Vorige zaterdag 2 vruchtzakjes en gisteren...NIKS

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by guyfietje, May 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. guyfietje

guyfietje Lid

Feb 9, 2015
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallokes,

Ik wil graag mijn situatie es neerpennen...de eerste dag van mn maandstonden was zaterdag 14maart...Op maandag 13april had ik plots een positieve zwanerschapstest in mijn handen...Vorige zaterdag 25april nr gyn geweest voor wat zekerheid en bij inwendige echo zag mijn gyn plots 2 vruchtzakjes...we waren redelijk geschrokken mr 1 of 2..beiden waren meer dan welkom..omdat het nog heel vroeg was en ze nog geen vruchtjes kon waarnemen omdat de vruchtzakjes nog minuscuul waren wou ze graag dat ik vandaag reeds terug ging nr de vrije consultatie bij andere gyn..Vanmorgen heeft die gyn dus niks gevonden op echo..
    Ik had 3 opties zei hij:
    - ofwel afwachten of ik spontaan miskraam zal krijgen
    - ofwel tabletten laten plaatsen om miskraam op te wekken
    - of curettage..
    Wij waren totaal in schok want had de echo bij me waarop 2 vruchtzakjes te zien waren en plots is er niks meer..heb niks gevoeld deze week dat erop kon wijzen dat iets foutging...geen pijn...krampen..
    Ik snap het gewoon niet..
    Kan de gyneacoloog zich vergist hebben?? Dat ie niet lang genoeg zocht??
    Ik kon me sterk houden bij de gyn mr eens we de auto hadden bereikt ben ik uitgebarsten in tranen endoe al de hele dag niks anders... :(
    Verschillende symptonen..nu ook nog..
    - opgezette buik
    - constant plassen
    - postieve zwangerschapstesten
    - veel honger
    ....

2. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Ik zou nog even afwachten, en over een tijd nogmaals een echo en daarna keuze maken voor pillen of curetage indien nodig.

Je hoort zo vaak dat ze mis kijken, al verwacht je van niet van zo een gyn.

Wil je absoluut geen hoop aanpraten! Maar lijkt mij ook vreemd idd wat je zegt.

Mijn max van wachten zou zijn tot je 8 weken bent. Mijn gyn zei altijd die vroege echo's brengen meer leed als vreugde. Met 8 weken ben je zeker van een hartje als dat er niet is kun je verdere stappen nemen.

Sterkte!!

3. guyfietje

guyfietje Lid

Feb 9, 2015
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,
    Bedankt voor je reactie!
    Zaterdag zijn er weer vrije consultaties en als ik tegen dan geen miskraam deed dan ga ik nog es voor een echo want ik weet echt niet wat te denken..
    Mn buik blijft zo opgezet ook...
    Die onzekerheid deze week was al zo moeilijk omdat ik al gehoord had dat bij tweeling soms voorkwam dat 1tje stopt met groeien mr had echt niet gedacht dat beide gingen verdwijnen..
    Ik probeer es de echo van vorige week te plaatsen..
    Mijn gyn dacht dak toen ongeveer een 5weken zwanger was..

Attached Files:

4. maja246

maja246 Fanatiek lid

Oct 7, 2009
    1,468
    30
    48
    Ach meid, wat voel je je rot nu..
    Maar vreemd inderdaad.. Geen bloed verloren? En was het vandaag ook weer een inwendige echo?

5. guyfietje

guyfietje Lid

Feb 9, 2015
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja terug een inwendige echo..
    Ik snap er niks meer van..lig al de hele dag in bed...ik val in slaap door het wenen..schiet dan wakker en begin terug te wenen...wij hadden zowiezo beslist dat het onze laatste kans was want zijn samengesteld gezin en hebben samen zoontje van 7 en mn man heeft 2 tieners van 16 en 18...
    :(

6. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,274
    3,239
    113
    Female
    Hey wat een rot situatie! Ik vind het wel opvallend dat er in een week tijd blijkbaar geen groei heeft plaats gevonden met beide vruchtjes. Wat voor echo was het beide keren, inwendig of uitwendig? Ik zou als ik jou was in ieder geval nog niet besluiten tot pillen of curretage. Kun je volgende week niet bij die eerste gyn. terecht?

7. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Jeetje wat een onzekerheid. Heb je bloed verloren sinds de echo waar wel iets op te zien was?

Ik zou afwachten en zeker geen pillen nemen of curretage laten doen. Waarom stelt de gynaecoloog überhaupt een curretage voor als hij geen zwangerschapsweefsel ziet?

En inderdaad afspraak maken met de eerste gynaecoloog.

8. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Inderdaad een afspraak maken dit is wel heel raar

9. BVS

BVS Bekend lid

Nov 28, 2014
    797
    0
    0
    V
    Bij mij zagen ze met 5+2 "iets" in de baarmoeder zitten en met 7+2 ging ik naar de VK. Daar hebben ze echt bijna 5 tot 10 min moeten zoeken om iets op beeld te krijgen..Ze had zich helemaal achterin verstopt en ze konden haar echt moeilijk vinden..

Ik vind het vreemd en zou zeker nog geen pillen ofwat innemen. Laat ze eerst nog maar een keer zoeken..

