Badbevalling

Discussion in 'De bevalling' started by mamav2boefies, Jun 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

Dec 22, 2010
    1,158
    0
    36
    Ik ben zwanger van de derde en zit er over na te denken om in bad te willen bevallen
    Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik moet nu in het ziekenhuis bevallen vanwege mijn vorige bevalling(zoontje zat vast met zijn schouders)

Is er in elk ziekenhuis een bad aanwezig?

Ik moest bij elke wee overgeven en ben toen onder de douche gestapt en het was meteen over (totdat ik weer onder de douche vandaan kwam en het allemaal weer van voor af aan begon) vandaar dat ik nu graag in bad zou willen bevallen

2. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    2,169
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo,
    Ik heb zelf nog geen kinderen maar mij lijkt het ook heel prettig een waterbevalling. Steeds meer ziekenhuizen bieden die optie, maar niet standaard allemaal, dus dan zou je mij jouw ziekenhuis moeten informeren of ze die optie bieden. Succes en ik hoop dat het een stuk comfortabeler voor je zal worden!

3. Kwek

Kwek Fanatiek lid

May 16, 2009
    3,210
    1,269
    113
    Centrum België
    Ik ben in bad bevallen en vond het super!
    Werd er helemaal relax van (soesde tussen elke wee zowat weg)...

Je moet er wel rekening mee houden dat je geen verdoving mag nemen, omdat je steeds in staat moet zijn op eigen kracht uit het bad te komen, moest het toch niet lukken.

Maar ik reserveer alvast m'n badje voor dit kleintje ;)

4. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb het geprobeerd, of in ieder geval tijdens de weeën, en ik vond het helemaal niks. Ik wilde tijdens de weeën kracht zetten, me schrap kunnen zetten. Eigenlijk niet goed, want ik werkte de weeën tegen, maar ik kon niks met die weëen in het water. Voelde me machteloos! Dus ik was er binnen een half uur weer uit, brrr!

5. Bri

Bri Niet meer actief

Volgens mij hebben lang niet alle ziekenhuizen deze mogelijkheid. Informeer dus bij de ziekenhuizen bij jou in de buurt! En pin je er niet op vast; zoals gentle al schrijft kan het best zijn dat het je heerlijk lijkt, maar dat het in de praktijk vies tegenvalt.

6. Mlien

Mlien Fanatiek lid

Jun 24, 2010
    3,756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Ik ben vorige week maandag in bad bevallen en ik vond het heerlijk!! Ben er met 7 cm ontsluiting ingegaan nadat de vk mijn vliezen gebroken had. De weeën werden toen dus ook al snel heftiger. Het is wel zo dat het even zoeken is naar een goeie houding, maar doordat je vrijwel gewichtsloos word door het water gaat dat heel makkelijk. Kracht zetten heb ik gedaan op manlief zijn vingers! :D

Het allermooiste er van vond ik dat ik zelf ook prima de vorderingen kon zien tijdens het persen!

7. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,314
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik ben ook zwanger van de derde en wil ook graag proberen om in bad te gaan bevallen..nouja, ik wil in ieder geval de weeen gaan opvangen in bad in het het ziekenhuis. ziekenhuis hier hebben ze 2 kraamsuites met een bad, ene kamer is een bad om alleen weeen op te vangen en in de andere kamer mag je ook in het bad bevallen..
    wil dus op tijd naar het ziekenhuis zodat ik mijn ween in bad op kan vangen..en misschien dus ook erin bevallen,als het allemaal goed gaat enzo.
    ben wel heel benieuwd!

8. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben wel benieuwd of mijn ziekenhuis een bad heeft eigenlijk.. ik hoop het wel lijkt me wel fijn om in iedergeval weeen in op te vangen en misschien wel in te bevallen.. zal het es na vragen volgende week :D

9. MamvanRoos

Nov 28, 2010
    69
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wil je graag de weeen 'opvangen' in bad of de hele bevalling? Het hangt van een aantal factoren af of je in bad mag bevallen en aangezien je schrijft dat je vorige kindje met zijn schoudertjes is blijven hangen lijkt mij die kans heel erg klein. Zou je goed laten informeren als je het zeker wil weten. Ben benieuwd of andere ziekenhuizen bad bevallingen begeleiden :) Heb overigens zelf geen ervaring in bad.

10. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

Oct 21, 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Als je in bad bevalt (ik ben zelf drie weken geleden in bad bevallen) bedenk je dan wel dat er een groot verschil is tussen het in bad zitten tijdens de ontsluitingsfase en tijdens de persfase. Ik ben zelf pas in bad gegaan toen ik al mocht persen (het ging allemaal zo snel dat het bad nog niet vol was) maar tijdens de ontsluitingsfase had ik helemaaal geen zin om in bad te zitten, ik wilde op mijn zij in bed met een kussen tussen mijn knieeen en verder helemaal niks.

Het zou zonde zijn als je het weeen opvangen in bad niks vind en dan vervolgens ook niet in bad bevalt.
    Het persen in bad vond ik namelijk echt GEWELDIG! Zoals Mlien al zegt, je kunt precies zien wat er gebeurd, omdat je gewoon recht op kunt zitten en dat is echt bijzonder! Ik vond het ook erg relaxt allemaal en ik ben niet uitgescheurd (het was mijn eerste kindje).

Het enige 'lastige' was dat je automatisch je benen bij elkaar wilt doen (tenminste.. ik wel) als het hoofdje bijvoorbeeld bijna staat. Als je op je rug ligt houd je je benen vaak vast, ik bad deed ik dat niet. Dus het was wel zwaar voor de vk en kraamverzorgster om mijn benen vast te houden..

Maar al met al, zou ik het absoluut volgende keer weer in bad willen doen en ik kijk er nu ook al naar uit!

11. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

Dec 22, 2010
    1,158
    0
    36
    Het ziekenhuis waar ik moet bevallen heeft geen bad
    Helaas

12. The girls

The girls Lid

Jun 22, 2011
    50
    0
    0
    Brabant
    Hallo allemaal,

Wij wilden ook bij de eerste in bad bevallen. We hadden al het bad thuis staan en een paar keer ingezeten om de voorweeën op te vangen. Dit was voor mijn vrouw wel erg lekker.

Helaas is ze niet in bad bevallen, want het vruchtwater was al dagen aan het lekken. Wij vermoede dit al, maar volgens de verloskundige was dit niet. Dus op aandringen naar het ziekenhuis en inderdaad vruchtwater was al een paar dagen aan het lekken. Dus de volgende dag moest mijn vrouw ingeleid worden en dus geen badbevalling.

We vinden het erg jammer. We zitten nu te twijfelen als ik zwanger ben in bad te gaan bevallen. Baal alleen dat het bedrijf waar wij het bad hadden gehuurd en mee op gaat houden. Dus moeten we naar een ander bedrijf gaan zoeken dan.

Dus wie weet.

Groetjes,
    The Girls

13. Me81

Me81 Bekend lid

May 9, 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wilde ook in bad bevallen maar in Het Antonius in Nieuwegein mag het helaas niet. Nu ga ik er wel in voor de weeen en dan moet je eruit voor de geboorte. Wel jammer!

14. Adorable

Adorable Fanatiek lid

Dec 20, 2008
    2,601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Lijkt me een prachtige ervaring om in bad te bevallen! Bij ons in het zh heb je wel de mogenlijkheid om de weeen op te vangen in bad, maar tijdens de uitdrijving moet je eruit helaas:(

15. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij ons in het ziekenhuis (UMC Utrecht) mag je geen badbevalling doen. Je mag wel tijdens je (voor)weeen in bad, maar niet met het echte werk. (persen en verlossing)
    Reden is omdat je dan niet kan inschatten hoeveel bloed je verliest. Een beetje lijkt in water gelijk heel veel en andersom...

O ja, en evntuele verdoving dit er in dat geval ook niet in. Je moet ten alle tijden het bad uit kunnen mocht dat nodig zijn...

Share This Page