Hey, Ik vroeg me af of er meer mensen waren die dit hebben gehad.... Ik heb donderdag medicijnen gekregen om de miskraam op te wekken van ons wondertje. Het zat al 10 dagen dood in mijn buik, bij de 2de echo kwamen we erachter dat het hartje die dag was gestopt met kloppen. Nu heb ik die in de avond ingenomen, ben op bed gaan liggen en heb wat liggen doezelen....4 uur later begon het bloedverlies. Niet veel, gewoon handelbaar. Heb ergere menstruaties gehad..... En dan weer een paar uur later werden de krampen heel erg, en kwam er iets uit slubberen....ik denk dat dat het vruchtje was...heb het wel bekeken....mja... Het leek op een zakje met daarin een bloedklonter....denk dat het vruchtje al dood was....en had niet zo een behoefte om dat te zien....het leek mij echt het vruchtje dus daar ga ik maar van uit. Nu heb ik vrijdag dus de gehele dag maar minimaal bloedverlies gehad...eigenlijk was het na die grotere flubber direct over! Ook de krampen waren weg.... De volgende ochtend niet misselijk, borsten minder pijn en geloof wel 3 kg kwijt aan opgeblazenheid....kon ineens mijn normale broeken weer aan! Okey lang verhaal hahaha. Nu ben ik gisteren naar de efteling geweest....hele dag gelopen en gestaan...en voelde het in mijn rug....op zich niet zo erg voelde me goed verder. Maar toen we thuis kwamen en naar bed gingen rond 12 uur. Ging ik vloeien...en het kwam in golven...de hele nacht heb ik behoorlijk gevloeid....en nu nog. Heb ook een stekende pijn in mijn buik...terhoogte van de eierstokken eigenlijk meer, daar waren de krampen ook goed te voelen van de miskraam.......hoger als ik mijn baarmoeder zou verwachten. Nu is bij de echo's gebleken dat ik vocht/bloed achter mijn baarmoeder had....geen reden gegeven door de gyn............. Maar kan dit? Is het normaal dat ik nu zo een pijnlijke krampen/steken heb....en redelijk veel bloedverlies...1 verbandje kan 2 uur mee en dan is die redelijk vol! (nacht met vleugels) Of moet ik de HApost bellen ff.....want de gyn is niet bereikbaar nu....(denk ik...) Bedankt voor het meedenken! Groetjes, Miranda
sorry meid ik kan je niet verder helpen maar als je je kan toch altijd even de hap bellen voor informatie?
Hoi , misschien heb je inmiddels al gebeld naar de ha maar het kan ook zo zijn dat je het vruchtje nog niet verloren was en dat het nu alsnog op gang komt. Bij mijn laatste mk dacht ik ook dat ik het achter de rug had na een nacht met heel veel bloedverlies...echt handdoeken vol en heb ook die nacht de vk gebeld......het bloeden hield toen op om een aantal dagen erna weer te beginnen.....ik zat toen op het toilet moest niezen en ik hoorde een plons en daar lag toen het vruchtzakje met inhoud.....misschien was jouw mk ook nog niet volledig en heb je wel stolsels verloren maar zit het vruchtje er nog...zou voor de zekerheid toch iemand bellen of naar de eerste hulp gaan als je het niet vertrouwd...in ieder geval heel veel sterkte.
vorige dinsdag week heb via een echo te horen gekregen dat t hartje niet meer klopte bij 7w2d. op donderdag ochtend begon ik behoorlijk te vloeien en onder de douche zag ik een flinke klont wat erg leek op t vruchtzakje.... in de loop van de middag begon ik steeds meer te vloeien dat ik zelf op de wc flauw gevallen ben. ik heb toen de vk gebeld ik zat al 2 uur met iedere 10 min een maandverband helemaal doordrenkt met heel veel stolsels. ik ben toen afgevoerd met de ambu met hevig bloedverlies. ik bleek al ruim 1,5-2 liter bloed te zijn verloren. ze hebben me 7x moeten prikken om een ader te vinden voor infuus en daar kwam zelfs geen bloed meer uit. ik ben toen sávonds met spoed gecurreteerd want er zat nog restweefsel. en ben een nacht daar ter observatie gebleven in t zkh. Als je t niet vertrouwd bel de vk dan komt ze naar je toe, bewaar je maandverbandjes en laat alles liggen in de wc. De VK kan dan goed beoordelen wat de ernst is en kan daar naar handelen.... Succes!!!!!!
Ik zou bellen naar de HAP, verloskundige of wie dan ook en vragen om een echo. Het gebeurd helaas nog maar al te vaak dat na die tabletten niet alles "loskomt". Dus...bellen!
