Wie herkent dit? Ik heb vorig jaar juli mijn ogen laten laseren en ik had tot voor kort perfect zicht. Nu sinds een week of 4 zie ik later op de dag minder en merk ik dat ik op mijn werk weleens mijn ogen dicht moet knijpen om beter te zien op het bord als een leerling iets presenteert. Zou dit met de zwangerschap te maken kunnen hebben? Ik lees meer verhalen over vrouwen met verminderd zicht tijdens de zwangerschap. Bij de meeste herstelt het zich na de bevalling. Ik hoop dat het iets tijdelijks is, want het laseren heeft mij 3000,- gekost. Gelukkig heb ik 3 jaar "garantie" op de behandeling en zou ik eventueel nogmaals kunnen laseren mocht het niet beter worden. Zijn er meiden die dit herkennen?
Ik heb mijn ogen niet laten laseren...(nie nodig.. ze zijn gewoon goed). maar bij mijn eerste zwangerschap moest ik dus ook knijpen met mn ogen om de ondertiteling te lezen... dus na de zwangerschap mn ogen laten meten.. waren nog steeds perfect... Na een half jaar waren ze gewoon weer goed... Nu heb ik het dus weer... als ik buiten loop zie ik in de verte dus niet welke bus er staat.. en weer de ondertiteling die ik niet goed kan lezen... De vk zei idd tegen mij ook dat t bij de zwangerschap hoort.. Dus ik maak mij niet druk.
Ik zie ook al een tijd minder scherp hoor. Ogen zijn sneller droog. En mn lenzen gaan dus al optijd uit. Dat helpt wel iets. Ik zie ook veel sneller vlekjes als ik heel even richting een lamp of zon kijk
Gelukkig ben ik dus niet de enige! Fijn te lezen meiden! Hopelijk wordt het na de zwangerschap dus inderdaad beter!
Hoort helaas bij de zwangerschap. Zie tegenwoordig met bril op net zo weinig als voor de zwangerschap zonder bril Heb nieuwe bril gekocht na vorige zwangerschap en bij de opticien raadden ze me destijds ook aan om pas mijn ogen op te laten meten zodra ik ontzwangerd (is dat een werkwoord?) was. Door hormonen worden de banden in je lichaam week (toch?) en daar horen je oogspieren blijkbaar ook bij
Hai! Ik ben ook gelaserd, een aantal jaar geleden. En na 1 jaar begon ik langzaamaan weer steeds slechter te zien. Inmiddels ben ik ook weer brildragend, althans met autorijden en tv kijken. Ben nu voor het eerst zwanger, en merk niet perse een verslechtering. Maar merkte dus wel verslechtering een jaar na het laseren!
We hebben weer hetzelfde meid Al heb ik een dusdanige afwijking dat laseren niet kan, maar ik merk dat ik in de loop van de dag pijn krijg aan mijn ogen wanneer ik mijn lenzen draag. Met mijn bril weinig last van
Hier ook: gelaserd in 2004 met een sterkte van -2,50, weer aan de bril 2,5 jaar later. Gelukkig volledig vergoed door de verzekering. Nu weer terug bij af, -2,50. Ook ik had het idee dat mijn ogen verder achteruit waren gegaan, maar bij nameten bleek dat de sterkte toch gewoon gelijk was gebleven. Het zat bij mij tussen de oren, maar een collega vertelde dat haar ogen tijdens de zwangerschap achteruit waren gegaan, maar dat het ook niet herstelde. Ik hoop dat het bij jou tijdelijk gaat zijn.
Dit verbaasd me toch, om heel eerlijk te zijn. Was he niet mogelijk om dot te herstellen of ben je iet terug gegaan? Er zit toch gewoon 'garantie' op? Ik heb het nooit door de opticien laten nameten, maar ik had vorige zwangerschap ook het idee dat ik minder goed zag. Nu linkte ik dat meer aan de vermoeidheid die bij de zwangerschap hoorde. Nu is het weer gewoon normaal.