10. Lovela

Lovela Actief lid

Jan 7, 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben het met de meiden eens! Ik heb n paar weken terug n echo gehad. Ze vond t meteen. Week erop echo gehad. Moesten ze zoeken. (Na lang zoeken gevonden maar t was mis. :( ) afgelopen woensdag vóór mijn curretage wilde ik persee nog n echo. Toen vonden ze hem ook meteen. Helaas amper gegroeid en geen hartje met ruim 9 w. De gyn zei dat t soms moeilijk te vinden is. Bv als je een volle blaas hebt of wat dan ook. Dat verklaarde mijn moeilijk vindende ukje de week ervoor.
    Dat had niks met mijn miskraam te maken zei hij.
    Gewoon volgende week nog een echo vragen. Desnoods over 2 weken normaals. Pas als jij overtuigd bent dat t mis is.. dan is t pas mis.
    Zeker als je geen bloedverlies hebt gehad vind ik t advies vsn de tweede gyn ver buiten proportie

11. Jla80

Jla80 Bekend lid

Feb 28, 2014
    780
    1
    16
    Hoe ver zou je nu moeten zijn TS? Heb je nu een in- of uitwendige echo gehad?

12. guyfietje

guyfietje Lid

Feb 9, 2015
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorige week zei mn gyn dak 5weken was...
    Ik denk dak idd nu 2 weekjes afwacht en dan is mijn gyn er terug en dam vraag ik een duidelijke echo...
    Ik voel me zo triest mr wil het niet opgeven..ze waarschuwde mij dat er altijd eentje kon afsterven ofzo mr allebei... :(
    nu zitten we te eten in lunchgarden en wat zot er naast ons...gezin met twee maxicosis, tweelingmeisjes...heel confronterend natuurlijk want we komen hier vaak en nooit kwam ik hier iemand tegen met tweeling...

13. Lovela

Lovela Actief lid

Jan 7, 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp je helemaal meid.. wat zegt je gevoel?
    Ok gyn zei nu dat ie niks zag. Maar dan begrijp ik niet zo goed.. je hebt geen bloedverlies gehad toch. Zag de gyn ook geen bloed met de tweede echo? Ik vind t ook vreemd. Zorg iig dat je een lege blaas hebt bij de volgende echo. Je zou ook over n week al een echo kunnen laten doen en nogmaals een week later.
    Heb je een foto van de tweede echo? Zoja.. mag ik eens meekijken? (Bedoel dat je die foto dan plaatst;))

Begrijp hoe confronterend het is dat te zien.
    Ikzelf herken t... toen ik in de wachtkamer bij anesthesisten zat te wachten op een controle voordat ik mijn curretage kreeg liep de ene na de andere zwangere vrouw voorbij. (Schuin tegenover zit namelijk gynaecologie) ik dacht echt dst ik ging flippen na de zoooveelste die trots voorbij wandelde met een goede echo foto in dr handen. Pff

14. maja246

maja246 Fanatiek lid

Oct 7, 2009
    1,468
    30
    48
    Ik zou inderdaad nog even afwachten. Zeker geen pillen of curettage laten doen, alvorens eerst nog een echo te hebben!
    Wat ontzettend hard.. Veel sterkte!

15. guyfietje

guyfietje Lid

Feb 9, 2015
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    De gyn heeft de echos bij zich gehouden..kreeg gene mee..
    Ik doe snachts geen oog dicht..de nieuwe werkweek begint met elke dag opstaan om 4u45 en als je snachts nie slaapt...ik probeer deze namiddag dutje te doen of ik hou het niet vol...

16. Twirler

Twirler Bekend lid

Jan 19, 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Pfffff wat een naar bericht!
    Ik zou het ook even afwachten... Ik bleek een vanishing twin te hebben en de restjes van dat lege vruchtzakje hebben ze nog lang gezien op de echo dus ik kan me bijns niet voorstellen dat bij jou dan alles zo snel 'weg' is.
    Heel veel sterkte en ik hoop alsnog op goed nieuws voor je!

17. guyfietje

guyfietje Lid

Feb 9, 2015
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de troostende woorden!!
    De gyn ging me week thuis voorschrijven om het wat te aanvaarden en verwerken mr dat weigerde ik want thuis zitten piekeren heeft ook geen zin...ik moet bezig blijven!!
    Ik probeer de moed erin te houden maar.. :(

18. Angels88

Angels88 Bekend lid

Apr 2, 2013
    581
    0
    0
    Sterkte.. vind wel dat de gyn het al snel (en wat makkelijk) zegt. Lijkt me eerder dat je nog een keer voor een echo kan gaan, sterkte!

19. guyfietje

guyfietje Lid

Feb 9, 2015
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb voor mezelf beslist dat ik nog 2 weekjes wacht tot mijn gyn terug is..tegen dan kan het miskraam vanzelf zijn doorgekomen zoals mijn eerste miskraam..Zoniet laat ik haar nog es deftig onderzoeken en desnoods dan curettage...worden 2 lange weken..:(

20. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

Jul 21, 2012
    2,289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ah, sterkte meid! Ik zou in jouw situatie ook nog even willen afwachten. Geen bloed wil overigens niks zeggen, het gebeurt regelmatig dat het niet direct op gang komt. Ik vond het zelf wel belangrijk om te zien dat het vruchtje echt niet leefde voordat ik de pillen nam.

Share This Page