halloo meiden ik hoop dat mijn beebje nog even mag blijven zitten maar ik zal mijn verhaal even doen jeuj vandaag weer naar de gyn voor groeiecho en controle zo gedaan dacht ik dus hup dochter mee kan ze teminste haar broertje nog even zien op de echo maar doordat ik aan de gyn vertelde dat me menneke van het weekend wat rustiger was moest ik maar naar de afdeling om even aan het ctg gelegd te worden prima dacht ik even een half uurtje er aan en weer naar huis toch voor de zekerheid even me schoonmoeder gebeld of ze me dochter niet kon halen ze gaat anders alleen maar krijsen dat de verpleegkundige aan me zit dus ik zeg nog tegen me dochter tot vanmiddag schatje ja dus vergeet dat maar vanwege dat ik vrijdag last had van harde buiken die ook vervelend pijn deden wou ze me langer aan het ctg hebben en ging ze even kijken of me baarmoedermond niet verweekte was ! dat was gelukkig niet zo, maar ze wou me wel weer aan het ctg hebben nog geen 5 minuten later had ik regelmatige harde buiken die dus ook pijn deden nou mevrouw we gaan u toch weeenremmers geven en longrijping want dit ziet er niet goed uit !! de wereld stond op dat moment even stil en voelde alles wegzakken shit ik moet blijven en als die weeen remmers niet helpen wordt ik binnen een paar weken nog mama ook IPV nog 10 of 12 weken me gevoel zei al dat ik de 40 weken niet ging halen waarom weet ik niet maar dit had ik helemaal niet verwacht en nou komt het ergste ik voel mezelf zoo falen ik kan niet eens voor me dochter van anderhalf zorgen en miss mijn meissje zo ben nog nooit zo lang van haar weggeweest nou is mijn vraag zijn er hier ook dames die ondanks dat de weeen vroeg zijn begonnen (wel geremd werden) en dus gewoon de 40 weken hebben gehaald of is de kans nu heel groot dat ik de 40 weken niet ga halen ??
Met (vroegtijdige) weeën heb ik geen ervaring maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen en hopen dat de kleine nog wel even blijft zitten!
Ik heb bij mijn eerste vroegtijdige weeen gehad vanaf 20 weken en hij is blijven zitten tot 37 weken. Bij mijn jongste weeen vanaf 24 weken en hij is geboren met 34 weken. Bij beide wel volledige bedrust in het ziekenhuis gehad. Heel veel sterkte en ik hoop dat je ukkie nog lang blijft zitten. Groetjes, Josie
dankjullie wel we zij weer een dagje verder en krijg zo me volgende prik voor zijn longetjes alleen me buik blijft onrustig vind ik hopelijk zet het niet door ook heb ik informatie gevraagd over de couveuse afdeling mocht het toch doorzetten
Hoi Trotsemama, Ik wil je ook even succes wensen. Het lijkt me niet leuk om zo in het ziekenhuis te liggen. Aan mijn verhaal heb je niks, bij mij zette de bevalling door, binnen 13 uur was Mischa er. Maar ik kreeg niet gewoon vroegtijdig weeen, mijn vliezen braken met 32 +5 wk. Dat is toch een ander verhaal. Mischa had daarom sowieso binnen twee dagen geboren moeten worden ivm infectiegevaar. Fijn dat je in elk geval die prikken voor zijn longetjes kunt krijgen! Ik hoop dat je kindje nog lekker even blijft zitten en dat er iemand is die de zorg voor je dochtertje even van je over kan nemen.
de zorg voor me dochtertje is gelukkig geregeld ze is lekker bij oma waar ze zo gesteld op is maar manlief merkte gister al aan haar dat ze het allemaal heel erg raar vind zo komt vanmiddag even lekker op bezoek bij mama denk niet dat ze me heel erg lief vind zo maar wil toch echt een dikke knuffel van haar en vanavond mogen we kijken op de couveuse afdeling vind ik ook wel erg fijn !
Ik heb voortijdige weeen gehad met 31 weken. Ook meteen aan de remmers en longrijping. Die deden hun werk. Op donderdag was alles rustig en zou ik vrijdag naar huis mogen. Toch zijn toen 'snachts mijn vliezen spontaan gebroken en zijn de meiden met 31+4 geboren. Het gevoel van falen komt me helaas bekend voor, maar wees niet te streng voor jezelf! Laat je goed informeren door de artsen etc..ook bij de couveuse afdeling. Dat geeft ook rust hoor! En ik neem aan dat ze je nog regelmatig aan de ctg leggen..dan kun je zelf toch zien dat de wee activiteit afneemt??? heel veel sterkte en suces!!
het blijft bij mij schommelen ik heb geen hele erge pieken meer maar wel dat het nog steeds onrustig is en ik heb ook nog bloedverlies we leven dag bij dag en morgen werkt de eerste prikje al dus dat stelt me wel gerust maar ik had me dit niet echt voorgesteld de laatste 10 weken ben nu een beetje van de schrik bekomen dat ik wel is heel snel mama kan worden
Heftig hoor meid! Duim mee dat de kleine nog een paar weken blijft zitten, 32 weken is de eerste stap! Lig je toevallig in Sophia??
nee ik lig nu nog in het ijsseland ziekenhuis mocht het echt doorzetten wordt ik daar wel naar overgeplaatst
Hoop dat het niet doorzet! Ik ben toen inderdaad ook uit voorzorg overgeplaatst naar het Sophia, ziekenhuis waar ik lag kon pas kindjes na de 34 weken opvangen.
hier kunnen kindjes geboren worden met 32 weken dus dat duurt voor mij nog 2 weken ik bekijk het met de dag ik vertrouw het alleen niet zo beebje is een stuk rustiger dan vorige week hij geeft af en toe een por in me buik en voel hem licht bewegen stilte voor de storm ??