ohhh..sorry!! Ik heb helemaal geen berichten gekregen dat hier was gereageerd...dus ik nam aan dat er niets bij was gezet totdat ik net een berichtje kreeg dat er wel wat bij was gezet!! Ik heb uiteindelijk niet gebeld....Maar wel bijna de hele dag op bed gelegen van de buikpijn...als het nog erger zou worden zou ik gebeld hebben! Bedankt voor jullie reacties, ik zal ff zeggen wat de gyn zei. Ik moest namelijk vandaag voor een controle echo. Ten eerste was het protocol wat de gyn me had voorgeschreven op donderdag al anders als wat ze meestal doen in het ziekenhuis en hij had het me niet goed verteld ook niet. Ik heb donderdag 4 pillen gekregen die ik vaginaal in moest brengen....dat is goed gegaan en ben er van overtuigd dat het vruchtje die nacht echt is afgekomen. Hij zei dat ik nuchter op maandag een afspraak moest hebben, niet waarom ik nuchter moest zijn...ik dacht voor bloedtest ofzo. Nu ben ik dus vanmorgen geweest, gyn heeft echo gemaakt... En alles was eruit! Baarmoeder zag er rustig uit, slijmvlies nog wel dik. Vocht achter de baarmoeder was ook minder geworden. Ze zei me dat het vaker voorkomt dat je gaat bloeden en als het echt veel werd moest ik meteen bellen. Maar het blijft en lijkt op een gewone menstruatie...ik denk dat mijn slijmvlies er gewoon niet uit is gekomen samen met het vruchtje. Overal lees ik namelijk dat je veel bloed en dan een vruchtje verliest, maar mijn bloedverlies was minimaal eigenlijk. 1 verbandje in 2 uur (voor mij wel veel, maar als ik verhalen hoor) En toen al het vruchtje, daarom zal er nog wel veel bloed en stolsel komen....wat dus ook is. Ook zei de gyn dat het vocht achter mijn baarmoeder misschien ook nu eruit komt....dus toch bloed.... En ze zag ineens een gapend gat bij mijn baarmoeder, maar bij verder kijken dus mijn eierstok... ze was niet echt duidelijk (nu vind ik haar dat toch al niet zo en ze reageerd ook niet op vragen enz.....) en zei iets over een eiblaaszakje wat gevuld was met zwangerschapshormonen.......??? Ik denk zelf een cyste.....want een eisprong kan gewoon niet! Ik moet volgende week terug komen, en dan zou het bloedverlies minder of over moeten zijn.....Heb meteen weer een afspraak bij mijn eigen gyn...die wel luisterd! (niet altijd..maja...meestal wel) (eigen gyn is al 8 weken ziek geweest, gebroken hand...vandaaar de vele andere gyns) Dus baarmoeder zag er goed uit...geen vruchtje of resten meer...maar gewoon slijmvlies en vocht achter de baarmoeder wat eruit komt........ Sorry als ik iemand ongerust heb gemaakt, ik dacht echt dat er hier niet op gereageerd was. (wat er wel is dat ik nog steeds enorme buikpijn heb...waarschijnlijk dat gat bij mijn eierstok.....auw!) Als die te erg word bel ik toch ff hoor, want dit is gewoon niet leuk meer zelfs de miskraam deed niet zo een pijn...en vreemd genoeg had ik ervoor geen last van...het is na de miskraam gekomen......
Wat naar dat je nog steeds zo'n buikpijn hebt! Ik werd ook al niet veel wijzer van al die verschillende gyns elke keer. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt van je eigen gyn en dat je snel van de pijn af bent! Wel apart trouwens om te lezen dat ze tegen jou gezegd hebben dat het vocht achter je baarmoeder ook kan leiden tot vaginaal bloedverlies. Dat zou wel kunnen verklaren waarom ik als maar blijf bloeden (ik had een stolsel van 6x4 cm en veel vocht achter mijn baarmoeder). Tegen mij zeiden ze alleen dat dat door mijn lichaam afgebroken zou worden en er niet uit zou komen... Woensdag heb ik weer een afspraak (bij een andere gyn) en ga ik het gelijk na vragen! Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor de pijn!!
ze heeft dat niet direct zo gezegd..maar zo heb ik het begrepen.. zoals al gezegd...nogal een onduidelijke vrouw af en toe hihi. Het zou kunnen dat mijn lichaam het idd moet afbreken en dat het gewoon de baarmoeder prikkeld wat lijdt tot bloedverlies nog....dat zou ook kunnen. Wat ik wel vreemd vind, deze gyn bij 1e echo gehad en die zei kan geen kwaad dat vocht....(had het bij dochter helemaal niet!) Komt door de clomid zei ze.... En de gyn die ik afgelopen donderdag had zei me heel iets anders, hij zei het is een teken van je lichaam dat het al bezig was de vrucht af te stoten.... Euhm....zo zie je maar per gyn zal het verschillen maar ik weet nu nog niet veel. Ach we gaan er maar van uit het gaat weg....en alles komt goed...zoalng ik maar weer zwanger word...dit vruchtje heeft gewoon besloten dat het niet geschikt is voor deze wereld nog niet in ieders geval....En ik heb daar vrede mee, ik heb het nu echt al een beetje afgesloten....natuurlijk blijf ik rouwen erom..maar het is niet meer zo een rauwe pijn..die door je hele lijf snijdt.... Ben trouwens wel benieuwd wat jouw gyn gaat zeggen op je vraag! Kijken wat dat word, kom je het vertellen hier?
Ik kom het wel vertellen. Hier of bij mijn vraag over het steeds blijven vloeien! De laatste gyn zei ook dat het vocht en het stolsel geen kwaad konden mocht ik al weer snel zwanger raken. Het zou niet in de weg zitten. Het vocht kan trouwens wel de reden van je buikpijn zijn. Ik heb er ook behoorlijk lang last van gehouden. Nu is het af en toe nog wat zeurderig (voornamelijk na veel inspanning) maar gelukkig geen pijn meer!
Mij werd trouwens ook gezegd dat ik beter nog niet kon gaan sporten en niet te veel mijn buikspieren moest gebruiken zolang het vloeien elke keer terug kwam of heviger werd. Je lichaam heeft schijnbaar meer rust nodig om te herstellen!
He meid, wil je gewoon even een knuffel geven. Zoveel moeite om zwanger te raken en dan een miskraam met zulke nare bloedingen. Ik vind het wel fijn om te lezen dat jullie er even een dagje uit zijn geweest. Ook al heb je er zo'n pijn aan over gehouden. Kusje voor jou x
Ik ben vandaag langs geweest! Het vloeien kan inderdaad komen door het stolsel en vocht wat in mijn buik zit. Ik had het dus niet goed begrepen... Voel je je alweer wat beter vandaag?