Nachtdiensten redenen??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Q1987, 28 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Q1987

Q1987 Niet meer actief

wat voor redenen kan ik gebruiken om geen nachtdienst te hoeven draaien? (dit omdat ik vele nachtendraai en binnenkort me eerste iui heb)
    en ik dus graag wat regelmaat wil hebben ter bevordering van het process? of zeggen jullie Dat maakt niets uit nachtdiensten en iui, dus niet aanstellen gewoon werken in de nacht:( lig er wakker van nl. :p

kan namelijk geen reden verzinnen (aangezien ik een erg slechte band heb met.mijn leidingevende kan ik niet eerlijk zijn mbt iui)

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik zou het vragen aan de gynaecoloog,of het invloed heeft of niet

3. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Ik zou het ook aan de behandelend arts even vragen of het invloed heeft.
    Ik kan me voorstellen dat je alles wil doen om ook de iui goed te laten verlopen en als je daar enigzins invloed op hebt je dat ook zo goed mogelijk wil doen. (wij zouden ook met iui beginnen)

Maar mijn ervaring is dat je ook zwanger, al dan wel of niet geinsemineerd, kan raken als je nachtdiensten draait en dan ook het vruchtje gewoon blijft zitten.
    Van mijn zoon raakte ik zwanger terwijl ik in de beveiliging werkte en veel nachtdiensten draaide. Ten tijde van de bevruchting heb ik ook een reeks nachtdiensten gedraaid en 2 dagen voor mijn positieve test ook nog 3 nachtdiensten......

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.304
    2.586
    113
    volgens mij maakt het niet zo veel uit. en als je gyn zegt dat je het beter niet kunt doen dan zou ik ook geen smoesjes verzinnen maar dit gewoon bespreken met de leidinggevende.
    De kans dat je dan iets gedaan krijgt lijkt het me meest reeel.

5. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Volgens mij hoef je als zwangere geen wisseldiensten te draaien toch?

Ik zou t idd even overleggen met je gyn..succes!

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    desert maar ze is nog niet zwanger toch...

7. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik zou het navragen en stel dat het wel effect zou kunnen hebben zou ik toch eerlijk zijn .......

8. Dana

Dana Niet meer actief

Ik zou geen smoesjes gaan verzinnen als je relatie met de werkgever al slecht is, dan zou hij dat tegen je kunnen gebruiken, zulke dingen komen altijd uit namelijk.

Even overleggen met je gynaecoloog inderdaad, als je die achter je hebt staan hoef je geen excuus te verzinnen en is het gewoon een (medisch) feit :) .

9. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Nee klopt, ik zag t......was nog niet helemaal wakker haha

Maar goed, als ze straks zwanger is, weet ze dat ook meteen haha

10. Q1987

Q1987 Niet meer actief

Aangezien jullie nu geen inschatting kunnen maken hoe het bij mij op mijn werk is, is het absoluut uitgesloten dat ik dit kan bespreken met mijn leidinggevende.

Maar zal het eens vragen aan de gyn.
    alloewel ik nog geen reden heb staan wat ik als alternatief kan zeggen

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.451
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Onregelmatig werken, in de nacht werken kán van invloed zijn op je cyclus.

Ik snap je vraagstelling wel, maar ik vraag me af of het realiseerbaar is bij IUI om dit voor elkaar te krijgen. Wellicht als je door zou moeten voor IVF zou ik het wel aan pakken, zodat je dan geen nachtdiensten kunt krijgen, maar voor IUI denk ik niet dat dit echt haalbaar is.

Anders eens een afspraak met je Arbo arts aanvragen??

Ik nam trouwens 'gewoon vrij door me ziek te melden' vanaf het moment van punctie t/m de eerste wachtweek... Ik heb ook pogingen moeten slikken&spuiten zonder dat het IVF (of IUI) was omdat manlief zijn zaad goed in orde is. Bij die pogingen ging ik steeds gewoon werken. Maar omdat ik IVF(/ICSI) zo ontzettend heftig vond en ik mijn kansen zo optimaal wilde maken, koos ik voor deze oplossing. Ik werk namelijk ook in de onregelmatige dienst (zorg).

12. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Als jij voldoende rust krijgt kunnen nachtdiensten geen kwaad.
    Dus ik zou niet moeilijk doen en geen smoesjes verzinnen.
    Anders krijg je daar weer stress van.
    Dus gewoon gaan werken en zorgen dat je voldoende rust krijgt.

Deel Deze Pagina