Zou het invloed kunnen hebben?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Groovy87, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Hoi meiden,

Ik zit nu in ronde 1 om zwanger te worden en merk dat ik alleen nog maar bezig ben met zwanger worden... Mijn man is heel nuchter en heeft zoiets van we zien wel wanneer het komt, ik zou willen dat ik dat ook kon maar ik ben er op een of andere manier heel erg op gefocusd.. Herkennen jullie dit? Zou dit ook invloed kunnen hebben op het zwanger worden? Dat je juist niet zwanger wordt omdat je er zoveel mee bezig bent? Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties, of ik de enige ben die zichzelf zo gek maakt of dat er meerdere zijn die dit herkennen!

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hoe kun je nou niet bezig zijn met iets wat je ontzettend graag wilt?
    Ik snap dat niet hoor. Lijkt me reuzenormaal om er veel mee bezig te zijn, vooral als je nog maar net begonnen bent. Dan is alles des te meer spannender en nieuw!

Denken mensen nou echt dat de zaadjes en het eitje denken: goh, ze is er niet mee bezig, laten we haar nu maar gaan bevruchten...
    Of: ze is er te veel mee bezig, laten we maar gauw de verkeerde kant op zwemmen!
    :p

Zwanger worden heeft heel veel met geluk te maken.

Er niet mee bezig zijn, daar geloof ik niet zo in.
    Dan zou er bijvoorbeeld helemaal niemand via de Medische Molen zwanger worden, aangezien je er dan dagelijks mee bezig bent.

3. arabesk

arabesk Actief lid

12 mrt 2011
    202
    1
    0
    schoonmaak
    roeselare belgie
    ik was er ook veel mee bezig. zocht iedere dag dingen op. 2 de ronde zwanger.
    Het is zoals be happy zegt zwanger worden heeft met geluk te maken

4. dphoek

dphoek Niet meer actief

Hoi,

Ik kan je alleen vertellen dat je hier aan het juiste adres bent! Ik denk dat als je niet al te veel reacties wilt krijgen, je beter kunt vragen: wie heeft zichzelf nog NIET helemaal gek gemaakt?:p
    Het is heel natuurlijk en maak je er ook geen zorgen om. Laat het maar gewoon gebeuren. Je zult merken dat je daar je eigen weg in zult vinden. Ik hoop voor je dat je snel zwanger bent, maar als het niet zo snel gaat als je zou willen, dan ga je op een gegeven moment toch afstand nemen. Bij de één gebeurt dat sneller dan bij de ander. Maar ertegen vechten heeft niet veel zin. Je kunt afleiding zoeken, maar dat kan ook maar tot op zekere hoogte. Schaam je er niet voor en trek je ook niets aan van mensen die zeggen dat je er teveel mee bezig bent. Vaak is het goed bedoeld, maar weten die mensen niet goed waar ze over praten.

Neem je tijd hiervoor en praat vooral! Succes!

Groetjes Patricia

5. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Pff wat fijn om jullie reacties te lezen! Mijn man heeft soms wel zoiets van laat het los, je moet er niet zo veel mee bezig zijn, het moet wel leuk blijven, dat soort dingen. En dat snap ik wel, maar ik denk dat het voor een man heel anders is dan voor een vrouw, denken jullie niet? Ik vind het ook gewoon spannend, hoe mijn lichaam gaat reageren zonder pil, hoe mijn cyclus zal zijn, en natuurlijk hoelang het zal duren voor het zover is.. Maar het doet me heel goed om te lezen dat ik niet de enige ben! Dat stelt me wel gerust :)

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Denise: logisch dat je er veel mee bezig bent. Het is ook best een hele stap om voor een kindje te gaan. Ook ik zou willen er soms minder mee bezig te zijn. Ik denk eraan bij het maken van een afspraak, als we het over de vakantie van volgend jaar hebben enz. Helaas is er geen aan/uit knopje voor. Veel succes en hoop dat het snel raak mag zijn (overigens ga je dan ook weer dag en nacht aan je kindje denken...)

7. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Ook ik ben er erg veel mee bezig en probeer het niet zo te zijn. We hebben een dochtertje van 19 maanden en bij haar was ik in ronde 2 zwanger. Ik merk dat ik er nu meer mee bezig ben als toen. Ik heb met mezelf afgesproken om er minder mee bezig te zijn en niks meer op internet erover op te zoeken. Maar kijk op welke site ik nu zit.... Ik kan het gewoon niet laten. Ik denk steeds o ff dit bekijken en o hoe zit dit of hoe zit dat... dus ja het is echt niet gek. De meeste mannen zijn er heel nuchter in.

8. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Toen ik eindelijk alles een beetje begreep en ongv. Wist wanneer mjn ei was zonder een ovu test nodig te hebben om dat te bevestigen was ik zwanger.. Vier maanden later na berwijderen spiraal..

