GeboorteTENS ervaringen gezocht

Discussie in 'De bevalling' gestart door doglover76, 5 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi,

Het kwam in een ander topic al even aan bod, maar dat is algemener, dus leek me dit wel handig.....
    Ik ben op zoek naar ervaringen met de geboorteTENS. Mijn eerste twee bevallingen heb ik een ruggeprik gehad en nu zou ik zo graag meer beleven. Ik heb al het een en ander gelezen over de TENS maar wil zo graag wat meer ervaringen weten.
    Daarnaast ook de vraag of jullie gehuurd of gekocht hebben en hoe dat huren bevallen is......

Ik lees het wel,

Doglover76

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik heb het even geprobeerd maar ik had zoveel kabels en infusen dat ik enorm in de knoop wam. De mijne staat dus op MP aangezien ik de volgende keer preventief aan de bewaking ga.

3. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Wat vraag je ervoor?

Heb nog niet echt met de vk overlegd ook, maar wacht ook nog ff af of er nog meer recties komen.....

4. MarlousAnne

MarlousAnne Actief lid

8 nov 2012
    296
    94
    28
    Ik heb er 1 gehuurd. Dat werd vergoed door mijn verzekering. Ik vond het niet echt verschil maken.. Het is meer dat je wat afgeleid word, maar toen de weeen doorzetten had ik er niks meer aan. Ik zou het ook niet nog eens gebruiken.

5. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Ik had rugweeen en vond de tens vreselijk. Kon niks op mijn rug verdragen, alles 'brandde' en aangezien je plakkers op je rug moet plakken heb ik geroepen: haal ze eraf!!!

6. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Ik heb de TENS gehuurd, en heb er erg veel aan gehad. IK vond het alleen wel spijtig dat ik er niet mee in bad mocht. Ben in bad bevallen zonder ruggeprik, en vond de TENS een betere pijnstilling dan het warme water...

7. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Bij ons nam de vk de Tens mee en kon je die gebruiken als je dat wilde. Heb hem dus niet gehuurd of gekocht. De vk had er nog niet superveel ervaring mee, maar gaf aan dat je het OF geweldig OF vreselijk vindt. Ik vond het super. Heb hem redelijk vroeg al opgeplakt, wat ook echt wel nodig is. Je lijf heeft tijd nodig om te wennen en endorfines aan te maken.
    Het jammere er aan is dat je dan niet meer in bad of de douche kan ivm de plakkers. Het gebruiken van de Tens leid je af van je weeën en geef een soort tinteling/ druk op je rug. Er zitten verschillende standen op, waarmee je de tinteling harder of zachter kunt zetten. Dit loopt van 1 tot 10. Ik ben zelf niet verder dan 3 gekomen. Sterker vond ik niet prettig. Bij mijn volgende bevalling wil ik hem zeker weer gebruiken!

8. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    via mijn zorgverzekering heb ik er een gehuurd.
    wat andere al schrijven vond ik ook, het is echt een soort afleiding, de prikkels in je rug. Echt minder pijn heb ik er niet door gehad. Voor het beginstadium zal ik hem zeker wel weer willen gebruiken, daarna had ik er dus weinig aan.

9. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Dank jullie wel voor de reacties!

Ik merk wel dat het ontzettend verschilt per persoon, maar dat het waarschijnlijk toch wel de moeite waard kan zijn om er een te huren... Ik ga nog ff nadenken en overleggen met de vk en dan zie ik wel.....

Groetjes

10. princess25

princess25 Niet meer actief

Persoonlijk geen goede ervaring mee. Begon er erg enthousiast mee. Personeel in het ziekenhuis waren ook erg nieuwsgierig, hadden het nog niet gezien.
    Maar na een kwartier al opgegeven. Ik had rug weeën en die waren te heftig om het af te leiden.
    Mocht je er gratis aan kunnen komen, zou ik het doen. Anders lekker laten zitten.

Deel Deze Pagina