Voorzieningen baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bloem2310, 7 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben 1x met de kinderwagen met de trein geweest. Echt een ramp. De enige plek waar je zelf kon zitten en de kinderwagen kon parkeren was de invalideplek in de stiltecoupé. Wie dat verzonnen heeft? Er zijn volgens mijmaar weinig rolstoelers die jet avontuur van een treinreis zonder begeleider aangaan. Maar die moeten als extra straf boven op de anti-invalide-mentaliteit voor straf ook nog eens een hele reis hun mond tegen elkaar houden. Met een kinderwagen is een stiltecoupé natuurlijk ook niks, de meeste kleine ukken zijn niet compleet stil tijdens zo'n rit.

Vervolgens kwam ik aan op station van bestemming. Perron zonder lift. Kun je dus in die drukte met je kinderwagen via een roltrap proberen er te komen.

Het kan nog ergens, trouwens:
    http://www.libelle.nl/mensen/actueel/buschauffeur-rijdjt-weg-buggy
    Rotterdamse tram rijdt weg met baby zonder moeder|Binnenland| Telegraaf.nl

Nee, ik ben het me je eens: OV en kinderwagen is waardeloos.

2. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Kan me je frustratie indenken!!
    Weet je waar ik me aan erger? dat er niet standaard in restaurants of openbare gelegenheden een plek is om je kind fatsoenlijk te verschonen! Moet je je baby of dreumes die nog niet kan staan op de grond leggen op een vieze vloer(waar ook vaak nog weinig ruimte is). Bah!! Onze dochter is nu goed zindelijk aan het worden, maar dan kom je op het volgende probleem, ze klimt op de wc en zit dus overal aan, bah!!! Ik til haar er op maar ze wil even alleen plassen, alleen dan zakt ze zowat in de wc en houd ze zich vast aan de toiletrand. Nou heb ik geen smetvrees maar op zulke momenten wel! En dan wil je haar handen wassen, kun je dr op gaan tillen bij een wasbak. Zet als restaurant houder ff een opstapje neer....

Er is nu zo'n reclame op tv over gehandicapten die bijna nergens naar binnen kunnen, nou, eindelijk word er aandacht voor gevraagd, ik snap hun frustratie maar al te goed met een kinderwagen enz.

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik heb inderdaad mijn eigen auto waar mijn rolstoel met gemak inpast en zal echt niet zonder iemand die mijn rolstoel in een bus/trein kan tillen reizen. Maar da nog is het inderdaad bedroevend slecht gesteld met de voorzieningen van gehandicapten in veel openbare dingen in Nederland. Mensen zijn gauw van de rel als ik met rolstoel binnen wil komen ergens, o jee past dat wel, ehh hoe gaan we daaromheen manoeuvreren.
    :D gelukkig heb ik daar poep aan.

Deel Deze Pagina