Krijg je wel regelmatig een CTG? Ik wil je veel succes wensen en hopelijk blijft de kleine nog even zitten.
Helaas is het bij mij wel doorgezet, maar ik had al 1 á 2 cm ontsluitin voordat ik in het ziekenhuis aankwam. De weeënremmers en longrijpingsspuit hebben bij mijn hun werk niet kunnen doen. Ik duim voor je dat jouw beepje nog lekker eventjes bij je wil blijven! Succes!
dat hoop ik ook vanavond was het op de ctg gezien erg rustig met de weeen dus hopen dat het zo blijft we zijn nog even op de couveuse afdeling geweest wel fijn dat het werd uitgelegd maar oww ik hoop zo dat ons menneke daar niet terecht komt
He fijn dat het er op de CTG goed uitzag. Als ik me erg druk maak om iets krijg ik enorm last van harde buiken, misschien is je buik daarom nog een beetje onrustig? Misschien als het je lukt een beetje te ontspannen (lekkere suggestie in jouw situatie...) dat je buik dan wat rustiger wordt... Je bent in elk geval op de juiste plek. Heel veel succes!!
Meid, ik wil je heel veel succes wensen komende tijd! Ik kreeg met 27 weken vroegtijdige weëen en die konden ze wel stilleggen met weeenremmers. Daarna heb ik het nog bijna 4 weken vol kunnen houden (en ik had drie kindjes in mijn buik, als het één is geweest zou ik het nog langer hebben volgehouden). Je harde buiken zijn ook heel erg gerelateerd aan stress (zoals mamavanmisha het al zei). Mij hebben ze toen geadviseerd om te accepteren dat de kindjes 'vandaag' geboren kunnen worden. En om dan blij te zijn als ik de avond haal. En zo elke dag. Dan ben je veel geruster. Je bent de eerste twee mijlpalen al voorbij, 28 en 30 weken. Elke dag telt, maar elke 2 weken is een mijlpaal, dan heeft je kindje ineens zoveel meer kansen. En nog iets, je vroegtijdige weeen en je harde buiken hebben je kindje alleen maar goed gedaan. Bij harde buiken wordt dezelfde hormoon aangemaakt als bij de bevalling wat zorgt voor extra rijping van de baby. Dat was voor mij toen een hele troost. Bespreek je angsten in het zkh, vraag een gesprek aan met wie je maar wilt (gynecoloog, neonatoloog, maatschp.wer, pastoor), iedereen die jouw vragen kan beantwoorden en je rust kan geven. Vertrouw erop dat jouw dochtertje het redt, ook al is het even zonder jou. Ze zal straks harstikke trots zijn dat haar mama zo hard heeft gewerkt voor haar broertje. Hou moed meid!
Mijn moeder had weeën met week 20, en mijn zus is met 38 weken gehaald. ikzelf had weeën met 26 weken en 2 dagen, en tien dagen later is de kleine geboren, hij bleek gelukkig ouder namelijk 29 weken. Ik wens je veel succes, ik kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk is met een kleintje thuis.
ik heb vannacht liggen nadenken hoee nu verder om 5uur lag ik nog aan de ctg omdat me kleine ventje sinds de middag al erg rustig was ik zei dit tegen de avond verpleging en die zei doodleuk maar je beebje slaapt ook veel hoor duh dat snap ik maar hij is hier weken er voor lekker druk geweest en sinds gister dus erg rustig (mijn moedergevoel zegt dus dat dit stilte voor de storm is) de dokter is geweest en de prikjes voor de longen die doen nog goed zijn werk en ze zeiden ook dat die weeen remmers alleen voor de 1ste 48 uur zijn vanwege die prikken dus grote kans dat ik na morgen geen weeen remmers meer krijg ik heb voor mezelf al zoiets laat de natuur maar zijn gang doen hij wil niet voor niets zijn papa en Grote zus en mama ontmoeten hij wil niet voor niets naar buiten komen (al is het wel erg koud nu hahah) mijn gevoel zegt dat mijn lichaam het gewoon tijd vind, en (wij zijn ook gelovig) dat er straks goed voor hem gezorgt zal worden als hij geboren is de Heere zal echt wel over hem waken dit geeft me een gerusttelend gevoel en een collega is bevallen met 25+4 dagen en haar ventje die is nu 2 en half en hardstikke gezond het liefst stop ik dus met de weeen remmers en wil ik kijken wat me lichaam zelf gaat doen mssn houd me lichaam zich wel rustig en mssn wel niet, maar dat kunnen we niet beoordelen