Een paar weken geleden had ik voor manlief 2 paar schoenen online besteld, erg leuk maar helaas een te smalle pasvorm dus ik heb ze retour gezonden.. nu vorige week begon ik het toch lang te vinden duren voor ik iets hoorde en had nog geen geld retour ontvangen dus contact opgenomen met de webshop, hadden ze het pakket nog niet retour ontvangen.. of ik het verzendbewijs kon doorsturen Ik het verzendbewijs ingescant , mailen en later word ik teruggebelt dat ze contact hebben gehad met PostNL en dat met die pakketcode een pakket van maar 180gram is bezorgt op een heel ander antwoordnummer. nou 2 paar schoenen zijn in geen geval 180 gram en het retour adres stond er goed op want dat was gewoon een sticker die op de retourbon zat nu komt het.. de webshop zegt hiet niets mee te kunnen doen omdat het hun fout niet is, en PostNL zegt gewoon het niet te snappen en kunnen er ook niets mee wie is er nu aansprakelijk ? Ik heb een verzendbewijs met de juiste adresgegevens dus ik neem niet aan dat ik nu gewoon kan fluiten naar het bedrag ? geen schoenen + geld kwijt , kan toch niet zo zijn lijkt me ?
Volgens mij is het terugsturen op eigen verantwoordelijkheid. De webshop kan hier toch inderdaad niks aan doen lijkt me. De fout lijkt mij bij PostNL te liggen. Ik zou danzelf niet meteen genoegen nemen met 'we snappen het niet'. Als ze het niet snappen moeten ze het even uitzoeken bij meneer postnl.
Uitzoeken doen ze bij post NL pas wanneer het aangetekend en verzekerd voor 500 is verstuurd à 8,05 En dan nog is het een maandenlang getouwtrek over en weer van postNL Op het verzendbewijs dat jij in handen hebt moet dan toch wel de juiste gewichtsaanduiding vd schoenen staan?
Je mag niet retourneren via postnl? Wehkamp site: Ben je onverwacht niet thuis wanneer onze afhaaldienst komt? Onze ophaaldienst doet een bericht in de bus met informatie over de vervolgafspraak. Artikelen die door de fabrikant zijn geleverd, moeten ook teruggestuurd worden aan de fabrikant. Hiervoor kun je online geen afspraak maken. Kleinere artikelen kun jehet gemakkelijkst naar een DHL Servicepoint brengen. Wil je specialistische artikelen binnen de zichttermijn retourneren, dan kun je het beste contact met ons opnemen voor het maken van een afspraak. wehkamp.nl werkt niet meer met retourneren via TNT Post. Kies je ervoor je bestelling op een andere manier te retourneren dan hierboven beschreven, dan komen de frankeerkosten voor eigen rekening.
Ja ze hebben me nu een formulier doorgestuurd wat ik moet invullen en terugsturen als ' zoektoch naar het pakket ' aangezien he betreffende pakket blijkbaar ergens anders bezorgt zou zijn ( wat niet klopt aangezien dat 180gram zou zijn ) maar dacht misschien is er iemand aansprakelijk te stellen ( postnl? ) als zijnde dat ze verzekerd zijn voor zulke gevallen ofzo
Ik heb niet bij wehkamp besteld Bij een andere grote webshop , vrijwel enkel schoenen verkoop op het retourformulier zat een sticker met retouradres van het antwoordnummer, dus kon het zo bij het postkantoor afgeven
Ik heb niets betaald ivm het een antwoordnummer is op het verzendbewijs staat een pakketcode , het adres waar het heen gegaan is, datum/ tijd/ postkantoor maar geen gewicht
Oh hier staat altijd het gewicht op het bonnetje wat ik mee krijg samen met de track en trace code, of het nu een envelop is met bijv een spel, of bijv een retourzending schoenen En wat zie je dan als je de track en trace code invoert? Staat het pakket daar wel op afgeleverd? Als je de track trace code invoert moet daar staan welk antwoordnr jij het wou retourneren, en waar het is afgeleverd, en als dat niet met elkaar matched is het vreemd
als ik de code invoer samen met de postcode/antwoordnr krijg ik dat de zending niet gevonden word. PostNl heeft enkel op de pakketcode gezocht blijkbaar en daaruit bleek dat ze is afgeleverd bij een adres in Leeuwarden maar dat kan het pakket niet zijn omdat dat 180gram is wat en waar het mis is gegaan weet postnl dus ook niet dus stellen ze een onderzoek in na dat ik vanalles moet invullen. maar ben er bang voor dat ik het gewoon kwijt ben baal er echt van
O nou hier lijkt hetzelfde is,het een winkel beginnend met een o?? Op mijn track en trace staat nl dat het op 1 juni op het adres afgeleverd is daar. Maar ze liepen heel erg achter ivm de sale.
Even een stukje rechtspraak er tegenaan gooien hoor . Volgens mij sta jij in je recht als ik dit lees. Kwam het van de week toevallig tegen op m'n werk: Bij niet-aangetekende verzending van stukken geldt als uitgangspunt dat [TS] aannemelijk moet maken dat het stuk is verzonden. Gelet op de situatie van de postbezorging is het vermoeden gerechtvaardigd dat verzonden post ook op het vermelde adres ontvangen wordt. [TS] kan dan ook in eerste instantie volstaan met het aannemelijk maken van verzending naar het juiste adres. Het is dan aan de geadresseerde om het vermoeden van ontvangst te ontzenuwen. Daarvoor moeten feiten worden gesteld op grond waarvan de ontvangst redelijkerwijs kan worden betwijfeld. Geen idee of dat hier ook zo van toepassing is. Maar het klinkt in ieder geval erg interessant
dankje Moenie, mag ik vragen vanuit welke Bron dat is, dan heb ik dit in ieder geval als extra aanvulling
Ik ben geen jurist hoor dus misschien trek een totaal verkeerde conclusie! Vindplaats www.rechtspraak.nl, LJN-nrL BW5954