leesboeken over zwanger worden/zijn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lotje84, 7 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Ik vind het heerlijk om te lezen en vind het ook wel leuk om te lezen over zwangerschap. Het liefst lees ik chick-lits, maar een informatief boek is voor de afwisseling ook wel eens leuk.

'Zwanger worden - handboek voor kinderwensers en twijfelaars' van Mariel Croon heb ik gelezen (de eerste helft). Het was meer een soort van biologieboek, maar ik vond het erg interessant om zo meer over je cyclus te leren. Ook staan er interessante afbeeldingen in. De tweede helft gaat over 'als het niet vanzelf gaat', dus die heb ik nog niet gelezen.

Ik heb ook het boek 'Heavy shit - eerlijk over ouderschap' van Manon Abbel en Brigiet Bluiminck deels gelezen. Op zich wel een grappig boek. De schrijfstijl vond ik soms heel leuk, maar soms ook storend. Ik heb het niet uitgelezen omdat het nog een beetje ver van mijn bed is en je sommige dingen denk ik ook beter niet te veel over moet/wil weten. Het gaat voornamelijk over de grijze wolk die er naast de roze wolk is.

En ik heb het boek 'dagboek van een maffe moeder-in-spe' van Laura Wolf. Dit is een chicklit. En een vervolg op 'dagboek van een bezeten bruid'. Dat heb ik gelezen tijdens de voorbereidingen van mijn bruiloft en vond ik echt hilarisch. Dus dit leek me wel een leuk boek om nu maar eens aan te schaffen. Ik heb het nog niet gelezen, ligt klaar om mee op vakantie te gaan.

Zijn er meer meiden die (veel) lezen en nog leuke tips hebben?

2. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    Informatieve boeken ben ik niet zo thuis in maar het van de zomer het boek Turbo Mama van Melanie La'Brooy gelezen, heb er echt hardop om moeten lachen, het is ook lekker nuchter geschreven een aanrader dus ;)

3. Mama Aapje

Mama Aapje Actief lid

6 mrt 2013
    133
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik vond veilig bevallen van mariel croon ook heerlijkmboek om alles over bevalling te leren en allerlei echte verhalen en tips staan erin!

X

4. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Hardop lachen klinkt goed! :D Wat is het voor boek? Op waarheid gebaseerd of toch meer non-fictie en chick-lit-achtig?

5. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Bedankt voor de tip! Voor nu nog ver weg (eerst nog maar eens zwanger zien te raken), maar het andere boek dat ik van deze schrijfster heb gelezen vond ik erg prettig, dus ik zal deze zeker in mijn achterhoofd houden.

6. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Ik ben even gaan googlen op het boek Turbo Mama. Mochten er meer forumsters geinteresseerd zijn:
    Turbo Mama – Melanie La’Brooy |

Als ik deze beschrijving lees, lijkt het me wel een erg leuk boek. Heb hem meteen tweedehands bij Bol besteld. Die gaat mee op vakantie! Dankjewel!!

7. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ik vond 'Buikgevoel' van Risa Green erg leuk! :D

Liefs,

8. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    O ja! Die heb ik ook in mijn kast staan. Volgens mij is de versie die ik heb een 2-in-1 boek. Het heet Buikgevoel & Babypraat. Dat heb ik volgens mij 1,5 jaar geleden op vakantie gelezen. Ik heb geen idee meer hoe het gaat, maar vond het toen wel leuk.

9. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ja, die tweede heb ik ook gelezen! Die vond ik ook erg leuk!

Oh, en Shopaholic & baby, is die al genoemd?

Liefs,

10. Ann87

Ann87 Bekend lid

12 aug 2012
    712
    0
    16
    Ik hou van lezen! Voornamelijk ook van chicklits, maar boeken over zwangerschap begin ik me ook steeds meer in te vinden.

Laatst heb ik een boek van Daphne Deckers gelezen: De geboorte van een moeder. Bijzonder boek. Persoonlijk, maar toch ook heel informatief.

En voor de papa's to be (en ook wel voor de mama's) is Kluun - Help! Ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt! een echte aanrader :D

11. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Ik heb de hele serie van Sophie Kinsella/Madeleine Wickham in mijn boekenkast. :D Die is inderdaad top!

12. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Wat moet ik me van het boek van Daphne voorstellen? Is het een makkelijke weglezer? Of meer informatief en af en toe weer een stukje lezen?

Die van Kluun heb ik in gedachte om mijn man te geven als het eenmaal raak is... Of zou het al leuk zijn om hem cadeau te geven voor op vakantie? Dat is dan wel onze eerste ronde. Denk zelf dat het wel leuk is om pas te geven als het is gelukt??

13. Ann87

Ann87 Bekend lid

12 aug 2012
    712
    0
    16
    Daphne vertelt in haar boek voornamelijk hoe het is gegaan bij haar: van het hele proces zwanger worden tot aan bevallen. Tussendoor geeft ze je advies, tips en weetjes over zwangerschap. Ik vind het een erg leuk boek, maar dat is per persoon verschillend natuurlijk.

Het boek van Kluun heeft mijn vriend vorig jaar al gelezen. Hij vond 'm briljant! Weet bijna zeker dat wanneer het ons lukt zwanger te worden, hij het boek nog een keer tevoorschijn haalt.

14. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik heb het boek De verdwaalde ooievaar gelezen.

Een verzameling verhalen van stellen die niet gemakkelijk zwanger zijn geworden. Ik heb alle verhalen stuk voor stuk met bewondering gelezen.
    Maar het is wellicht meer een boek voor als het bij jezelf ook niet 'vanzelf' gaat.

Het boekje van Kluun, heb ik in huis verstopt. Die krijgt ml als het raak is ;)

15. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Klinkt goed! En staat genoteerd. ;)

Ik kan niet wachten totdat ik die van Kluun kan kopen. Maar wiltoch nog het liefst wachten totdat ik ook echt zwanger ben.

16. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik weet even niet meer hoe hij heet maar ik vond het boekje van Aukje van Ginniken over haar zwangerschap erg leuk! En het boekje van Kluun heb ik zelf gelezen, vond ik ook erg leuk :p

17. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik ben trouwens lid van de bibliotheek, weet niet of jij dat ook bent? Ik heb geloof ik bijna de hele zwangerschap afdeling al gelezen :p Nu nog zwanger worden ;)

18. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36

Hahaha! Als ik lid zou zijn, denk dat ik dat ook wel had gedaan ja. Maar ik ben meer van het verzamelen van boeken. Ik vind het leuk om ze te hebben. Dus ik koop ze meestal. Maar vaak ook tweedehands hoor. En ik lees ook veel boeken twee keer na verloop van tijd.

Misschien toch eens zo'n abonnementje overwegen (en uitvinden waar de bieb in mijn stad heen is verhuisd,haha).

19. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant

Graag gedaan ;) Ik heb trouwens de eerste twee boeken van Rebecca Eckler ook gelezen, niet zo grappig als die van Melanie maar toch ook leuk ;)

20. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ik kan 'De lab baby' van Patricia van Liemt ook aanraden. Is een roman, maar wel gebaseerd op haar eigen leven. Zij werkt zelf als dj bij Qmusic.
    Ik heb zelf voornamelijk heel hard gehuild bij dit boek, maar ook dat kan af en toe erg goed zijn!

Deel Deze Pagina