Ik krijg met 30 weken een prik met anti-stoffen (ofzo) Ik heb namelijk een negatieve bloedgroep. Om te voorkomen dat er bloedvermenging komt, krijg je hiervoor anti-stoffen (geloof dat mijn VK het zo noemde, kan me vergissen) Nu moet ik 3 dagen voor deze prik mijn bloed laten testen, om te kijken of dit al in mijn bloed aanwezig is??? Heeft iemand hier ervaring mee?? Snap eigenlijk hier de bedoeling niet van.. na 3 dagen hebben ze de uitslag nog niet binnen, maar ik mocht echt niet eerder prikken.. waar doe ik dit dan voor? Ik hoop datr iemand mij dit uit kan leggen, ik heb de VK niet gevraagd, ik wilde daar zo snel mogelijk weg.. Ik had 1 of andere 'meeloper' als onderzoeker, en die had me echt pijn gedaan, met zijn onderzoek, heeft me heel erg op mijn buik gedruk, meende dat ik al 34 weken was. (hoezo kaart lezen) Hij mij ook nog bang maken met de uitspraak: was het de vorige controle wel goed?? Ik was woest, en wilde zosnel mogelijk weg.. Gelukkig was alles goed met ond kindje.. maar ik hoop die kerel nooit weer te treffen. Ben vandaag niet eens volledig gaan werken, zo'n last had ik ervan (gister langs geweest) Groetjes Kalush
Ten eerste bespreek dit wel met je Vk de volgende keer. Dat van die meeloper bedoel ik. Google maar eens op Rhesusfactor, dan zal je waarschijnlijk wel wat meer duidelijk worden over het hele nut ervan.
Ik heb je een pb gestuurd Kalush.. hoop dat het wat duidelijker is voor je. Ze kijken idd of je al antistoffen tegen je kindje hebt aangemaakt, zodat ze je daar evt. voor kunnen behandelen.
Kalush, Ik heb vorige week ook bloed laten prikken om te kijken of er anti stoffen in mijn bloed aanwezig waren. Ik heb zelf bloedgroep A-negatief (blijkbaar zeldzaam) en mocht de kleine resus positief bloed hebben gaat mijn lichaam als er bloed is vermengd anti stoffen aanmaken tegen positief bloed. Afgelopen maandag heb ik de prik met anti D gekregen van de verloskundige. Uit voorzorg wordt de prik gegeven ongeacht wat de uitslag van het bloedonderzoek is. Straks als de kleine is geboren wordt er bloed geprikt uit de navelstreng en gekeken of de kleine resus positief bloed heeft. Is dit het geval krijg ik nogmaals een prik met anti D stoffen. Hoop dat het zo wat duidelijker voor je is!
Ik heb een enorme angst voor bloedprikken in mijn arm, is bij mij toen niet gebeurd, ze hebben na de geboorte de rhesus bij de baby nagekeken en toen kreeg ik een prik in mijn been tegen de antistoffen.
Mijn verloskundige prikt zelf bloed dus ik mag volgende week bloed laten prikken, Hb wordt getest en ik krijg de anti D.... Ben gelukkig niet bang voor prikken En Selin wat toevallig dat we allebei rhesusnegatief zijn en net zo lang zwanger
Sjalleke, Dat is inderdaad toevallig! Leuk zeg! Ja ik wist helemaal niet dat mijn bloedgroep zo weinig voorkwam....tot de zwangerschap. Maar nu zijn wij ook een beetje bijzonder he
Ik heb hier onlangs een programma over op TV gezien. Was erg interessant, want ik wist eigenlijk niet echt wat het inhield! Er was ook een vrouw(middelbare leeftijd) die elke maand bloed gaf, omdat zij door haar bevallingen vroeger, nu nog antistoffen in haar bloed had. Vroeger waren er natuurlijk nog geen injecties, dus haar lichaam had wel antistoffen opgebouwd. Daarvan worden dus de injecties gemaakt die jullie nu krijgen. Er werd ook bijverteld, dat er steeds minder mensen zijn en komen die dus antistoffen in hun bloed hebben (hoeft niet meer vanwege de injecties). Dus dan komen er ook steeds minder donoren voor dit soort injecties. Er werd helaas niet vermeld hoe ze dachten dat op te gaan lossen.
