Xxs

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door fleur24, 21 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Hallo,
    Heb net bij uitzendinggemist even naar XXS gekeken.. Vind eht zo erg voor die mensen dat ze gevangen worden gehouden voor Anorexia.. Heeft iemand het gezien?? Vond het ook vooral voor die jongen heel erg allemaal. Al bijna 3 jaar verstoppen en zo'n vervelende collega die denkt dat dwingen tot eten helpt...
    Wou ik ff kwijt

Groetjes

2. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ja ik heb het ook gezien, verschrikkelijk.
    Maar zijn collega's wisten toch niet dat hij anorexia heeft? Ik kan me dan wel voorstellen dat een jongen (was volgens mij nog niet zo heel erg oud) dan grapjes gaat maken, omdat een collega niet eet.
    En ik denk ook dat veel mensen denken dat het een levenswijze is i.p.v. een ziekte, maar zoals je ook aan dat wat oudere meisje zag kiezen ze er echt niet bewust voor. Die wilde er heel erg graag vanaf komen.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.504
    113
    Wat ik ervan begreep wisten maar 2 collega's van die jongen wat er aan de hand was (welke weet ik niet)
    De jongen waar die eerst mee deeg stond te rollen wist ook van niets totdat de precentratrice het hem vertelde.

Lijkt mij als ouder ook verschrikkelijk zoals dat meisje met pijn en moeite haar brood naar binnen werkte, ik voelde al onmacht.

Groetjes Anita

4. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Toen dat stukje dat ze oliebollen aan het maken waren wist iedereen het inmiddels al geloof ik (heb ook dat gesprek op bonus materiaal gezien). Maar dan nog nee is nee... Het is ook een grote onmacht. Mijn zus heeft dit ook (gehad). En je kan er niks mee als buitenstaander. Je ziet iemand langzaam verhongeren en je kan niks. Vooral als ouders is dit echt onbeschrijvelijk verschrikkelijk.
    Groetjes

5. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    welke zender was het, verveel me ga ff kijken.

6. sannoukje

sannoukje Lid

22 jul 2006
    86
    0
    0
    Heb het uiteindelijk wel gekeken alhoewel ik er huiverig voor was, omndat ik zelf lang tegen de ziekte heb gevochten.
    Maar ik vind dat yvon jaspers dat altijd mooi doet, dat soort programma's , dus ik heb het toch maar gekeken.Maar wel alleen.Het is een rotziekte, en ik ben blij dat mensen zo iets meer een idee krijgen van wat het inhoudt.

7. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.752
    904
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Een vriendin van mij is al bijna 10 jaar bezig om er vanaf te komen.

8. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Gewoon bij uitzendinggemist.nl en dan xxs..
    Het is ook een kl*te ziekte.... Als ik zag wat het met mijn zus deed en met ons gezin. En met mij als klein meisje zo kijken hoe je zus op het randje balanceerd en er aan onder door lijkt te gaan, pff erg zwaar. Ben ook blij dat dat programma er is want er zijn nog steeds mensen die in de veronderstelling zijn dat het wel mee valt en dat ze "er zelf voor kiezen" echt bizar!! Hoop dat die mensen er ook naar kijken en dus zien dat het echt geen keuze is..
    Groetjes

9. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    ik zag ook de reclame, ga het nu ff terugkijken!
    Het is echt vreselijk sowieso.

10. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Oei, wat een naar programma, schoot elke keer vol!

11. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Tis er nu weer op.

Wordt (weer eens) gefilmp in de kliniek waar ik ook opgenomen ben geweest. 't Rintveld

12. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Pfff... zwaar om te zien! Maar wel goed dat er nu meer aandacht voor is. Ook dat het niet perse om slank zijn gaat, maar om macht en controle hebben over je leven... Het helpt niet als mensen zeggen dat je te mager bent, dat je slanker bent dat iedereen die ze kennen, oid. Daar gaat het niet om.
    Ik hoop dat we ook te zien krijgen of/dat die meisjes er weer uit komen, dat zou echt wel heel mooi zijn!

Deel Deze Pagina