Slechter zien kan bij de zwangerschap horen. De opticiën zei het een aantal jaren geleden al eens tegen mij. Dat ze vrouwen hadden gehad in de zaak die oogproblemen hadden en dat ze eerder wisten dan de vrouw zelf dat ze zwanger was. Waar ze dat precies aan konden zien weet ik even niet meer. Of het met de oogdruk te maken had of met het zicht. Maar er kan dus wel het e.e.a. tijdelijk veranderen tijdens de zwangerschap qua zicht. Zie ook onderstaande link(net even snel gegoogled): Zwangerschap en oogzorg
In de zwangerschap verslappen alle spieren toch? Het lijkt me logisch dat het met de oogspieren ook kan gebeuren en dat als je er gevoelig voor bent, dat ook eerder doorhebt. Ik heb overigens alleen problemen met mijn lenzen bij mijn luie oog. Sterkte +4.50 cill. -6.00. Ad. Ik zag dat het al genoemd was van de spieren. Slecht gelezen En Pip: volgens mij komen de spikkeltjes van de inspanning. Ik heb het alleen met lenzen in en nooit met bril. Mijn ogen doen dan dus echt zeer.
Ik hoop dat het toch echt beter gaat worden, zou zo zonde zijn van de laserbehandeling... Ik kan helaas geen lenzen verdragen, dus ik zou dan weer aan de bril moeten. Niet dat ik het zo heel erg vind, maar ik heb juist gelaserd om hier van af te zijn. Maar goed, laten we eerst maar eens afwachten hoe het na de bevalling gaat zijn. Gelukkig heb ik nog "garantie" mocht het echt minder zijn geworden.
Ja dat klopt. Ik heb "levenslange garantie". Ik ben inderdaad niet teruggegaan. Ik had behoorlijk slechte ogen (-7) en nu -1,5. Het is dus niet te vergelijken met hoe het was. Na exact 1 jaar ging het weer langzaam achteruit. Ik vind het eerlijk gezegd wel prima zo. Mocht het nu nog veel slechter worden, dan ga ik er over nadenken om weer terug te gaan. Heb er toch behoorlijk voor betaald. Aan de andere kant; ze hebben al een keer in mijn ogen lopen wroeten, en als het kan, laat ik het daarbij.
Ik ook ogen laten lazeren een jaar of 5 terug maar bij beide zwangerschappen geen last van slechter zicht. Gelukkig maar! Hopelijk komt het zicht weer volledig in orde bij jou!
Ja dat kan. Ik was bezig met het laser traject. Vooronderzoek gehad, moest alleen nog wel een afspraak maken voor de behandeling. Toen bleek ik zwanger te zijn, en dan mag je niet laseren, omdat je zicht onder invloed van hormonen kan veranderen. Geloof dat het met het verdwijnen van de hormonen (na zwangerschap) weer als vanouds moet worden. Mag pas weer het traject in een half jaar na bevalling (of een half jaar na stoppen borstvoeding).
Mijn ogen zijn minder droig, maar ik vind letters wel iets sneller te klein. Gaat weer over schijnt, dus over een poosje maar eens een nieuwe bril.
Ik liet aan het begin van de zwangerschap weer eens mijn ogen meten, merkte dat zicht weer wat slechter werd. Schrok me dood want ik was van -3,75 naar -4,75 gegaan. Opticiën zei toen ook dat het waarschijnlijk door de zwangerschap kwam... Hoop dat het na de zwangerschap weer wat beter wordt!
Heb trouwens wel een nieuwe bril met die sterkte!misschien heb ik liever dan dat mn ogen zo blijven wist niet dat zoveel vrouwen dit hadden....
Ik heb het sinds deze week! Dacht dat het aan mij lag, denk zeg het maar tegen niemand hahaha. Dacht net nog, zo mn ogen gaan hard achteruit! Nou hopen dat het niet waziger word!