hoi meiden! wie herkent dit..? bij mijn eerste ben ik met 41 weken ingeleid.. en wou nog niet komen.. toen ivm lage hartslag spoed sectio gehad... nu inmiddels 4 dgn overtijd... en nog geen enkel teken van een aankomende bevalling.... de moed zakt me al in de schoenen, wil zooo graag eens meemaken dat de weeen beginnen .. of dat mn vliezen breken... kortom dat de bevalling spontaan begint!! nu moet ik volgende week weerkomen met 41 weken.. voel me verder geod en met de kleine gaat t ook geod.. vandaag nog aan ctg gelegen.... Maar... baal zo dat ik dinsdag weer moet.. en dan... laten ze me weer lopen tot die week erop ofzo? ik ben het wel zat nl.. de hele zwangerschap!! En... heb ik er zelf inspraak op.. kan ik ook zeggen / eissen dit is mijn uiterste datum en ander leid me maar in? tot nu toe hoor ik alleen dat ze me volgende week terug wil zien en dat ze liefst wil dat het spontaan komt.. loop trouwens ivm eerdere kz bij gyneacoloog.. thx alvast voor jullie ervaringen.. zou me ernom helpen dnek ik
Ik ben 4 keer ingeleid, dus bij de 5e had ik de moed ook verloren. En.. deze bevalling is spontaan begonnen bij 40.3! Het kan dus wel De 1e 2 waren 42 wkn en 42.2. De 3e en de 4e moesten om medische redenen rond de 40 wkn gehaald worden.
Hier met 41w1d bevallen d.m.v. inleiden. Met mijn uk ging het allemaal nog supergoed, maar mama zat er een beetje erg doorheen... (Ik had geen bijzondere klachten behalve moe, zwaar, gewoon helemaal klaar ermee ) Op de laatste controle bij de gyn, wilde zij het gewoon nog tot 42w laten zitten, maar na een mega dramatische huilbui mocht ik toch worden ingeleid, wat een opluchting! Ik heb dus wel het idee dat ik er zelf invloed op heb gehad Nee heb je, ja kun je krijgen toch? Al vond ik inleiden achteraf ook geen leuke bezigheid
Uiteindelijk beval je wel spontaan, lang niet alle kinderen zijn klaar om met 41 weken geboren te worden. Zo lang je kindje het goed doet, zou ik gewoon wachten zodat jullie beide kans hebben op een normale bevalling. En dat hij vorige keer niet kwam, zegt niets over nu! Om het op te wekken kan je proberen om veel in beweging te blijven en evt. te kolven/tepels masseren. Maar dat helpt ook alleen maar als de baby echt wil komen.