wat vinden jullie?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door zaterdag, 28 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    Mijn zoontje gaat sinds januari naar de basisschool en 2 dagen naar de naschoolse opvang.
    Over beide waren we tot nu toe tevreden en zoon vind het bij beide leuk dus tot dusver geen problemen.

Nu haalt mijn man zoon altijd op bij de naschoolse omdat dat beter uitkomt. Het is nu al een aantal keer voorgekomen dat mijn zoon thuis komt met een vieze broek. Niet helemaal vol ofzo maar ik denk van niet goed de billen afvegen of mss een natte wind.
    Dit gebeurd altijd op de naschoolse opvang, als ik hem op de andere dagen om 14 uur van school haal, heeft hij het nooit.

Nu weet ik van mijn zoon dat als hij erg druk met spelen oid is, dat hij nog weleens de boel wil ophouden omdat hij geen zin heeft.
    Thuis doet hij dat ook weleens en als ik dat merk, stuur ik hem naar de wc.
    Op de naschoolse is het natuurlijk best druk en ik snap ook wel dat de leidsters niet altijd in de gaten hebben wie er wel en niet naar de wc gaat, in principe gaan die kindjes natuurlijk ook gewoon zelf.

Eerder hebben ze hem wel eens een schone broek gegeven als het voorgekomen was, kreeg ik zijn eigen kleding keurig mee om te wassen, niks aan de hand.
    Ik druk mijn zoon ook op het hart dat hij op tijd moet gaan, maar blijkbaar doet hij dat dus niet altijd.

Maar gisteren was ik dus echt niet blij. Zoon kwam dus thuis met een vieze broek en de poep was dus al helemaal uitgehard wat er dus op wijst dat het echt al wel even erin zat.
    Man zei ook dat de leidsters tegen hem hadden gezegd dat ze hem wel wat zuur vonden ruiken, maar dat ze niet hadden kunnen thuis brengen wat het nu was geweest.
    Man heeft hierop gezegd dat ze dan mss even in zijn broek hadden moeten kijken want als ze dat gedaan hadden, had hij er mee rond hoeven lopen.
    Waarop ze zeiden dat ze er volgende keer op zouden letten.

Nou ok, ik naar boven voor een schone broek, waren dus echt zijn hele billen kapot! Dat heeft hij echt nooit en wijst erop dat hij er dus echt een tijd mee rondgelopen heeft.
    Het is gewoon zielig, vanmorgen was hij naar de wc geweest en hij moest gewoon huilen bij het afvegen.

Ik ben er gewoon echt boos over.
    Wat vinden jullie? Kan een keer gebeuren en nu afwachten of het nog een keer voorkomt, of aankaarten?
    Ik krijg een beetje de indruk dat de meiden daar niet zoveel zin hebben in ongelukjes, zo van " anders was ik wel op het kdv gaan werken".

2. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in Belgiƫ
    ik zou zoiets meteen aankaarten, het kan erg slecht zijn voor zn billetjes om poep te laten zitten.
    En zoiets ruik je gewoon dus hadden ze hem gewoon moeten verschonen.

3. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Was dit op een kdv gebeurt: ja dan vind ik dat ze hem hadden moeten verschonen.

Maat hij zit op de bso. Daar kunnen ze niet alles in de gaten houden. En als je zoon het niet aangeeft, dan kan ik me heel goed voorstellen dat ze niet in zijn broek gaan kijken, tenzij het echt heel duidelijk was dat er poep zat. Dat was niet zo begrijp ik uit de reactie van de leidsters.

Meer dan erop letten kunnen ze niet doen denk ik.

Misschien samen met je zoon goed zijn billen leren afvegen? Of anders met hem bespreken dat als er zoiets is, dat hij het dan tegen de leidsters moet zeggen?

4. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    zo79 dat ben ik dus deels wel een deels niet met je eens :)

ik snap je redenering dat ze er sneller op letten op een kdv, de kinderen zijn daar natuurlijk jonger.
    Maar de leidsters hadden wel gezegd tegen mijn man dat ze vonden dat hij zuur rook maar ze niet wisten wat het was...
    Dan denk ik dus; als je iets ruikt, dan kijk je toch even verder dan je neus lang is? Bij een kind van net 4 denk dan toch ook zeker aan een broek die evt vies kan zijn?

En kom op zeg, niet alles in de gaten houden....volgens mij zijn ze daar juist voor aangenomen, om alles in de gaten te houden.

Mijn zoon veegt zijn billen over het algemeen prima af, maar ja het kan het keer misgaan. En dan verwacht ik dus wel dat als ze iets ruiken, dat in de gaten houden.
    Uiteraard zeg ik tegen hem dat hij het moet zeggen als er iets is maar ja, ik ben er niet bij dus als hij dat niet doet, kan ik er niet zoveel aan veranderen.

Tis gewoon zielig, hij heeft het hele weekend al last van zn billen.
    Ik ga het zeker aankaarten de volgende keer.

5. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Ik zou het zeker aankaarten! Dan kunnen ze er volgende keer beter op letten.

Ik bedoelde alleen te zeggen dat de leidsters op een bso een hele andere insteek hebben dan op een kdv. Omdat het van 4 tot 12 is, zullen ze niet heel snel denken aan een poepbroek, maar dachten ze misschien dat hij een beker drinken had laten vallen ofzo (ik noem maar een zijstraat). Ze zijn er veel minder alert op omdat ze met oudere kinderen te maken hebben, waar dit niet zo vaak gebeurt.

Daarnaast zeker met je zoontje overleggen dat hij als zoiets gebeurt, meteen naar een leidster gaat. Dan komt het vast goed!

6. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    zo79 ja dat snap ik, je redenering dat leidsters er mss minder alert op zijn ivm de leeftijd das ook wel logisch.
    Maar dan nog vind ik het wonderlijk dat ze er helemaal niet aan gedacht hebben.

Ja ik heb zeker overlegd met mijn zoontje maar ja op dat gebied kan ik niet meer doen dan het 10 keer zeggen en dan hopen dat hij het ook doet.

Kortom bedankt voor jullie advies, ik houd het in de gaten, mijn man heeft het gisteren gezegd en als het nog eens voorkomt, kaart ik het bij ze aan.
    Bedankt!

Deel Deze Pagina