De vriendelijke dame van de poli.

Discussie in 'Miskraam' gestart door Zena, 31 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Wat ik nou weer meegemaakt heb....Echt belachelijk!!

Ik belde de poli, omdat ik weer een miskraam heb gehad. Voor ik onze dochter kreeg, heb ik er ook 2 gehad, toen is er wat bloedonderzoek gedaan, maar 1 van de onderzoeken (factor V leiden) is toen niet gedaan en toen ze daar achter kwamen, was ik weer zwanger en kon het niet.
    Dus dit legde ik uit aan de poli-mevrouw, met de vraag voor een afspraak bij de gyn.
    Poli: wat voor onderzoek was dat dan?
    ik: Factor V Leiden
    Poli: oh maar dat heb je niet, want je hebt een kind.
    ik: nou ja, ik zou toch graag een afspraak willen, er zijn wel meer onderzoeken die ze doen.
    Poli: oh ja? Wat dan? Dat zou ik wel is willen weten dan...
    ik: uhm.....nou ja....uhm, vormafwijkingen enzo.
    Poli: Dat is een uterus bicornicus, heb je niet want je hebt een kind.
    Ik: mevrouw, ik wil gewoon een afspraak met een gynaecoloog!
    poli: dat kan niet, dan heb je een verwijzing van je huisarts nodig.

Belachelijk toch!! Net alsof ik, doordat ik al een kind heb gekregen, geen recht heb ok verdriet en antwoorden. Ze hoefde echt niet met me mee te huilen, maar goh mevrouw wat vervelend van u had ook wel netjes geweest.
    Overigens heb ik een verwijzing van de dokter en na veel vijven en zesen voor 20 april een afspraak.
    Ik weet ook wel dat ze ws niet zoveel zullen doen (want ik heb al een kind, I know), maar ik wil gewoon "iets"doen. Nu voel ik me zo machteloos....

2. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ja, sommige mensen kunnen zich erg slecht inleven in de situatie van een ander.
    dat noem ik bot.
    maar goed......god weet hoe ongelukkig dat mens is......
    laat ze maar lekker, jij hebt je afspraak!

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

Jemig, wat een verhaal. Dit heb ik ook vaak meegemaakt hoor, dat ze aan de telefoon heel bot zijn bij Gynaecologie. Dan heb je net een miskraam gehad, of je zit er nog middenin, en dan krijg je zo'n trut aan de lijn die kennelijk gefrustreerd is dat ze het nooit tot arts heeft geschopt en je dus maar een portie onzin gaat verkopen.

Veel vrouwen met FVL hebben een kind, trouwens, maar toch heb je een groter risico op stollingsproblemen (en stolsels in de placenta) waardoor het wijs kan zijn om ontstolling te gebruiken tijdens de zwangerschap.

Om een hysteroscopie zou ik ook vragen. Naast vormafwijkingen en tussenschotten, kunnen ze daarmee ook zien of je een chronische ontsteking hebt waardoor je steeds miskramen krijgt. (Kreeg ik vorige week in het UZ Gent te horen nadat me in Nederland al een aantal keer een hysteroscopie geweigerd was omdat het zinloos zou zijn.)

Ik heb een heel lijstje met bloedonderzoeken die bij mij gedaan zijn.
    Dat kan ik je wel pb'en als je wilt.

En ga vooral naar een andere gyn als je niet serieus genomen wordt.

Suus

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ah gadverdamme :(
    Ze leest bijna de antwoorden op uit zo'n formulier...

Een beetje medeleven had inderdaad op zn plaats geweest.

Sterkte en ik hoop dat je gyn normaal reageerd anders inderdaad naar een andere gaan zoals Suus al zegt.

5. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    @ suus, als je me dat even wilt pb'en graag!
    Ik kom graag goed beslagen te ijs. De gyn waar ik heen ga heeft mn bevalling gedaan en me een paar maanden daarna nog een keer geopereerd. Het is een fijne vent. Dus ik heb goede hoop dat hij me niet zo met een kluitje het riet in stuurt.

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ga ik doen! Succes en laat me weten hoe het afloopt, als je wilt.

Suus

7. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Wat een belachelijke reactie van dat mens zeg:x
    Beetje medeleven had wel op z'n plaats geweest!

Goed dat je zo voor jezelf opkomt hoor! En fijn dat je alsnog die afspraak hebt staan!

Dikke knuff en ik denk aan je

8. Trees

Trees Niet meer actief

Nou ja zeg wat een belachelijke reactie en daarnaast is het ook nog onzin wat ze roept.

Veel succes bij de gynaecoloog en werp t.z.t. de poli-mevrouw nog maar een vuile blik toe!

9. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

13 jan 2010
    450
    0
    0
    Ohwww wat gaan we krijgen?:$ Zo'n troela aan de tel was ik gelijk naartoe gestapt en der een lesje geleerd... Zo'n grote smoelwerk hoeft ze echt niet tegen mij op te zetten!! :x

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Jeetje zeg wat een belachelijk mens. Ik zou een klacht indienen als ik jou was of als je bij de gyn bent aan het einde nog even vertellen hoe zijn collega's te werk gaan. Sterkte!

11. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ja, ik was echt even uit het veld geslagen door die reactie. En ik ben echt niet op mn mondje gevallen hoor!
    Belde daarna de huisarts voor een verwijzing (die vond het niet meer dan logisch dat ik terug wil naar de gyn) en die zei ook, die een klacht in. Maar dat vind ik meteen weer zo wat. Ga het er zeker met de gyn over hebben, want ze is echt buiten dr boekje gegaan vind ik.

12. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Wat een belachelijke reactie zeg!

Ik vind sowieso dat als je al een kindje hebt en ook miskramen hebt gehad, dat "ze" (en dan bedoel ik gynaecologen) vinden dat je al snel zeurt. Want tsja, je hebt toch al een kind, gewoon pech etc. wat zeur je nou?! Helaas hier ook ervaring mee.

13. sita80

sita80 Actief lid

10 dec 2009
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn zussen hebben ook v leiden
    maar hiermee kun je wel degelijk kids krijgen
    mijn oudste heeft een dochter van 16 en toen ze haar nieuwe man ontmoete gingen ze er weer voor na 5 mk kwamen ze er achter hoe het kwam daarna is ze zwanger geraakt van mijn neefje en nichtje
    het eenigste is dat je niet thuis mag bevallen en dat je in het begin assprines moet slikken

gr.sita

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dag Sita,

De meeste vrouwen met Factor Vijf Leiden kunnen inderdaad gewoon kinderen krijgen. Helaas is er een kleine groep vrouwen met Factor V Leiden die ondanks bloedverdunners alleen maar miskramen krijgt en geen zwangerschap kan voldragen. Hoe dat kan, weet men niet. Artsen beweren zelfs dat bloedverdunners bij dat soort vrouwen in het geheel niet helpen. En ik ben daar een van. Het is dus helaas niet zo simpel als jij beweert.

Suus

15. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Als ze het allemaal zo goed weet dan hadden ze wel iemand anders achter de telefoon gezet om afspraakjes te laten inplannen en haar gynecoloog gemaakt. Dat is ze niet dus lekker laten lullen idd. Dat is volgens mij gewoon een kwestie van interessant willen doen, veel woorden weinig inhoud dus:)

Jij hebt lekker je afspraak binnen, dus f-it:D

Deel Deze Pagina