hai; hier ook nog 1 met O negatief ! bloed prikken etc. en de prik vielen echt heeel erg mee allemaal! allemaal routine voor die VK tegenwoordig! x
nou ik denk dat je al behoorlijk wat antwoord hebt gekregen. maar wat betrefd die stagiere, ik zou gelijk bellen, en zeggen wat je ervaring is en dat je niet meer bij deze persoon wil komen. je kan hier voor kiezen weet je, en als jij je er niet prettig bij voelt moet je dat doen. ikzelf ben ook niet zo weg van stagieres, bij mijn vorige bevalling was er een jongen die stage liep, en ik moest toen gestript worden. ik wou ook niet bij hem toen. maar gelukkig moest ik toen bij een andere vk. bij mijn bevalling kwam een stagiere mee, maar het was meer begeleiden wat ze deed. op dat moment kon het me ook niet schelen. ik had niet zo zeer in de gaten wat er om me heen gebeurde. ik weet wel dat ik haar heel hard in haar been heb geknepen. maar dat vond ze niet erg (ze ze )
Hier ook 1!!!! Kheb O-negatief en ik moet ook een prik hebben met 30 weken end aarvoor eerst bloed laten prikken! Laat ik bloedprikken nou echt DOODENG vinden haha!!
Hoi, Ik heb ook O negatief en ben ook geen prikkenheld. Hoeveel prikken krijg je precies???? Groetjes Karin
Ik krijg een prik met 30 weken en een prik na de bevalling en ze nemen wat bloed van de navelstreng af na de geboorte mja daar merken we niks meer van
ik ben ook a-negatief,...afgelopen woensdag naar de verlos geweest,. bloedgeprikt wat word opgestuurd om die antistoffen te onderzoeken en daarna een prik in mn been,. niet erg, voelde daarna een beetje beurs aan,. je moet wel blijven bewegen daarna anders kan die plek hard worden,.
Hoi Ik heb A-neg en mijn man A-pos dus ik krijg ook een prik met 30 weken... Gelukkig ben ik er niet bang van, liever dit dan naar de tandarts hihi Wel raar van die meeloper, en dat hij je zo'n pijn heeft gedaan, heeft hij niet iets beschadigt dan?? Ik zou het nog maar eens na laten kijken als je er nog steeds zo'n last van hebt.. Als je deze prik niet neemt gaat het kindje misschien (bij bloed contact tussen moeder en kind) anti stoffen tegen zichzelf maken en dat willen we natuurlijk niet... dus toch maar de kiezen op elkaar en doorzetten maar Succes
Ja hgoor hier nog een: 0 negatief! Dus ik krijg dat gedoe ook... met mijn bloedgroep ben je trouwens enorm populiar bij de bloedbank omdat het de enige bloedgroep is die aan iedereen toegediend kan worden. Ik werd echt om de zoveel maanden al weer opgeroepen. Maar ja dat zit er nu even niet in...
ik ben A negatief en maandag gaan ze bloed prikken en krijg ik gelijk de injectie uit voorzorg. Ik dacht dat het maar 15 % van nederland was of zitten die allemaal op deze site
Nou Niek, dat dacht ik ook net.. Je leest dat het maar weinig voorkomt in Nederland.. maar hier ind je er genoeg.. Ben blij om te lezen dat er meerdere mensen mee omgaan, ik maakte me toch lichtelijk wat zorgen.. Waarom, en wat als.. Van dat soort dingen. Toch vraag ik me af, waarom dit pas in de 30ste week plaats vind, en niet gewoon in de 12e of 13e week.. dan ben je toch van het zorgelijke af.. Nu kun jij, of je kind antistoffn maken.. Ik heb de vraag ook gesteld bij Japke en/of Mirjam. Ben benieuwd wat het antwoordt hierop is.. Groetjes Kalush