geluidje, en toen bleef het maar stromen (gewoon net of je erg in je broek plast!)

Alvast suc6 met de bevalling en natuurlijk met je laatste restje zwangerschap!

11. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik had hoofdzakelijk rugweeen en ik ervaarde het alsof er iemand in je rug de bekken uit mekaar aan het trekken waren! Echt pijnlijk en moeilijk weg te puffen!

En breken van het vruchtwater werd bij mij gedaan en het voelde aan alsof een ballon in mij kapot werd geprikt! En daarna voelde het heel warm tussen de benen haha!

12. Selin

Selin Fanatiek lid

Aug 15, 2005
    1,396
    0
    0
    Maastricht
    Ik had beenweeën en die voelen aan alsof je spieren/pezen helemaal samentrekken bij iedere wee.
    Maar het begon bij mij met menstruatie achtige buikkrampjes....en die worden steeds wat heviger.
    Maar laat het gewoon op je afkomen!

13. MiniUs

MiniUs Bekend lid

Aug 5, 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Tja, hoe zal ik het omschrijven....De buikweeen vind ik in het begin lijken op kramp maar als het heftiger wordt.....tja, op heftige kramp ;) Moeilijk te omschrijven.
    Rugweeen had ik ook en dat voelde een beetje als heftige rugpijn wat ineens opkwam en weer weg-ebt. Die vond ik het lastigst weg te puffen ja.

En het breken van de vliezen: eigenlijk voelde k daar weinig van. Ik lag in bed en voelde ineens een 'plop' (niks pijnlijks aan, trouwens). Toen dacht ik: wat was een 'plop' ook alweer.....?....oja, shit, mijn vliezen. Ik ben dus gauw uit bed opgestaan en ben naar de wastafel gesjeesd. (Daar liggen namelijk tegels en in de rest van de slaapkamer ligt vloerbedekking)
    Daar kletterde het water dus naar beneden. Ik voelde de nattigheid, verder niks.

14. Sam22

Sam22 Actief lid

Jun 28, 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Ik heb alle drie de soorten weeën gehad bij mijn bevalling. Buikweeën vond ik de minst erge...vond het net of ik heel erge buikkramp had...Ik vond beenweeën voelen net of je gigantische kramp in bovenbenen hebt had ook het idee of ze in vuur en vlam stonden...Ik vond ze echt niet te doen. Ze waren zo erg dat ik niet eens kon staan, zitten en lopen..... Rugweeën was bij mij of er enorme druk op me rug stond of er iemand van binnenuit zo hard op je rug drukte dat het gewoon zeer deed....weet nie heel raar gevoel...

Toen mijn vliezen braken was het echt een harde plop wat ik in mijn buik voelde...en daarna was er een giga waterval.... ;)

15. Iloon

Iloon Fanatiek lid

May 5, 2007
    2,583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Ik heb bij bij mijn vorige 2 bevallingen alleen maar beenweeen gehad :(
    Tja hoe voelt dat.....alsof je erge kramp in je bovenbenen hebt, je kunt je daardoor moeilijk ontspannen en alleen maar liggen

De vliezen hebben ze bij alle 2 de kids moeten breken, en dan voel je gewoon errug veel warm water langs je benen lopen :)

16. moedergans

moedergans Actief lid

Apr 13, 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    ik had eerst het gevoel alsof ik menstruatie kramp had, maar dat ging al snel over in alleen maar boven been weeen die vooral heel erg doorschoten naar m'n heupen! echt niet te harden. Net alsof m'n bekken uit elkaar werd getrokken. het gloeide ontzettend en deed echt heel erg veel zeer.

kon er niets tegen doen, in het begin hielp het om heel hard er tegen aan te duwen, maar later niet meer, 't was niet weg te masseren, kon niet meer zitten, wist niet hoe ik moest liggen... nee niet fijn....

heb toen ook pijnstilling gevraagd (zie nare bijwerking in andere topic)

weet na 2 jaar nog steeds heel goed hoe dat voelde...aaaaauuuuuwwww...

maar ja 't is wel de moeite waard geweest ;)

17. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Dat is wel heel moeilijk te beschijven. Ik had wel het gevoel of er om me buik, rug en benen het leek wel een ban weeen.

Ik wet niet of wel eens niersteenaanval heb gehad. ou dan is een wee10x erger.

en je vliezen breken hoe het voelt: Ik voelde iets lopen ik dacht ik moet naar de wc mar nee hoor toen er eerst wat langs me benen liep en ik even rustig naar de badkamer liep was na 2 stappen ineens een hele vloedgolf die eruit kwam dus wat voor een gevoel het nu is weet ik niet want ik heb het niet echt gevoeld.

18. Dop07

Dop07 Bekend lid

Mijn beenweeën voelde als of mijn bovenbenen helemaal van keihard beton waren.. kon ze niet meer bewegen.. helemaal verkrampt..
    Mijn rugweeën voelden alsof er vanbinnenuit op mijn rug gestompt werd zodat ie brak en van buiten alsof er een driehoekige gloeiende plaat op gedrukt werd.. AUW dus... de combi maakte dat ik niet kon liggen of lopen.. enkel in een soort kleermakerszit hangen...
    Buikweeën vond ik een eitje daarbij vergeleken... Dat is meer een allesomvattende kramp die aankomt rollen en ook weer wegebt...

19. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Weeen weet ik niet meer (3,5 jaar geleden) maar het breken van de vliezen wel. De verpleegkundige heeft ze geprikt en toen voelde het eigenlijk best lekker, alsof je ongegeneerd rustig in je bed aan het plassen bent. Ook lekker warm, ik kon me er goed bij ontspannen :oops:

20. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,727
    0
    0
    breken van de vliezen voelde gewoon vocht lopen
    en ging kijken en er zat een grote gele plas in mijn maandverband die ik gelukkig in mijn onderbroek had.
    het was bij mij geel omdat Belle er in had gepoept.

weeen voelen als flinke krampen in je baarmoeder.
    de rugweeen vond ik echt niet te houden heb ook een ruggeprik gekregen.

persweeen zijn echt geweldig door de drang van het
    persen voel je de pijn niet meer.
    en het is een heerlijk idee dat het bijna geboren word.
    en dan als de kleine er is ben je het echt allemaal
    vergeten.

Share This Page