Voorweenen???

Discussie in 'De bevalling' gestart door jpostma, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jpostma

jpostma Actief lid

11 nov 2010
    151
    0
    0
    Tandartsassistente
    Friesland, Nederland
    Hallo,

Ik heb sinds het beginvan de middag last van een zeurend gevoel in mijn onderbuik. Net of moet je ongesteld worden maar meestal is het wat erger. 's Middags nog rustig staan verven geweest maar sinds een uur of half 5 is het erger geworden en ook continu aanwezig al zakt het soms wel wat weg. In combinatie met harde buiken. Daarnaast moet ik elk uur wel naar de wc. Ook begint het nu te zeuren in mijn onderrug. Aangezien dit mijn eerste kindje is heb ik geen idee wat dit is. Zijn dit dan toch voorweeen? En moet ik mijn verloskundige ook inlichtingen aangezien het al avond is, of afwachten of het vanacht doorzet?

Bedankt.

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

misschien is onder een warme douche of in een warm bad gaan ? als het voorweeen zijn zwakt het af en anders zet het door
    succes !!

3. jpostma

jpostma Actief lid

11 nov 2010
    151
    0
    0
    Tandartsassistente
    Friesland, Nederland
    Update: Druk in de voorweeen. Vanacht nog 3 a 4 uurtjes kunnen slapen. Verlies mijn slijmprop in gedeelten sinds half 5 vanochtend. Vanochtend contact gehad met mijn verloskundige. Afwachten tot er regelmaat in komt. Jammer genoeg veel last van rugweeen :(
    Warme douche hielp een beetje, bedankt voor de tip.

4. jpostma

jpostma Actief lid

11 nov 2010
    151
    0
    0
    Tandartsassistente
    Friesland, Nederland
    Trouwens: iemand nog tips voor rugweeen???

5. kimlee82

kimlee82 Actief lid

18 aug 2010
    327
    0
    0
    zuid-holland
    hier ook sinds kwart voor 6 last van voorweeen,
    1,5 lang achter elkaar beginnend uit de rug en dan trok het naar voren...
    Om 7,15 was de laatste en toen was het weg...
    Net na het plassen leek ik ook een beetje miniscuul bloed te zien...
    Gaat het doorzetten?
    Toi toi toi iig...
    groetjes

6. jpostma

jpostma Actief lid

11 nov 2010
    151
    0
    0
    Tandartsassistente
    Friesland, Nederland
    Hey,

Ja altijd afwachten of het doorzet. Ik heb er dus al last van sinds gistermiddag half 5. Ik hoop dat het doorzet. Zoals het nu lijkt doet dat het wel bij mij.
    Ik zie dat je nog geen 38 weken bent. Hopelijk zet het voor jou ook door. Dan mooi voor die hele hete dagen op die er aan zitten te komen.

7. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik heb één nacht voorweeën gehad, beetje vervelende buikpijn vond ik het. Niet een duidelijk begin of einde, gewoon constant zeurend en dan af en toe wat erger.
    De nacht er na kreeg ik echte weeën, begon in m'n buik maar trok al vrij snel naar m'n rug en daar bleven ze ook helaas.

Een veelgehoorde tip is druk in je rug, dus je man stevig laten duwen met z'n handen of zelf tegen de deurpost aan gaan staan en je afzetten. Warmte er op wil misschien de pijn ook nog wel wat verlichten, dus lekker onder de douche gaan!
    Succes!

8. kimlee82

kimlee82 Actief lid

18 aug 2010
    327
    0
    0
    zuid-holland
    hier verder de rest van de dag rustig geweest,
    af en toe een harde buik maar geen regelmaat erin...
    Dus waren duidelijk voorweeen...
    groetjes

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Heb zojuist ook een paar uurtjes voorweeën gehad. Althans...dat denk ik (harde buiken icm zeurende pijn die in een golf kwam, net als echte weeën, maar dan ongeveer tig keer minder pijnlijk ;)). Bij mijn dochter nooit gehad namelijk, toen braken gewoon ineens mijn vliezen. Maar het is nu dus alweer over (vind ik niet zo erg, want ik wil nog niet bevallen :)). Helaas zeggen voorweeën niks over of je snel gaat bevallen. Vriendin van mij heeft ze 2 weken gehad en bij haar 1e is ze toen ook nog gestript, omdat het maar niet op gang kwam...

10. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Spannend hoor meiden!

Niet om jullie te ontmoedigen, ik heb ruim 2 weken last gehad van voorweeen, zette telkens niet door. Om de CTG waren ze ook te zien.
    Uieindelijk met 39w6d een hormoonvetertje gehad en 's morgens ingeleid en mijn vliezen gebroken. Gelukkig was ze er toen heel snel! :D

Heel gek, het is al weer een tijdje geleden maar ik vind het moeilijk voor te stellen hoe het ookal weer echt voelde! Heeft moeder natuur goed geregeld! ;)

Succes met bevallen, dat het maar snel en voorspoedig mag lopen!

Deel Deze Pagina