Vanaf wanneer mogen ze zitten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjarrel, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    heb deze vraag al eerder gesteld in augustus mama's topic maar niemand beantwoorde het....
    vanaf wanneer mag je kleine gaan zitten... tot nu toe lag hij steeds op me knieen....
    maar hij wil steeds omhoog...
    met zun hoofd en lichaam probeert hij recht op te gaan zitten..
    en als ik hem zitten hou.... met me handen ondersteunend onder zun oksel
    is hij gelijk blij en kijkt in de rondte...

vanaf wanneer mag ik hem eigelijk zo houden...
    of uberhaupt zittend neerzetten?

want dat kan toch kwaad aan zun rug?

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Haha ik heb er ook zo 1 gehad, die wilde al vroeg meedoen met de rest, ik denk dat als je hem teveel rechtop houdt dat het dan wel slecht is, hij is nog heel jong, het fijne weet ik er niet van, ga anders ff bij je cb langs.

3. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik denk dat als hij z'n hoofdje goed rechtop kan houden, dat hij prima bij je rechtop kan zitten op schoot.

Zittend neerzetten zou ik nog niet doen, daar is z'n rug nog niet sterk genoeg voor en bovendien valt hij dan toch om.

Milan gaf het bij ons op een gegeven moment zelf aan. Liggend wilde hij de fles niet meer, dus zijn we hem wat rechterop gaan zetten en dat ging prima.

4. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Wij hadden hier ook een hele snelle. Er werd ons toch aangeraden om het niet te stimuleren ivm het ruggetje.

ALs ze zelf gaan zitten of wringen dan is dat volgens mij geen probleem omdat ze het dan zelf doen en er dus aan toe zijn maar je moet het zo vroeg niet stimuleren.

Echt zelfstandig zitten doen ze ook pas goed met 9 maanden en dan is de rug ook stevig genoeg.

Als hij tegen je aan zit, rechtop, en je zorgt ervoor dat hij niet helemaal rechtop zit maar lekker tegen je aanhangt kan het volgens mij geen kwaad.

5. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    oke harstikke bedankt :D btw hij draait zich net voor het eerst helemaal om :|! :D:D:D

6. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Mijn dochter lag in stuit en weet niet of dat de reden is, maar die wil het liefst nu al wat meer rechtop ipv liggend. Ik leg haar vaak wat schuin tegen mij aan en dat vindt ze geweldig want dan kan ze de hele kamer doorkijken..

Sjarrel je zoontje draait zich nu al helemaal om! Is dat niet ontzettend snel?

7. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    hij heeft het net 3 keer gedaan....
    en hij is zowieso heel erg snel....

hij ligt ook op zun buik met zun borst helemaal omhoog....
    en dat nu al zowat een maand... zie de foto's

8. Secretje

Secretje Actief lid

28 aug 2006
    372
    0
    0
    Eventjes met hele goede ondersteuning kan denk ik geen kwaad, maar wat betreft het zitten wordt toch afgeraden om het voor de 6 maanden te doen. Het rugje van je kindje is nu nog erg kwetsbaar doordat de botjes nog flink moeten harden.
    Als je kindje er wel heel erg vroeg bij is en het echt helemaal zelf doet is het een ander verhaal. Dan zijn ze er echt aan toe.

9. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik zou het ook niet doen iig voor de 6 maanden. In bijvoorbeeld een kinderstoel mogen ze ook pas zitten met 9 maanden en dat is ook niet voor nix denk ik ;)

10. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mijn dochtertje heeft ook in stuit gezeten en vind het geweldig om rechtop te zitten als er een boer dwars zit zit ze ook rechtop op schoot met me ene hand heb k onder de oksel en de andere steun k der nek anders kan ze echt niet van de boertjes afkomen mischien omdat ze dan niet recht zit
    zal het eens vragen op het cb dinsdag dan krijgt ze der 1e prik
    gr marline

11. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Die van mij (ook toevallig Damiën ;)) die had dat met willen staan op die leeftijd.
    Hij deed z'n hoofdje voor de eerste keer zelf meteen omhoog houden toen hij meteen na de bevalling op m'n buik werd gelgd met z'n gezicht naar beneden haha
    Hij wou mij helemaal niet zien maar alles om zich heen.
    Hij deed dan al hij vroeg z'n voeten neerzetten en pogingen om te blijven staan.
    Heel moeilijk om dat op schoot tegen te houden als dat echt is wat ze willen.
    Die van mij werd dan ook erg onrustig als ik 'm niet liet stan.
    Ik deed het hel soms...mar zorgde e we voor dat ik 'm genoeg odersteune zodat hij nitecht opz'n eien ewch lende.
    Dat s met zitten natuurijk minder makkelijk.
    Iig veel succes met je ondernemende ventje ;)

12. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    maar als ik hem til (draag) dan zit hij toch ook... heb 1 hand onder zun kont en de andere is vrij...
    hij houd zelf zun hoofd recht dus die hoef ik niet vast te houden... ik loop met hem precies hetzelfde als hoe je een boer laat doen

13. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    huh..Eslem zit allangggg (nouja niet dat ze het zelf doet..ik zet haar zittend neer) ik zet haar altijd zittend op de bank :) en ze zit ook bijna altijd zittend op mijn schoot..ze vindt het fijn hoor..
    Als ik haar op de bank zet doe ik wel kussentjes om haar heen zodat ze niet om kan vallen..

Ook vindt ze het prachtig om te staan..als ik haar met haar buik naar mijn buik leg (en ik zit dan) dan zet ze haar voetjes af en gaat staan :D

14. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    nicky is nu 6 maanden en kan al heel kort alleen zitten wil zelf ook iet anders meer nu hij het door heeft hoe hij moet zitten. er werdt mij ook door het cb gezegd dat hij niet mog zitten of staan maar hij doet het zelf met ondersteuning van ons

15. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    mijn zoontje is nu 2 maanden en 2 weken en zit al sinds een maand rechtop tijdens de fles
    aangezien hij gaat spugen als ie liggend ze flesje drinkt moet dat wel.
    en hij zit ook weleens rechtop in ze wipstoelte en gaat allemaal hartstikke goed heeft geen last van ze rug dus kan geen kwaad om hem juist te jelpen waneer die zelf aangeeft dat ie rechtop wil gaan zitten

16. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Evi kan ook al heel goed zitten met ondersteuning van ons. Ze probeert ook telkens zelf te gaan zitten.
    Ik neem aan dat als het ruggetje niet sterk genoeg is ze dat ook niet kan.....En elk kind is verschillend.
    Een buurvrouw van mij heeft een kindje van 9 maanden en die trok zichzelf met 7 maanden al op aan de box. 'nee, dat mag echt nog niet' zei het cb....Ja, hallo, wat moet je dan? Kind vastplakken op de grond? :confused: :)

Ze geven het volgens mij zelf aan, en ik denk niet dat als ze het kunnen dat het veel kwaad kan hoor... :)

Groetjes,
    Daan

Deel Deze Pagina