Curretage pijnlijk?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Tweekids, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    #1 Tweekids, 18 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2013
    Vandaag op de echo , vond ze het hartje erg traag kloppen en ze vond eigenlijk amper ingewanden.
    Ze denkt dat het kindje vanzelf doodgaat, maar omdat dit nu al in de buik gebeurd komt het kindje als het blijft leven zwaar gehandicapt ter wereld door zuurstof tekort.
    We hebben besloten de zwangerschap af te breken. Maar nu lees ik allemaal nare dingen van een curretage na de 13 weken. Ik ben 14 weken met de curretage ivm bedenktijd. Iemand ervaring met zo'n 'late' abortus? En moet deze onder narcose? Of kan dit ook met ruggenprik? Morgen gesprek maar zie er zo tegenop :(
    Ben nog helemaal beduusd van alles..:(

2. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Wat vreselijk Fleur, Ik heb geen antwoorden voor je maar wil je even een dikke knuffel geven en heel veel sterkte wensen.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Jeetje wat erg voor jullie sterkte! Heb geen ervaring met curettage dus kan je daar niet mee helpen.

4. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Ik wil je heel veel sterkte wensen.
    Ik heb zelf een aantal jaren geleden een kindje verloren met 14 weken. Ben toen ook gecurreteerd dat is bij mij toen onder narcose gebeurd en heb er lichamelijk weinig last van gehad. Was eigenlijk binnen twee dagen weer op de been.

Nogmaals heel veel sterkte

5. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Pfff. Wat moeilijk zeg. Vriendin van mij was zwanger van een leeg dooierzakje. Zij heeft er veel last van gehad. Was toen 10 weken 'zwanger'. Lang nagebloed.
    Ik wens je heel veel sterkte!!

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.158
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik was ruim 12 weken zwanger bij de curettage, de vruchtjes (tweeling) waren met 10 wkn gestopt met groeien. De curettage was onder volledige narcose en dus niet pijnlijk. Ook daarna niet veel last gehad. Wel nog een tijdje gevloeid (paar dagen) en lang bruinverlies gehad (2 wkn).
    Lichamelijk dus niet veel last van gehad. Het verdriet is een ander verhaal. Veel sterkte.

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Jeetje wat heftig om dit te horen en zelf te moeten beslissen :(.

Ik ben 2x gecuretteerd maar de vruchtjes waren wel al rond de 8 weken gestopt met groeien.
    Ik vond het lichamelijk weinig voor stellen. Gebeurde onder algehele narcose (zou ook niets anders gewild hebben, lijkt me gruwelijk om bewust mee te maken) en een paar uur later kon ik eigenlijk alles weer.
    Met een paar paracetamol per dag heb ik er lichamelijk weinig van geleden. De eerste keer meende ik dat ik wel zonder pcm kon en toen kreeg ik dag 2/3/4 krampen (baarmoeder die terug ging in normale positie) maar dat was meer stuggigheid van mij, als ik gewoon pcm gepakt had, had ik dat wrs nouwelijks gemerkt.
    Geestelijk was een heel ander verhaal overigens.
    Nog een weekje of 2 nagebloed en cyclus kwam weer vrij snel op gang (32 dgn daarna), gelukkig.

Sterkte

8. Joyceke1979

7 sep 2012
    32
    0
    0
    Geen ervaring ermee maar wil je wel heel veel sterkte wensen !

9. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ook geen ervaring mee, maar ik wil je ook heel erg veel sterkte wensen!
    Wat een vreselijk nieuws voor jullie.

10. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Ik heb er geen ervaring mee, maar ik wil je heel veel sterkte toewensen!

11. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Geen ervaring maar ik wil je toch even veel sterkte wensen

12. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Hier ook curretage met 13 weken; tip echt onder narcose doen
    Nergens voor nodig om dit bij bewust zijn te doen het is al heftig genoeg!
    Ik heb geen pijn gehad, slechts een soort menstruatie, lichamelijk viel het 1000 procent mee, geestelijk was het ingwikkelder
    Heel veel sterkte en succes

13. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Jee, wat verschrikkelijk voor jullie!

Heb een currettage gehad met 10 weken, onder volledige narcose. Lichamelijk geen last gehad, bijna geen nabloedingen achteraf en na 28 dagen weer ongesteld. Geestelijk was het wel heel pittig.

Wil je heel veel sterkte wensen!

14. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Wat verschrikkelijk zeg om dat te moeten zien en horen!
    En nu deze beslissing te nemen.
    Heel veel sterkte...

Sorry heb geen antwoorden voor je.

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ons kindje groeit dus nog wel gewoon :( Iniedergeval de termijn was precies 13 weken vandaag. Dat maakt het gewoon moeilijk. Maar dit kindje wens ik zo geen leven.
    Het probleem is dat ik vreselijk misselijk wordt van narcose en er dagen beroerd van ben. Idem met roesjes brr.. Ik zal het morgen wel horen.. Dankjewel voor jullie lieve berichtjes :)

16. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hallo Fleur,

Heel veel sterkte hiermee.
    Ik ben 1 x onder narcose geweest (voor een andere operatie), ik was bang dat ik misselijk zou worden en heb dat aangegeven. Niet handig om na een amandeloperatie te moeten overgeven. Hier heb ik blijkbaar ook wat voor gekregen en totaal niet misselijk geweest.

Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken...Lijkt me een hele moeilijke keuze.

17. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Poeh wat heftig! Heel veel sterkte!

18. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    Allereerst heel veel sterkte.....ik was zelf bijna 15 weken zwanger toen het kindje niet meer leefde maar ik mocht niet meer gecuretteerd worden omdat het kindje alles zou beschadigen van binnen ivm skeletje...ik moest dus bevallen...

De bevalling duurde 9 uur en bij 3 cm ontsluiting kwam ons zoontje ter wereld...ik heb wel pijn bestrijding gehad.

Nogmaals heel veel sterkte het moet een moeilijke beslissing zijn geweest!

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Dus dat kan ook nog? brr wat eng allemaal.

20. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Wat heftig meid, veel sterkte gewenst...

Deel Deze Pagina