9. ilo14

ilo14 Actief lid

15 aug 2012
    215
    1
    18
    Vrouw
    Gek maken, ik wordt af en toe helemaal gestoord van mezelf en mijn man is minstens zo erg :p. Ik voel dingen waardoor ik meteen denk dat ik zwanger ben en idd met alles wat je afspreekt voor in de toekomst denk je ja maar misschien ben ik dan wel zwanger. Ik denk dus dat iedereen er mee bezig is en je niet echt anders kan.

10. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Thnx voor al jullie reacties.. Als ik van een gemiddelde cyclus uitga zou ik ergens rond deze dagen mijn ei hebben, maar heb geen idee of dat ook echt zo is. Dat is ook zoiets om gek van te worden! Voelen jullie dat? Idd ik word echt gestoord van mezelf en manlief ook zo onderhand haha! Ik had van tevoren niet gedacht dat ik er zo ontzettend mee bezig zou zijn..

11. ilo14

ilo14 Actief lid

15 aug 2012
    215
    1
    18
    Vrouw
    Ik werd er best onzeker van om niet te weten wanneer ik mijn ei had, vooral omdat ik in ronde 3 ben begonnen met een temperatuurlijst en deze niet echt een eisprong liet zien. Helaas de maand erop niets kunnen doen omdat ik moest herstellen van een auto-ongeluk. Maar vanaf vorige maand ben ik ook begonnen met ovulatietesten en die zijn nu in combi met mijn temp gelukkig heel duidelijk. Ik kan het echt aanraden, want zo leer je je lijf we kennen.

12. ilo14

ilo14 Actief lid

15 aug 2012
    215
    1
    18
    Vrouw
    Wel leuk trouwens we lopen ongeveer gelijk, want ik verwacht over 2 A 3 dagen mij ei :)

13. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Ik heb mezelf voorgenomen om het eerste half jaar nog geen ovulatietesten en temperatuurkaarten enzo te gebruiken, omdat ik gewoon af wil wachten hoe het komt.. Maar ik merk dat ik het wel lastig vind hoor! Toch wil ik het wel eerst even zo aankijken, ik ben namelijk bang dat ik met temperaturen en testen mezelf alleen nog maar zenuwachtiger maak...
    Leuk inderdaad dat we ongeveer gelijk lopen! Hoelang ben jij nu bezig?

14. ilo14

ilo14 Actief lid

15 aug 2012
    215
    1
    18
    Vrouw
    Ik ben sinds mei gestopt met de pil en op 1 maandje na vanaf die tijd actief bezig :p ik had eerst ook tegen mijn man gezegd dat ik het eerst een tijdje zonder iets wilde proberen, maar hij vond het toch na 2 rondes fijn om wat gerichter te werk te gaan :p en eerlijk gezegd was ik snel om :)

15. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Ik was er ook veel mee bezig en was bang dat het daardoor langer zou gaan duren. Toch bij beide meisjes meteen de eerste ronde zwanger. Probeer daar niet op te rekenen want dat komt niet zo heel vaak voor volgens mij. Maar wat ik wil aangeven is dat er veel aan denken geen invloed heeft.

Wat wel invloed heeft, tenminste bij mij (denk ik) is toegeven aan je gevoel: als jij seks wilt ga er dan voor! Kans is groot dat je dan in je vruchtbare periode zit en goede seks (klaarkomen) heeft bewezen invloed op een grotere kans op zwangerschap.

Ben me er overigens van bewust dat dit erg genoeg niet voor iedereen geldt.

Succes!

16. Sniekie

Sniekie Bekend lid

1 aug 2012
    832
    412
    63
    Helemaal niet gek hoor. Had ik ook toen ik zwanger wilde worden. Kon gelijk aan niks anders meer denken. Een obsessie kun je het haast noemen hihi. En toch ben ik snel zwanger geraakt! Dus maak je geen zorgen en geniet van deze periode!!

17. antwoord

antwoord Actief lid

30 jul 2012
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey,
    logisch hoor... ik was er in het begin ook heel erg mee bezig later al minder maar wel vaak aan gedacht en toch wel veel hoop gehad als ik wat later was nu eindelijk na lang wachten zwanger en intussen al bijna 18 weken gaat super snel en super goed... ik heb het nooit kunnen tegen houden ook later niet elke maand hoop je toch... denk ook niet dat als je het zo graag wil je het tegen kan houden... succes verder ben benieuwd wanneer het gaat lukken!!!

Groetjes

18. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Toen ik mijn spiraal eruit liet halen was ik er helemaal niet mee bezig. Ik had echt zoiets van ik zie het wel en het kan wel n jaar duren voordat het raak is.
    Maar nu ik net een mk achter de rug heb, wordt ik gek van mezelf. Heb nu ook mijn vruchtbare periode uitgerekend en let op alle lich.kwaaltjes, en ben er niet meer zo relaxt mee zeg maar ;)
    Mijn vriend heeft zoiets van we zien het wel.

Deel Deze Pagina