Obstipatie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kikibo, 18 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Na een miskraam eind juni/begin juli ben ik nu weer zwanger. Ik wil het nog niet zo geloven en durf niet blij te zijn, ik vind het heel eng (maar dat terzijde).
    Ik begin nu weer last van obstipatie te krijgen. De vorige zs heb ik hier heel veel last van gehad vanaf week 4 ongeveer. Nu dus begint het dus weer (ben nu of 5w 5d, of 6w 1d).

Wat kan ik nog meer doen naast: bruinbrood eten, veel fruit en groente en veel water drinken?

Ik denk erover om Roosvicee Lacto te kopen, maar mag ik dit wel drinken? En zo ja, hoeveel mag ik daarvan drinken? Of heeft u misschien nog andere tips voor mij? Vorige keer ben ik ontbijtkoek gaan eten (dat hielp), maar ik heb begrepen dat je daar ook weer niet teveel van moet eten, dus dat durf ik niet meer te eten. :oops:

Hopelijk heeft u tips voor mij, alvast bedankt voor uw tijd.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Je bent al goed op weg, wat ook goed helpt is lijnzaadoliecapsules. Deze kan je halen bij elke drogisterij ook etos of kruidvat. Start met 2 maal daags 1 capsule je merkt vanzelf of je wat meer of minder nodig hebt. Deze olie kan geen kwaad voor de zwangerschap en je kan hier ook niet 'gewend'aan raken.
    De activia toetjes helpen ook echt.

Imke

Deel Deze Pagina